Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat betekent l'hijaab? zowel voor de heren als de dames...

Pagina's : [1] 2 3

rozella
10-05-2003, 20:39

ik vraag niet om uitleg naar mij toe voordat ik één of andere soerat als reactie krijg. Maar meiden die hijaab dragen, welke lading geeft het en wat vind je dat hoort bij het dragen van een hijaab. 2 meter stof omwikkelen kan ik ook...maar de waarde..... welke waarde hecht je eraan.... zo ook voor de heren... wat betekent voor jullie het hebben van een meid/vrouw die een hijaab draagt... en please zeg niet dat dat het bewijs is dat zij een goede moslima is....er is meer voor nodig om een goede moslim(a) te zijn.... Ik ben SUPERRR benieuwd naar jullie reactie lay ktr khirkoum en graag alleen serieuse reactie.... Liefs Rozella

Najib26
10-05-2003, 20:50
Een hoofddoekje dragen kan iedereen. Een hijab is wat anders. Een hijab is geen modekleedje. Een hijab bedekt je haren, oren en hals. Bij een hijab hoort bijpassende, wijde, bedekte kleding. En er hoort ook bijpassend gedrag bij. Niet opvallen, dus niet om aandacht vragen door keihard te lachen of hard te praten. Een moslimvrouw hoort ook niet te staren. 1 keer kijken en dan je blik afwenden. De meeste vrouwen met een hijab (dus geen hoofddoekje) gedragen zich wel (min of meer) zo. Dus als ik zo'n vrouw zie denk ik: :goedzo: Als ik een vrouw zonder hijab en met strakke kleding zie, komen er allerlei negatieve ascociaties bij mij op.

rozella
10-05-2003, 20:59
Najib, je zegt negatieve associaties... maar hoe kun je aan uiterlijk bepalen dat je met een goede moslima te maken hebt. Ik bedoel misschien heeft de gene die negatieve associaties ( welke laat ik aan jou over) een grotere hart en heeft meer niya dan het meisje met hijaab. Ik wil het dragen van geen hijaab hier niet bij goedkeuren, en ik wil de meiden die hijaab dragen zeer zeker ook niet naar beneden halen. Voor de gene die het gebruiken zoals het hoort... MASHALLAH..... maar najib... denk je dat er de mogelijk bestaat.... dat een vrouw zonder hijaab meer niya kan hebben dan een vrouw met..... Het is aan Allah te bepalen uiteindelijk, maar nu even gebaseerd op jouw referentiekader en de wereld waarin jij leeft......

samiratjee
10-05-2003, 20:59
Ik vind ze mooi( niet hoofddoekje) maar de hijab het maakt vrouwen anders ik kan het niet uitleggen maar prachtig :love:

SweetRose
10-05-2003, 21:05

Prachtig...:goedzo: Beter kan ik het ni omschrijven :D

Najib26
10-05-2003, 21:07
Origineel gepost door rozella Najib, je zegt negatieve associaties... maar hoe kun je aan uiterlijk bepalen dat je met een goede moslima te maken hebt. Ik bedoel misschien heeft de gene die negatieve associaties ( welke laat ik aan jou over) een grotere hart en heeft meer niya dan het meisje met hijaab. Ik wil het dragen van geen hijaab hier niet bij goedkeuren, en ik wil de meiden die hijaab dragen zeer zeker ook niet naar beneden halen. Voor de gene die het gebruiken zoals het hoort... MASHALLAH..... maar najib... denk je dat er de mogelijk bestaat.... dat een vrouw zonder hijaab meer niya kan hebben dan een vrouw met..... Het is aan Allah te bepalen uiteindelijk, maar nu even gebaseerd op jouw referentiekader en de wereld waarin jij leeft...... Ja dat kan. Maar dan zou je met haar moeten praten. Met een vrouw met strakke kleding neem ik de moeite niet. Ik zie vaak hoe ze zich gedragen. Zegt mij genoeg.

rozella
10-05-2003, 21:15
nou ligt eraan wat je strak vind....... Najib.... je komt een vrouw tegen heeft alles wat je hartje begeert. Kleed zich goed, geen sletterige gedrag een heeft respect voor haarzelf en dat uit zich ook in haar kleding, heeft een goed hart etc.....MAAR... ze wilt absoluut geen hoofdoek dragen. Zouden dat een reden voor je zijn om haar te weigeren..... of zou je haar dwingen om een hoofddoek te dragen als je eenmaal met haar inchallah gaat trouwen..... De reden voor mijn topic, is omdat velen mensen ontzettend veel waarde hechten aan een hoofdoek voor de verkeerde redenen. Dragen van een hoofddoek maakt je geen betere moslim. En ik heb het gevoel dat SOMMIGE ( dus niet allen) meiden zich uit de hoogte gedragen omdat ze een hoofdoek/hijab dragen......

