Bekijk originele versie : 4/5 per week werken en een baby
dolfijntje1978
09-03-2006, 16:37
Typ hier jouw ervaring neer!!
Is het moeilijk , makkelijk, de moeite om het proberen of is het gewoon beter om volledig thuis te blijven???
Ik heb het hier wel degelijk over 1KIND en 4 dagen per week werken (ipv 5), waaarvan 1 van thuis uit .
Dus in principe ben je 3 dagen op kantoor per week......
;)
HoneyBee
09-03-2006, 16:46
Ik heb met 2 kinderen heel lang 4 dagen per week gewerkt. Is te doen als je het goed hebt geregeld. Als de opvang dicht bij huis is, en als je goed plant etc....
Maar het blijft vervelend. Mijn man werkt zelf ook 4 dagen, dus onze kinderen gingen 3 dagen per week naar de creche. Sinds 1 maart heb ik besloten om een dag extra te minderen omdat het toch zwaar is, en de kinderen steeds meer aandacht gaan eisen als ze wat ouder worden (3,5 en 2 jaar). Dus ik werk nu nog maar 3 dagen per week. dus hoeven de kinderen nog maar 2 dagen per week naar de creche. Voor mij is dit ideaal, en heerlijk kan ik je wel vertellen. Beter dan het strak inplannen en stressen.
Ik heb echt respect voor vrouwen die met kind(eren) 4 a 5 dagen per week werken, omdat ik weet hoe dit is.
Ik werk op dit moment 5 dagen in de week uit huis en dan nog 4 dagen in de week in de avonduren in mijn praktijk en heb 3 kinderen (van 14jaar, 11jaar en 15 maanden).
Souraida
09-03-2006, 18:32
Ik denk dat t goed te doen is. In ieder geval is t proberen waard. Succes.
Souraida
09-03-2006, 18:35
Ik werk op dit moment 5 dagen in de week uit huis en dan nog 4 dagen in de week in de avonduren in mijn praktijk en heb 3 kinderen (van 14jaar, 11jaar en 15 maanden).
Petje af:goedzo:
Atlas_Gebergte
09-03-2006, 21:35
Volgende week ga ik weer beginnen met werken na me zwangerschapsverlof, en dan ga ik 3 dagen werken ipv 5 dagen.
BatataGizoe
09-03-2006, 21:38
werk 2 tot 3 dagen
OumSalim
09-03-2006, 21:48
ik werk 5 dagen en heb 1 kind is zeker wel te doen met 1 kind.
Alhoewel ik wel binnenkort inshallah minder ga werken maar dat is puur om meer bij mijn zoontje te zijn. Hem zelf brengen en op halen van school etc.
ik vond het niets... werken en 1 kind... wat een gestress voor die paar extra centen... niets voor mij!
nee ook niks voor mij al dat geregel en brengen en halen als ik dan zou willen werken maximaal 2dagen
4 dagen werken vind ik echt veel.
Maar ik denk als je het goed regelt het best te doen is. Het is voor iedere vrouw verschillend, de ene kan prima met alle stress omgaan de ander weer helemaal niet.
Want het werk houd niet op, zodra je van je werk veetrek begint de nieuwe job. Halen van de kids, eten koken opruimen enz. Ik zou er niet voor kiezen.
Ik werk 12 uur in de week en dat vind ik meer dan genoeg.
Saloua1978
10-03-2006, 08:57
ik werk 4 dagen in de week en heb een zoontje van bijna 2jaar. Het is best te doen maar zodara er iets is (ziekte o.i.d) dan is het sterssen geblazen. Het is ook veel voorbereiding vooraf hoor en constant bezig zijn. Als ik op de bank zit eindelijk ben ik echt kapot. Bij mijn vorige werkgever werkte ik 3 dagen (dat is hier niet mogelijk helaas) en dat was echt ideaal combinatie van buitenshuis en thuis was perfect zo kom je onder mensen e.d. en heb je een bepaald ritme wat ik bij Fulltime thuis zitten niet zou hebben. Ik ben hard op zoek naar een baan voor 24uur. Ik vraag me af hoe ik dat zal gaan doen met 2 kids. Misschien is 24uur dan ook wel veel.
oemtarik
10-03-2006, 09:13
hoi heb voorheen ook atijd 4 dagen gewerk en opzicht ging dat wel
maar ik koos uiteindelijk voor 3 dagen en dat was perfect voor mij
ik had wat meer tijd voor mezelf en voor mijn kind
als ik weer werk heb zou graag halve dagen willen werken, dat lijkt me ook heel leuk
Saloua1978
10-03-2006, 09:44
Je vind idd je balans bij 3 dagen werken zo kom je aan jezelf toe, je kind , je huishouden e.d. Met 4 dagen is het toch net iets teveel hooi op je vork nemen vind ik persoonlijk.
dolfijntje1978
10-03-2006, 09:53
heel erg bedankt voor al deze reacties.... ik zit momenteel een beetje in de put.... ik weet niet goed wat ik ga doen na men zwangerschapsverlof (3,5 maanden) en men ouderschapsverlof (3maanden)....Inshallah is men kleintje dan bijna 7 maanden oud als ik ga terug werken.... De vraag is alleen ga ik 4 dagen of 2.5 dagen op de week werken... 3dgn werken is momenteel niet mogelijk bij ons..... want dat lijkt me inderdaad perfect......
By the way, ons kleintje zal waarschijnlijk bij familie blijven , men man is tegen de creche.....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.