Bekijk originele versie : Na bijna 2 jaar nog niet zwanger, nu naar de dokter??
_Yasmin_
06-03-2006, 22:03
Beste dames,
ik ben nu bijna 3 jaar getrouwd en sinds mei 2004 ben ik niet meer aan de pil. Maar ik ben helaas nog niet zwanger. Ik en mijn man willen graag kinderen, maar Allah heeft het nog niet voor ons voorbestemd.
Nu wisselen de periodes waarin ik erg teleurgesteld ben en de periodes waarin ik denk misschien is het maar beter dan we nog even geen kindjes hebben elkaar af. Maar de afgelopen tijd zijn we toch aan het denken of we naar de dokter moeten stappen. Ik heb gelezen dat na 1 jaar proberen 90 % van de stellen zwanger is als het na een jaar niet lukt kan je naar de huisarts.
Alleen zie ik er erg tegenop om die medische molen in te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat Allah ons in de toekomst kinderen zal geven... ik heb ook een keer gedroomd dat ik een kindje zag en dat ik wist dat het kindje van mij was alleen mocht ik hem/ haar nog niet hebben. Daaruit heb ik een groot gevoel van zekerheid gehaald dat ik ooit kinderen zal hebben.
Wat vinden jullie, moeten we naar de dokter of het gewoon nog afwachten?
ik zou tog voor de zekerheid naar de dokter gaan. ik weet het is allemaal aan allah swt... maar je kan t proberen wie weet wat je probleem mag zijn allah i7fad...
en dat je die droom hebt gedroomd kan van alles betekenen lieverd ik zou tog die stap zetten en kijken wat ze zeggen;)
ik ben na 1 jaar ook naar de gyno geweest en toen kreeg ik te horen waarom t zo lang duurde;) dus tis in je eigen voordeel als je kinderen wilt nu
succes meid
_Yasmin_
07-03-2006, 22:07
Zijn er niet meer dames die me hierbij kunnen helpen... het liefst iemand die hier ervaring mee heeft.
Er zijn zoveel topics over zwangerschap en baby's, maar misschien kunnen jullie er ook bij stil staan dat het niet iedereen zo makkelijk lukt om zwanger te worden.... ik hoop dat er nog dames zijn die me kunnen helpen bij deze moeilijke keuze :traan1:
ambitiontje
07-03-2006, 22:49
Allah SWT heeft de mens kennis en hersenen gegeven om dokter te worden. Dus waarom zou je er geen gebruik van moeten maken. Ik kan me een beetje in jou plaats proberen te zetten, maar ik zou mij nooit in jou schoenen kunnen zetten. Omdat ik gewoon niet in die situatie zit. Wel wil ik je zeggen dat ik veel vrouwen ken die lange tijd niet zwanger raakten en elhamdoelilah Allah heeft ze kroost gecshonken. Lieverd, geef de moed niet op en maak gebruik van de macht en kennis die Allah swt aan mensen heeft gegeven.
Maak gebruik van de steun van je man en laat niet allee teleurstellingen je stoppen. Blijf doorgaan schat. As jij het wil dan moet je de moed niet opgeven.
Allah j3tiek metmenitie .
Amien
waterlelie
07-03-2006, 23:16
Ik zou allang naar de dokter geweest zijn. Knap van je dat je zo lang hebt kunnen wachten.
Ik zou ook allang al naar de dokter zijn geweest.. Het is beter om jezelf en je man te laten onderzoeken..stel je voor dat er wat is dan weet je dat ook weer, mocht er niks aan de hand zijn dan weet je dat het niet aan jullie ligt..veel sterkte toegewenst Moge Allah(swt) jou verblijden met een gezonde zwangerschap Inschallah..
SanaeB1982
08-03-2006, 09:25
Beste dames,
ik ben nu bijna 3 jaar getrouwd en sinds mei 2004 ben ik niet meer aan de pil. Maar ik ben helaas nog niet zwanger. Ik en mijn man willen graag kinderen, maar Allah heeft het nog niet voor ons voorbestemd.
Nu wisselen de periodes waarin ik erg teleurgesteld ben en de periodes waarin ik denk misschien is het maar beter dan we nog even geen kindjes hebben elkaar af. Maar de afgelopen tijd zijn we toch aan het denken of we naar de dokter moeten stappen. Ik heb gelezen dat na 1 jaar proberen 90 % van de stellen zwanger is als het na een jaar niet lukt kan je naar de huisarts.
