Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Over de Arabische wereld

Pagina's : [1] 2 3

Grietje
11-05-2003, 17:01

"In het honderd pagina's tellende boekje Ter verdediging van de vrede trapt de libanese journalist hazim saghie alle heilige huisjes omver die het arabische denken bepalen, en hij steekt zijn arm in de beerput van de taboes die de arabische wereld verlammen." een stuk hieruit; "Decennia nu al schrijven we één en hetzelfde artikel met een taalkundige verbeeldingskracht die de dertig woorden niet te boven gaat en die altijd op hetzelfde neerkomt: wij hebben gelijk en de wereld zweert tegen ons samen. Zeker, de Israëliërs hebben hun problemen en reusachtige contradicties, maar zij hebben in ieder geval de parlementaire veiligheidsklep. Wij daarentegen niet. Het individu bij hen is vol van zijn individualiteit en beseft tezelfdertijd dat hij een afspiegeling is van de kracht van zijn samenleving. Maar bij ons is het individu vervuld van twijfel, is het individu nog in de projectfase: hij is bang voor zijn vader, zijn broer, zijn meester, zijn baas, en hij staat onder controle van zijn familie, zijn sekte, zijn stam.' PRACHTIG!!

Fous
11-05-2003, 18:04
SoulGirl je zou niet meer reageren op topics :rolleyes:

Fous
11-05-2003, 18:12
Origineel gepost door SoulGirl Ik kan niet tegen als typetjes onzin kletsen. Ik wil het niet maar het nodig mij elke keer weer om deze onzin te verspreiden. Sorry lieverd je bent nog niet van mij af :zwaai: ik wil niet van je af zijn ofzo. Ik heb gewoon in je topic gelezen dat je niet meer zou reageren en nu doe je het toch...

Grietje
11-05-2003, 23:54
Jullie worden zo voorspelbaar.

hhtWillem
12-05-2003, 00:07

Origineel gepost door SoulGirl Ja vuile smeerlappen zijn het. Ik wil mij ook niet meer zo vaak meer bewegen op deze forum. Ik wordt steeds radicaler om hun stomme ondoordachte uitspraken. Ik had een vermoeden hoe zij dachten over de Islam en de arabische wereld, maar telkens weer wordt dit door hun stompzinnige voorbeelden zwaar bevestigd . Ik spuug nu op alles wat niet arabisch eruitziet en niet te vergeten het arabische gedachten goed verspreid danwel in een slecht daglicht stelt. Zoals die vervloekte Grietje hier boven. Corrie is eigenlijk een vent die PUTA! Ach ja..zodra je aan hun "perfecte" wereld komt gaan ze om zich heen trappen en schelden. Ze hebben gelijk Grietje...kijk nou eens naar al die Perfecte islamitische staten, waar je woont als in een paradijs ! Vrijheid en vroederliefde alom Soms ...heel soms...vraag ik me wel eens af wat ze nog in het westen doen. Vrij leven.... denk ik...maar...sjemig.. als je toch in zo'n prachtige en perfecte islamitische staat kunt wonen... ik zou het voor niets willen ruilen hoor :confused:

Grietje
12-05-2003, 00:13
Origineel gepost door hhtWillem Ach ja..zodra je aan hun "perfecte" wereld komt gaan ze om zich heen trappen en schelden. Ze hebben gelijk Grietje...kijk nou eens naar al die Perfecte islamitische staten, waar je woont als in een paradijs ! Vrijheid en vroederliefde alom Soms ...heel soms...vraag ik me wel eens af wat ze nog in het westen doen. Vrij leven.... denk ik...maar...sjemig.. als je toch in zo'n prachtige en perfecte islamitische staat kunt wonen... ik zou het voor niets willen ruilen hoor :confused: Moslims zijn gewoon sadomasochisten. Ze smeken gewoon om zweepslagen en stenigingen.

