Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kan iemand mij helpen, Bijtelling Leaseauto

L_Berjdia
10-03-2006, 09:59

Wat houdt dat in? Bijtelling van 28 euro per week :confused:

sihamkleuter
10-03-2006, 10:01
BIj ons houdt het in dat zoveel % van de nieuwwaarde van de auto wordt maandelijk sbij je brutosalaris opgeteld, en daar wordt dan weer belasting over betaald. Nadeel is dat je maandelijks minder over houdt, voordeel is dat je jaarlijks niet meer zo een gigantische belastingaanslag krijgt.

L_Berjdia
10-03-2006, 10:03
BIj ons houdt het in dat zoveel % van de nieuwwaarde van de auto wordt maandelijk sbij je brutosalaris opgeteld, en daar wordt dan weer belasting over betaald. Nadeel is dat je maandelijks minder over houdt, voordeel is dat je jaarlijks niet meer zo een gigantische belastingaanslag krijgt. Ze zeiden tegen mij een bijtelling van 28 euro per week, dus dat is per maand 112 dat er af gaat?

sihamkleuter
10-03-2006, 10:21
Ze zeiden tegen mij een bijtelling van 28 euro per week, dus dat is per maand 112 dat er af gaat? Ik weet niet wat er netto afgaat, bij ons is er een bijtelling van 500 euro bruto. het ligt aan de auto en de nieuwwaarde van de auto die je hebt.

L_Berjdia
10-03-2006, 10:23

Ik weet niet wat er netto afgaat, bij ons is er een bijtelling van 500 euro bruto. het ligt aan de auto en de nieuwwaarde van de auto die je hebt. Maar als ze bij mij aangeven 28 per week, dat houdt in dat er 112 per maand in wordt gehouden van mijn loon? En wat als je mniet prive rijdt? Ik snap er echt niets van

sihamkleuter
10-03-2006, 10:26
Maar als ze bij mij aangeven 28 per week, dat houdt in dat er 112 per maand in wordt gehouden van mijn loon? En wat als je mniet prive rijdt? Ik snap er echt niets van Ik ook niet, ik laat het gewoon over me heen komen.:jammer:

Sardina
10-03-2006, 11:06
ik zat net toevallig de loonstrook van mijn man te bestuderen en ik zag er inderdaad ook 'bijtelling aut' staan, maar begrijp er ook de ballen van??:confused:

L_Berjdia
13-03-2006, 09:33
Iemand?

waterlelie
13-03-2006, 10:15
BIj ons houdt het in dat zoveel % van de nieuwwaarde van de auto wordt maandelijk sbij je brutosalaris opgeteld, en daar wordt dan weer belasting over betaald. Nadeel is dat je maandelijks minder over houdt, voordeel is dat je jaarlijks niet meer zo een gigantische belastingaanslag krijgt. Dit klopt. Voorheen kreeg je aan het eind van het jaar een aanslag en nu wordt het maandelijks ingehouden op je salaris. Het bedrag wat er ingehouden wordt is afhankelijk van de waarde van de auto. Hoe duurder de auto hoe hoger het bedrag dat je moet betalen. Wij hebben een bijtelling van 170 euro netto per maand.

L_Berjdia
13-03-2006, 10:17
Dit klopt. Voorheen kreeg je aan het eind van het jaar een aanslag en nu wordt het maandelijks ingehouden op je salaris. Het bedrag wat er ingehouden wordt is afhankelijk van de waarde van de auto. Hoe duurder de auto hoe hoger het bedrag dat je moet betalen. Wij hebben een bijtelling van 170 euro netto per maand. Mijn hoop ik binnekort nieuwe werkgever heeft aangegeven dat ik een bijtelling van 28 per week krijg, dus dan krijg ik per maand een bijtelling van 112 euro op mijn brutosalaris en daar wordt dan de belasting van ingehouden?

Nieya
13-03-2006, 10:57
Mijn hoop ik binnekort nieuwe werkgever heeft aangegeven dat ik een bijtelling van 28 per week krijg, dus dan krijg ik per maand een bijtelling van 112 euro op mijn brutosalaris en daar wordt dan de belasting van ingehouden? Over de bijtelling wordt al loonheffing ingehouden, wat inhoudt dat je mogelijk aan het eind van het jaar geen aanslag krijgt ivm het gebruik van de lease auto. Waar je wel tegen aan kan lopen is dat doordat er een bijtelling is, je bruto inkomsten ook hoger worden en daardoor wel belasting moet gaan betalen nadat je je belasting hebt ingevuld over 2006, je zou deze 1 klap aanslag kunnen voorkomen door nu alvast een voorlopige teruggaaf 2006 te doen en dus maandelijks een bedrag gaat betalen voor het prive gebruik van de auto. maak je prive geen kilometers, of max. 500 km op jaarbasis, dan moet je een verklaring aanvragen bij de belastingdienst, en moet je kilometer registratie bij gaan houden. (ze zijn hier nu heel streng in dus smokkelen kan je zwaar komen te staan) Ik heb momenteel een bruto bijtelling van € 500, mijn bruto loon is nu veel hoger, waardoor ik nu al een voorlopige teruggaaf 2006 heb gedaan, ik heb inmiddels een belasting aanslag gekregen over het bedrag wat ik moet gaan bijbetalen ivm het prive gebruik van de auto. , ik betaal dat nu al maandelijks, zodat ik straks in 2007 geen grote klap krijg over 2006

Nieya
13-03-2006, 10:58
Dit klopt. Voorheen kreeg je aan het eind van het jaar een aanslag en nu wordt het maandelijks ingehouden op je salaris. Het bedrag wat er ingehouden wordt is afhankelijk van de waarde van de auto. Hoe duurder de auto hoe hoger het bedrag dat je moet betalen. Wij hebben een bijtelling van 170 euro netto per maand. En toch kan je nog steeds een belasting aanslag krijgen aan het eind van het jaar, ivm je hoge bruto inkomen :)