Alleen zie ik er erg tegenop om die medische molen in te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat Allah ons in de toekomst kinderen zal geven... ik heb ook een keer gedroomd dat ik een kindje zag en dat ik wist dat het kindje van mij was alleen mocht ik hem/ haar nog niet hebben. Daaruit heb ik een groot gevoel van zekerheid gehaald dat ik ooit kinderen zal hebben.
Wat vinden jullie, moeten we naar de dokter of het gewoon nog afwachten?
Salaam hbiba,
je moet zeker en vast naar de arts gaan om jezelf en je man gerust te stellen!
ik zelf ben in mei 2004 getrouwd, en ben gestopt met de pil in dec2004. dus ruim 1 jaar geleden! ik wou ook eerst niet naar de arts gaan! dus had ik mezelf de limiet gezet op mei 2006, na onze twee huwelijksverjaardag! maar toen ik in jan06 ongi werd, was mijn pijn zo groot dat ik toch de stap gemaakt had! ik had dan pas een afspraak op 20/02 in een vruchtbaarheidscentrum! We hebben gesproken over de verschillende stappen, maar de arts heeft mij op mijn gemak gezet en gezegd dat we het stap voor stap gingnen doen! Eerst gingnen ze zien of ik een eisprong had, ong 10-14dagen na je ongesteldheid, dan terug bloedprikken, en inwendig onderzoek! mijn man moest ook zijn sperma inleveren binnen de twee weken om te controleren!
Ik heb alhamdouillah wel een eisprong gehad maar rond mijn 20ste cyclusdag ongeveer! maar dat is niet erg, dus misschien hebben jullie gewoon gemeenschap tijdens de verkeerde periode.
Vandaag moet ik bloed laten prikken en normaal gezien zou ik volgende week woensdag ongi moeten worden! Incha aallah niet!
Moest ik dan toch mijn regels krijgen dan gaan ze vóór mijn vruchtbare periode zien ofdat mijn eileiders 'niet verstopt' zijn, en dan andere stappen, maar allah y hfad....
dus schat zit er niet mee in, ik heb het in het begin effe moeilijk gehad, omdat ik bang was, maar dankzij de steun van mijn schatjes van de topic 'Een lijst voor vrouwen die zwanger willen worden' en mijn familie en man ben ik er doorgeraakt!
Zet die stap schat en incha allah zal alles goed zijn met jou en je man! En misschien is het gewoon kou die je gevat heb, en dat kan jij zelf sabab voor zijn door lavendel of zahter te stomen tussen je benen en je altijd goed warm te kleden....
Allah y hawnek en incha allah zal Allah je dromen verwezenlijken....
Weet je als ik zo bezig ben met te reageren enzo, dan zeg ik van sanae je hebt je roeping gemist, ik wou altijd sociaal assistent zijn, maar neen heb maar toch boekhouden gedaan!!!:maf2:
Liefs Sanae
SanaeB1982
08-03-2006, 09:26
Ik zou ook allang al naar de dokter zijn geweest.. Het is beter om jezelf en je man te laten onderzoeken..stel je voor dat er wat is dan weet je dat ook weer, mocht er niks aan de hand zijn dan weet je dat het niet aan jullie ligt..veel sterkte toegewenst Moge Allah(swt) jou verblijden met een gezonde zwangerschap Inschallah..
ik heb ergens gelezen dat jij ook 4 jaar moeten wachten hebt! ben jij naar de arts gegaan?
allah y kemelek bel gheir incha allah....
sohaiyla1983
08-03-2006, 09:32
ik ben ook gestopt in september 2005.. ben ook bezig maar ja.. ik geef de moed niet op als ik jouw was en het duurde zo lang zo ik zeker zijn opgestapt naar de dokter, vervolgens gyeagonologe. Insallah krijg je een stralende gezonde PRACHTIGE gezegende kind na zoveel sabr!!!!
Ik ben laatste 2 maanden bewust mee bezig geweest dus daarvoor vanaf septemeber dus niet echt moeite gedaan, of dagen bij gehouden. Nu doe ik wel ik zal jullie op de hoogte houden in ieder geval.
Nogmaals meid ga er voor.
ik zou wel naar de dokter gaan hoor, waarom niet? Moge allah je zegenen met een kindje insjallah.
