Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse vrouw laagopgeleid?

Pagina's : [1] 2 3

BugaBoo
06-03-2006, 20:42

Hej meiden, Ik schrok wel van die cijfers :eek: Is er echt zo n groot verschil met de autochtone onder de vrouwengemeenschap?Blijkbaar wel. Is het omdat de Marokkaanse vrouw zorgen voor de man en kinderen belangrijker vind dat een topfunctie?Vertel het eens... Allochtone vrouwen slecht opgeleid 6 maart 2006 DEN HAAG - Van alle Turkse en Marokkaanse vrouwen in Nederland tussen de 15 en 64 jaar heeft ongeveer twee derde maximaal basisonderwijs gekregen. Een groot deel van deze vrouwen is nooit naar school geweest. Onder autochtone vrouwen is een op de tien slecht opgeleid. Dat blijkt uit een onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP). Ook jongere allochtone vrouwen blijven achter. Van de Turkse en Marokkaanse vrouwen tot 35 jaar beschikt ongeveer een derde over een startkwalificatie, oftewel een afgeronde mbo-opleiding op niveau 2 of een havo/vwo-diploma. Surinaamse en Antilliaanse vrouwen doen het ook op jongere leeftijd beter. Zij hebben zelfs vaker een startkwalificatie dan mannen uit dezelfde groep, namelijk 60 procent tegen 51 procent. Voor autochtone vrouwen en mannen geldt hetzelfde percentage van ongeveer 80.

bonbon
06-03-2006, 20:58
Ehm in die groep zitten er ook een heleboel eerste generatie vrouwen. Mijn moeder die valt bijvoorbeeld ook onder die doelgroep, ze is immers onder de 65 en boven de 15. Alleen is mijn moeder nog nooit naar school geweest, ze is in rif opgegroeid en later met mijn vader hier naartoe gekomen. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.

BugaBoo
06-03-2006, 21:19
Ehm, ok je hebt dus ook eerste generatie moeders uit de Rif. Maar het gaat hier om 2/3 deel he...das echt wel veel.Dus van de 3 vrouwen is er maar 1 opgeleid...

Alhocimatje
06-03-2006, 21:26
pfffffffff en jullie geloven die cijfers, waar maken ze zich toch druk om waarom laten ze ons gewoon niet met rust!

Aliyyah
06-03-2006, 22:48

Ja, en dan moet je nog rekenen de vrouwtjes die allemaal uit marokko zijn gehaald.. maar vrouwen die hier opgegroeid en geboren zijn. Zijn allemaal naar school gegaan.. Daar heeft het te maken.. Ze zeggen nooit wat positief alleen maar negatieve dingen over marokkanen.. tfoe hlemoun

Sabira23
06-03-2006, 23:10
Ken jij 1 Marokkaans meisje boven de 15 die hier is geboren en opgegroeid die ALLEEN haar basisschool heeft afgemaakt?? Allemaal ONZIN en moslims afbeelden als vrouwonderdrukkende, achterlijke mensen. Moge Allah ons beschermen tegen het kwaad van de koeffaar.

BugaBoo
06-03-2006, 23:48
Ken jij 1 Marokkaans meisje boven de 15 die hier is geboren en opgegroeid die ALLEEN haar basisschool heeft afgemaakt?? Allemaal ONZIN en moslims afbeelden als vrouwonderdrukkende, achterlijke mensen. Moge Allah ons beschermen tegen het kwaad van de koeffaar. hahahahaha, chill meid, het gaat niet om 'hun' maar gewoon tussen ons, ik vroeg me af of het werkelijk zo is dat de gemiddelde Marokkaanse meid laagopgeleid is, aangezien al mijn Marokkaanse vriendinnen HBO of hoger doen:nerd: En ik bedoelde meer dit: Ook jongere allochtone vrouwen blijven achter. Van de Turkse en Marokkaanse vrouwen tot 35 jaar beschikt ongeveer een derde over een startkwalificatie, oftewel een afgeronde mbo-opleiding op niveau 2 of een havo/vwo-diploma.

