Bekijk originele versie : Help Mij Met Deze Pta Opdracht
ik moet van deze vragen een antwoord hebben en t moet morgen af ik heb niks welke studiebollen willen me ff helpen allah ie 3tikoum djenna
waarom is discriminatie een maatschappelijk probleem?
waarom discrimineren mensen en waarom is dat erg voor de slachtoffers?
welke groepen in de samenleving hebben met discriminatie temaken? wat kunnen ze aan het probleem doen? op welke manier komen slachtoffers voorzichzelf op? mbv welke belangengroepen?
wat kan de overheid doenaan het discriminatie probleem? wie hebben er macht over dit probleem?
is discriminatie erg of minder erg dan vroeger? hoe zit dat met het buitenland?
welke oplossingen zijn er? aan welke word er gewerkt? en waar word weinig aan gedaan?
:(
LELIJKERD
11-05-2003, 20:42
waar staat PTA voor ?
Origineel gepost door LELIJKERD
waar staat PTA voor ?
wollah ma3raft nsiettttttt k weet alleen nog dat het meetelt voor me examen voor volgend jaar :(
Hindaatje
11-05-2003, 20:49
Programma van Toetsing en Afsluiting
Origineel gepost door Hindaatje
Programma van Toetsing en Afsluiting
dat je dat nog weet :)
:huil: hellup!!!!!!!
Hindaatje
11-05-2003, 20:50
Als er meerdere personen te maken hebben met een probleem,dan is het maatschappelijk
Hindaatje
11-05-2003, 20:51
is makkelijk chaimaa;) heb ik ook gehad..lang geleden:D
Lady_moi
11-05-2003, 20:53
whta tha is pta
PTA zn Moer :kwaad:
Ik heb de helft afgesloten..:hihi:
chicamaroquia
11-05-2003, 21:19
Origineel gepost door Chaimaa
ik moet van deze vragen een antwoord hebben en t moet morgen af ik heb niks welke studiebollen willen me ff helpen allah ie 3tikoum djenna
welke groepen in de samenleving hebben met discriminatie temaken? wat kunnen ze aan het probleem doen? op welke manier komen slachtoffers voorzichzelf op? mbv welke belangengroepen?
wat kan de overheid doenaan het discriminatie probleem? wie hebben er macht over dit probleem?
welke oplossingen zijn er? aan welke word er gewerkt? en waar word weinig aan gedaan?
1 Omdat het aanzet tot haat en angst (voor het onbekende). Men moet met elkaar samenleven en beoordelen op de persoon en niet de geaardheid, godsdienst, huidskleur, etc.
2 Mensen discrimeneren uit onmacht en angst voor het onbekende. Slachtoffers worden gekwetst omdat ze geen gelijke behandeling krijgen, vernederd worden, etc.
3 Etnische minderheden, mensen met zwakke persoonlijkheid, homoseksuelen, etc.
4 Aangifte bij politite of instanties
5 Door de dader te negeren of aan te geven. Belangengroepen Basta! en lokale instanties.
6 campagnes uitbrengen, strafbaar maken. (rechtssysteem schiet vooralsnog tekort.
7 De samenleving in zijn geheel!
8 erger dan enkele jaren geleden, 11 sept. minder erg dan 100 jaar geleden .
9 In westerse landen meer dan andere landen.
10 Oplossingen: een betere wereld begint bij jezelf
strafbaar stellen
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
MoCrOcHiCa
11-05-2003, 23:38
Origineel gepost door LELIJKERD
waar staat PTA voor ?
programma van toetsing en afsluiting , nieuw systeem zijn ze vorig jaar mee de begonnen in de 3e klassen :D
MoCrOcHiCa
11-05-2003, 23:42
Origineel gepost door Chaimaa
laat maar raden je zit in de 4e van het vmbo????
anyway ik heb die pta opdracht ook moeten maken :rolleyes:
d8 dat ik gek werd
1) omdat er meerdere groepen bij betrokken zijn , overheid, burgers ,etc..
2) mensne kunnne driscrimineren omdat ze zch hoger voelen als een andere groep of omdat ze mensen willen kwetsen, de slachtoffers voelen zich zo benadeelt en buitengesloten en dat maakt het voor hen zo erg.
jah en dat andere ???/, lang ,lang verhaal kijk op scholieren.com daar heb je egt veel aan
saidaaatje
11-05-2003, 23:46
maatschappijleer:D was echt een piece of cake:D had er een 9 voor op mijn examenlijst:bril:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.