Ik hoor Marokaanse vrouwen vaak over kou vatten, wat is dat eigenlijk? Als ik bv op de grond ga zitten, dan gaan ze meteen hyper doen dat ik op een kussen MOET zitten omdat ik anders kou vat???
_GoudSterretje_
08-03-2006, 10:22
ik zou wel naar de dokter gaan hoor, waarom niet? Moge allah je zegenen met een kindje insjallah.
Ik hoor Marokaanse vrouwen vaak over kou vatten, wat is dat eigenlijk? Als ik bv op de grond ga zitten, dan gaan ze meteen hyper doen dat ik op een kussen MOET zitten omdat ik anders kou vat???
pfff.
dat doet mijn man ook :moe:
ik heb ergens gelezen dat jij ook 4 jaar moeten wachten hebt! ben jij naar de arts gegaan?
allah y kemelek bel gheir incha allah....
Ja wij hebben ons ook laten onderzoeken, heb al heel wat moeten doorstaan wat betreft zwanger worden maar ik bespaar je de details;)
waterlelie
08-03-2006, 12:57
Ja wij hebben ons ook laten onderzoeken, heb al heel wat moeten doorstaan wat betreft zwanger worden maar ik bespaar je de details;)
pfff weet er alles van. Maar allah kbier...gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er van...
Masha'Allah je hebt echt veel sabr getoond, iedereen zou een voorbeeld aan je kunnen nemen, de meesten lopen al naar de dokter na 6 maanden...
Vertrouwen op ALLAH SWT, dat is het belangrijkste en accepteren wat ALLAH SWT in ons leven voorzien heeft.
Je kan eens naar de arts gaan om een inwendig onderzoek te laten doen, om te controleren of er geen eileider verstopt zit, of er niets bij je man aan de hand is.
In vele gevallen zijn koppels wel vruchtbaar maar zijn er enkele medische problemen die zo worden opgelost met medicijnen of een kleine ingreep.
En wat de arts ook zegt, nooit de hoop verliezen en steeds blijven vertrouwen op ALLAH SWT.
Ik hoop dat ALLAH SWT jou en alle andere vrouwen die zwanger willen worden, jullie spoedig mag verblijden met die gewenste zwangerschap en dat jullie allemaal een gezond kindje zullen krijgen.AMIEN
Hoi Yasmine,
Ik heb er ook heel lang over gedaan om zwanger te worden (3 jaar). Ik kreeg van allerlei mensen advies wat ik allemaal moest doen om zwanger te raken, dat ik daar op een gegeven moment helemaal gek werd. Ik ben toen naar de gynecoloog geweest die inwendig onderzocht heeft, waaruit blijkt dat alles goed was. Daarna moest de sperma van mijn gecontroleerd worden, dat was ook allemaal goed. Ik kreeg toen van de arts pillen die wat helpen bij de bevruchting, na drie maanden slikken, weer geen succes. De arst heeft toen voor gesteld om een kijkoperatie te doen om in mijn eileiders te kijken of het niet verstopt was, die werden toen ook gelijk tijdens de operatie schoongespoten met vloeistof.
Dit wordt onder narcose gedaan. Was geen prettige onderzoek, was zo misselijk en pijnlijk toen ik wakker was.
Na twee weken moest ik terugkomen, de arts adviseerde mij nog zes maanden te wachten en dan IVF te gaan proberen.
Na twee maanden was het eindelijk raak, ik was zwanger!!!!
Maar helaas, na zes weken zwanger te zijn kreeg ik een miskraam, dat was de meest teleurstelling die ik moest ondergaan in mijn leven. Maar Allah heeft overal een reden voor, een maand later was ik weer zwanger, en ik zat altijd met de gedachten dat het elk moment mis zou gaan. Maar hamdoelillah, mijn buik werd steeds dikker en dikker en Allah heeft mij negen maanden later blij gemaakt met een bloedmooie dochter.
Drie jaar later ben ik een keer de pil vergeten te slikken en ik was weer zwanger , ongelooflijk, alles is in Allahs handen, ik heb nu een bloedmooie zoon van twee jaar, gelukkiger kan je mij niet maken.
Alles is in Allahs handen, luistert niet naar mensen die constant met allerlei middelen of tips komen.
Ga naar de gynecoloog laat je onderzoeken en je man ook, dan weet je zeker dat er inshallah niks aan de hand is. Doe wat de dokter je voorstelt en vertrouw op Allah. Heel veel sterkte en het gaat je lukken inshallah!!!!!!
Mooi gezegt Winx:goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.