Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : terukeren naar de islam...

Mrhadji
12-05-2003, 13:42

:( Goeie Morgen allemaal.. Assalam alaikoem broeders en zusters.. Ik heb een probleem en wil graag geholpen worden door jullie. Ik ben al 3 jaar niet naar de moskee geweest en sinds die tijd doe ik alleen maar slechte dingen. Ik verspil voor niks zoveel geld. Ik luister niet naar mijn ouders en heb elke dag ruzie met hun en ik wordt vaak chagrijnig als ik me eigen schaam wat ik allemaal deed en doe. Sinds ik niet bid gaat het alleen maar slecht met mij. Ik heb wel geluk, maar wil graag geholpen worden hoe ik uit deze probleem kom. Ik kan niet omgaan met me geld. Ik koop te dure kleding. Dit en nog meer Wie kan me helpen uit deze shit. Ik heb allah al gevraagd om hulp, maar ik bid en durf hte nog niet aan. Ik wil het goede leven hebben als die van mijn vader. Ik hoor het wel CaSaBlAnCa FoReVeR!!!! :zwaai:

Aichake
19-05-2003, 19:05
salaam broeder. ik hoop inshallah dat je terug allahh spad gaat volgen. er is geen betere weg dan die van hem. je moet veel naar de moskee gaan,en ook je vrienden kiezen.heel belangrijk ,vraag om vergiffenis en berouw bij allah. en inshallah komt alles goed. ik vraag me af waarom niemand heeft geantwoort op deze topic. hhhhhhheeeeeeee deze broeder heeft hulp nodig.waar zijn jullie... geef demoed niet op.alles komt goed.inshaallah. bijf bidden want de shaitaan speelt met ons. hij wil dat we met hem in de hel belanden.maar inshallah geven ons niet over aan hem. veel sterkte

K_Prone
19-05-2003, 21:41
Salaam alaikom Dapper van je dat je hier je problemen durft aan te geven. Ik denk dat het eerste wat je zal moeten doen is gewoon naar je ouders te luisteren. Zij weten wat goed voor je is en hebben het beste met je voor. Kies je vrienden uit, ga naar de moskee en verdiep je er in voor zover je je er in wilt verdiepen. Ik had het probleem maar dan omgekeerd, ik had op de basisschool veel problemen en sinds ik bid sinds mijn 9e is het alleen maar beter met me gegaan. Alleen kan ik niet zo goed met geld omgaan. Je moet het alleen goed verdelen denk ik, het maakt niet zozeer uit of je dure merkkleding koopt want wie zegt dat een moslim dat niet zou mogen kopen. Het gaat uit van je budget. Luister naar je ouders en ga naar de moskee, dan ben je al in ieder geval op de goede weg. Veel sterkte.

Tofu-in-de-fik
19-05-2003, 22:04
Ga terug naar je sallah jongen, en ga bidden, onderhoud je gebed, het is niet alleen maar bidden, maar onderhoud je gebed en vraag vergiffenis aan Allah, want het is simpel, vergeet je Allah, dan vergeet HIJ jou, en als hij jou vergeet, dan zul je alleen verlies lijden, in dit leven en in het hiernamaals. Dus ga snel de kleine wassing doen en ga bidden, bidden en nog eens bidden. Vergeet niet dat het gebed een schuld is aan Allah, en die zul je betalen, nu of later....... Succes!

etoadou
19-05-2003, 22:20

salam, ik sluit me aan bij de anderen zeggen. ik wil benadrukken dat jij beter gelijk begint met bidden, dus niet denken morgen ga ik het doen, en gelijk uit het zicht van je huidige vrienden verdwijnen, straks krijg jij inchallah betere vrienden.

Moeslimma87
19-05-2003, 23:03
alle goede raad is zowat al gegeven!! maar ik wil jou salaat nog is benadrukken!! onze salaat is het belangrijkste, daar vindt je de liefde van allah swt en zo geraak je inchallah terug op het rechte pad. inchallah

shafia
20-05-2003, 08:56
inscha Allah

Kokkie007
20-05-2003, 09:06
Hey broeder, inchallah zal je terug op het goede pad komen... maar allereerst zul je jezelf moeten overtuigen dat je dat echt wil en als je dat lukt, zal het alvast een goede stap zijn in de goede richting... Ik weet dat er veel Marokkanen zijn die niet meer bidden ... Het gaat de slechte richting uit met onze cultuur maar inchallah zal iedereen terug de weg van Allah terugvinden en deze blijven volgen tot het einde der dagen.... zoals hier al eerder gezegd is salaat het allerbelangrijkste in ons geloof..het benadrukt het feit dat je je geloof niet vergeet en dat je dagelijks aan God denkt... We kunnen je hier wel raad geven, maar het moet ECHT van jezelf komen hoor!!! SUCCES landgenoot!!!

afraha
20-05-2003, 17:00
Salaam , Ten eerste ben blij dat je beseft dat je verkeerd bezig bent en het wilt veranderen. Zoals ik altijd zeg de makkelijke weg leidt tot ellende , de moeilijkste weg leidt tot het ware geluk. Ten eerste verban de gedachte dat je niet op het rechte pad zal blijven maar begin met salaat en vergiffenis vraag aan Allah om Imaan en Taqwa te plaatsen in jouw Hart en verstand. Jouw ouders zien aan jou dat het niet goed gaat en willen jouw behoeden voor verdriet en ellende. Wat betreft financien laat alles lopen wat Allah verboden heeft. Spaar het geld dat je daaraan uit zou geven en geef sadaka. Budgeteer je geld elke maand wat geef ik uit wat is er echt nodig? Wat zijn mijn vaste lasten? Wat hou ik over? Insha Allah Komt alles goed Broeder Beslamaa

Roosje007
20-05-2003, 22:46
Moge ALLAH subhana wa tahala je leiden en je zonde vergeven inshALLAH

Salaama
20-05-2003, 23:02
Het is in ieder geval goed van je dat je het tenminste beseft. Ik heb je verhaal gelezen, en daaruit kan ik al concluderen dat je berouw toont. Een tip dat ik je kan geven is; - Ga terug na je salaat (wat vele al benadrukt hebben) - Wees lief tegen je ouders, vooral je moeder (Is heeel belangrijk in de Islam) - Probeer slechte dingen te vermijden (dit is wel het moeilijkste van alles, omdat dingen heel verleidelijk kunnen zijn, vooral als vrienden je willen overhalen om iets te doen, waar je van weet dat het slecht is) Probeer dit op te bouwen, en doe alles met je hart.. Het enigste waar ik geen tip voor kan geven is dit'; - Dure kleren, om daar van af te kicken is heel zwaar, klinkt heel stom, maar het is echt zo, mijn broertje schijnt ook aan deze ziekte te lijden, het moet merk kleding zijn anders draagt hij het niet, maar hij beseft het zich wel, dat hij niet goed bezig is (zegt hij vaak), maar afkicken,, Ho maar.. Succes Moge Allah je leiden naar het goede bad, en al je zondes vergeven.. Ma’ Salaam