Sabira23
07-03-2006, 14:42
Ik reageerde me niet op jou af hoor sis, maar irriteer me aan de zionistische media...:)

smaragd
07-03-2006, 20:27
Hoe je het went of keert er zit wel een kern van waarheid in. Voor veel Marokkaanse vrouwen is trouwen prioriteit nr. 1, de gemiddelde leeftijd is 19-20 als ze trouwen. Een jaar later beginnen sommige al aan kinderen, je kunt me veel wijs maken maar niet dat dit vrouwen zijn die hoogopgeleid zijn. Ik wil hier niemand voor het hoofd stoten of beledigen maar je hoeft geen Einstein te zijn om aan sommige topic te zien dat het opleidingsniveau niet echt hoog is

L_Berjdia
07-03-2006, 21:21
Hej meiden, Ik schrok wel van die cijfers :eek: Is er echt zo n groot verschil met de autochtone onder de vrouwengemeenschap?Blijkbaar wel. Is het omdat de Marokkaanse vrouw zorgen voor de man en kinderen belangrijker vind dat een topfunctie?Vertel het eens... Allochtone vrouwen slecht opgeleid 6 maart 2006 DEN HAAG - Van alle Turkse en Marokkaanse vrouwen in Nederland tussen de 15 en 64 jaar heeft ongeveer twee derde maximaal basisonderwijs gekregen. Een groot deel van deze vrouwen is nooit naar school geweest. Onder autochtone vrouwen is een op de tien slecht opgeleid. Dat blijkt uit een onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP). Ook jongere allochtone vrouwen blijven achter. Van de Turkse en Marokkaanse vrouwen tot 35 jaar beschikt ongeveer een derde over een startkwalificatie, oftewel een afgeronde mbo-opleiding op niveau 2 of een havo/vwo-diploma. Surinaamse en Antilliaanse vrouwen doen het ook op jongere leeftijd beter. Zij hebben zelfs vaker een startkwalificatie dan mannen uit dezelfde groep, namelijk 60 procent tegen 51 procent. Voor autochtone vrouwen en mannen geldt hetzelfde percentage van ongeveer 80. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben niet gevraagd door Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) om mee te doen met een onderzoek, ik niet , mijn moeder niet enz. Dus op wat ik dit gebaseerd? Op de achterstandswijken van Den Haag?

BugaBoo
07-03-2006, 22:42
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben niet gevraagd door Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) om mee te doen met een onderzoek, ik niet , mijn moeder niet enz. Dus op wat ik dit gebaseerd? Op de achterstandswijken van Den Haag? Ik heb geen reden om te twijfelen aan de statistische wetenschap zoals deze gehanteerd wordt in zulke onderzoeken. Misschien heb jij dat niet gehad, maar het vak statistiek houdt zich bezig met hoe je op een betrouwbare manier gegevens kunt extrapoleren naar een bevolking toe in een bevolkingsonderzoek. En natuurlijk hoef je daarvoor niet de hele bevolking te ondervragen. Je zorgt ervoor in een statisch onderzoek dat alleen de factor die je wilt onderzoeken een correlatie kan hebben met de hypothese. Dus niet andere zaken als, woonplaats etc. Dus je kunt er vanuit gaan dat de resultaten representatief zijn voor het hele land, niet alleen Den Haag ;)

Zoughbia..
07-03-2006, 23:50
Ik reageerde me niet op jou af hoor sis, maar irriteer me aan de zionistische media...:) :moe: Stik toch ff in je zionistische media

bonbon
08-03-2006, 06:29
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben niet gevraagd door Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) om mee te doen met een onderzoek, ik niet , mijn moeder niet enz. Dus op wat ik dit gebaseerd? Op de achterstandswijken van Den Haag? Dat je in een achterstandswijk van Den Haag bent opgegroeid betekend niet dat je geen opleiding genoten hebt. Dus wat dat betreft ben je net zo kortzichtig als je meent dat de mensen van het onderzoek zijn.

oemtarik
08-03-2006, 08:22
Hoe je het went of keert er zit wel een kern van waarheid in. Voor veel Marokkaanse vrouwen is trouwen prioriteit nr. 1, de gemiddelde leeftijd is 19-20 als ze trouwen. Een jaar later beginnen sommige al aan kinderen, je kunt me veel wijs maken maar niet dat dit vrouwen zijn die hoogopgeleid zijn. Ik wil hier niemand voor het hoofd stoten of beledigen maar je hoeft geen Einstein te zijn om aan sommige topic te zien dat het opleidingsniveau niet echt hoog is ik ben het helemaal met je eens, de meeste marokkaanse meiden trouwen rond hun 20 en als kindjes in het spel zijn, maken weinig dames nog hun studie af wel heel jammer:jammer:, maar het is helaas een feit

nova
08-03-2006, 09:23

Tuurlijk is het onderzoek gebasseerd op feiten. In een onderzoek hoeven de desbetreffende wetenschappers/onderzoekers niet iedereen te ondervragen....Maar in dit soort statistische onderzoeken, hebben ze methoden, om toch op een betrouwbare manier aan informatie te komen. In dit geval is het dus, dat de hoogopgeleiden onder ons, een beetje uitblijven.

Pagina's : [1] 2 3