Amazoullou
12-05-2003, 00:16
Bang voor zijn broer , zijn vader , zijn meester , zijn baas en hij staat onder controle van zijn familie , zijn sekte , zijn stam ? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Waarschijnlijk is dit in de omgeving van die zeikerd zo. Waarde travestiet Grietje wat zouden we zonder jou moeten beginnen ? AMAZOULLOU DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN

tinghir2001
12-05-2003, 00:19
Origineel gepost door Grietje Jullie worden zo voorspelbaar. nou nou , ik vind de reactie van achmed best voor jou de moeite waard om op te reageren ! van de andere hoef niks anders te verwachten dan p.o.e.p. achmed haalt best een goei punt aan ,de socaile controle dat hier in het westen zo gemist wordt !! waardoor ook al die jeugde Marokkanen die voor overlast zorgen ,ook lekker hun gang kunnen gaan !! in een arabisch land ....weet iedereen van iemand waar die genen woont of wie de ouder is ...ect ect!! hier in het westen ....kent me elkaars buren nauwelijks ,terwijl daarzo buren elkaar uit elke nood helpen (kleine dingetjes......effe suiker lenen bij de buur vrouw) en je hoeft niet te gaan stinken in huis als je dood bent ,voordat pas ondekt wordt dat er iets mis is !! socaile contole hoeft dus niet negatief te zijn !! en de westerse maatschappij is zeker niet altijd positief !!

Grietje
Origineel gepost door Amazoullou Bang voor zijn broer , zijn vader , zijn meester , zijn baas en hij staat onder controle van zijn familie , zijn sekte , zijn stam ? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Waarschijnlijk is dit in de omgeving van die zeikerd zo. Waarde travestiet Grietje wat zouden we zonder jou moeten beginnen ? AMAZOULLOU DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN heb je het nu pas gelezen? oja, natuurlijk, eerst schelden en dan pas denken, he?

Amazoullou
Origineel gepost door Grietje Moslims zijn gewoon sadomasochisten. Ze smeken gewoon om zweepslagen en stenigingen. Klopt , daarom smeken ze ook dag in dag uit om bommenwerpers. Een hoogstaande beschaving hebben de Westerlingen. Wat een eer om met Kaaskoppen te 'discussieren'. AMAZOULLOU DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN

Grietje
12-05-2003, 00:20
Origineel gepost door tinghir2001 nou nou , ik vind de reactie van achmed best voor jou de moeite waard om op te reageren ! van de andere hoef niks anders te verwachten dan p.o.e.p. achmed haalt best een goei punt aan ,de socaile controle dat hier in het westen zo gemist wordt !! waardoor ook al die jeugde Marokkanen die voor overlast zorgen ,ook lekker hun gang kunnen gaan !! in een arabisch land ....weet iedereen van iemand waar die genen woont of wie de ouder is ...ect ect!! hier in het westen ....kent me elkaars buren nauwelijks ,terwijl daarzo buren elkaar uit elke nood helpen (kleine dingetjes......effe suiker lenen bij de buur vrouw) en je hoeft niet te gaan stinken in huis als je dood bent ,voordat pas ondekt wordt dat er iets mis is !! socaile contole hoeft dus niet negatief te zijn !! en de westerse maatschappij is zeker niet altijd positief !! daarom is het ook zo een fantastische boel in die landen.

Grietje
12-05-2003, 00:22
Origineel gepost door Amazoullou Klopt , daarom smeken ze ook dag in dag uit om bommenwerpers. Een hoogstaande beschaving hebben de Westerlingen. Wat een eer om met Kaaskoppen te 'discussieren'. AMAZOULLOU DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN een paar honderden doden staan in geen vergelijking tot de honderduizenden doden die je arabische broeders op hun geweten hebben.

ithran
12-05-2003, 00:24
Wat een troep zeg ik heb wel eens vaker teksten met een veel hogere waarde gelezen bijvoorbeeld:"Prive, panorama, donald duck". Ik denk dat die meneer zelf in twijfel is en in een projectfase.

Grietje
12-05-2003, 00:27
Origineel gepost door ithran Wat een troep zeg ik heb wel eens vaker teksten met een veel hogere waarde gelezen bijvoorbeeld:"Prive, panorama, donald duck". Ik denk dat die meneer zelf in twijfel is en in een projectfase. Als je eens wat minder prive en panaroma zou lezen, zou je misschien begrijpen wat hij bedoelt, slimpie.

tinghir2001
12-05-2003, 00:33

Origineel gepost door Grietje daarom is het ook zo een fantastische boel in die landen. er wordt zeker niet veel meer gezeikt dan dat hier gezeikt wordt !! wat die landen zeker te kort komen is wat meer democratische normen. en ik zie dat dat geleidelijk verbetert ,onderandere door de opgroeiende jeugd en nieuwe leiders die inzien dat het anders moet ,of iniedergeval inzien dat er wat moet veranderen. de oplossing is zeker niet de westerse maatschappij copieren en alles wat er was overboord gooien.

Pagina's : [1] 2 3