ask_me
10-05-2003, 21:16
Origineel gepost door rozella Najib, je zegt negatieve associaties... maar hoe kun je aan uiterlijk bepalen dat je met een goede moslima te maken hebt. Ik bedoel misschien heeft de gene die negatieve associaties ( welke laat ik aan jou over) een grotere hart en heeft meer niya dan het meisje met hijaab. Ik wil het dragen van geen hijaab hier niet bij goedkeuren, en ik wil de meiden die hijaab dragen zeer zeker ook niet naar beneden halen. Voor de gene die het gebruiken zoals het hoort... MASHALLAH..... maar najib... denk je dat er de mogelijk bestaat.... dat een vrouw zonder hijaab meer niya kan hebben dan een vrouw met..... Het is aan Allah te bepalen uiteindelijk, maar nu even gebaseerd op jouw referentiekader en de wereld waarin jij leeft...... wat wil je daarmee zeggen!! iemand die bidt kan minder niya hebben dan een ander die niet bidt, iemand die alcohol drinkt kan misschien beter zijn dan een moslim iemand die gelooft in jesus misschien heeft hij een goede hart etc.. wat is dit voor een logica het is verplicht voor een vrouw om hijaab te dragen, het is geen eigen keuze, als een vrouw meer niya had, dan gaat ze gelijk niqaab dragen, omdat ze de regels van islam respecteerd, sommigen gaan de christenen imiteren, islam is in het hart, islam is geen uiterlijk. islam is geen hijaab, islam is niet alleen bidden, etc.... de vraag is : waarom draag jij geen hijaab, als je een goede moslima bent....met goede niya.

Najib26
10-05-2003, 21:19
Origineel gepost door rozella nou ligt eraan wat je strak vind....... Najib.... je komt een vrouw tegen heeft alles wat je hartje begeert. Kleed zich goed, geen sletterige gedrag een heeft respect voor haarzelf en dat uit zich ook in haar kleding, heeft een goed hart etc.....MAAR... ze wilt absoluut geen hoofdoek dragen. Zouden dat een reden voor je zijn om haar te weigeren..... of zou je haar dwingen om een hoofddoek te dragen als je eenmaal met haar inchallah gaat trouwen..... De reden voor mijn topic, is omdat velen mensen ontzettend veel waarde hechten aan een hoofdoek voor de verkeerde redenen. Dragen van een hoofddoek maakt je geen betere moslim. En ik heb het gevoel dat SOMMIGE ( dus niet allen) meiden zich uit de hoogte gedragen omdat ze een hoofdoek/hijab dragen...... Als ze zegt dat ze absoluut geen hijab wil dragen, dan trouw ik niet met haar. Ik zal haar niet dwingen. Ze negeert daarmee een islamitische plicht, een teken dat haar imaan niet sterk is. Als ze zou zeggen dat ze in de toekomst wel een hijab gaat dragen, dan zou ik wel met haar trouwen.

said76
10-05-2003, 21:19
hijaab moet met respect gedragen worden en voortvloeien uit Imaan en Niyaa in iemands hart en moet niet uit modieuze of praktische(soms als dekmatel)gedragen worden.....

rozella
10-05-2003, 21:23
Origineel gepost door ask_me wat wil je daarmee zeggen!! iemand die bidt kan minder niya hebben dan een ander die niet bidt, iemand die alcohol drinkt kan misschien beter zijn dan een moslim iemand die gelooft in jesus misschien heeft hij een goede hart etc.. wat is dit voor een logica het is verplicht voor een vrouw om hijaab te dragen, het is geen eigen keuze, als een vrouw meer niya had, dan gaat ze gelijk niqaab dragen, omdat ze de regels van islam respecteerd, sommigen gaan de christenen imiteren, islam is in het hart, islam is geen uiterlijk. islam is geen hijaab, islam is niet alleen bidden, etc.... de vraag is : waarom draag jij geen hijaab, als je een goede moslima bent....met goede niya. Noem de 5 zuilen van de islam..... DAARONDER VALT NIYA...... blijkbaar overtreft dat alles..... Allah is barmachtig en ziet en weet alles..... ik geloof dat hij je zal straffen of belonen gebaseerd op de intenties ( Niya) waar jij mee iets gedaan hebt..... Dus ga me niks vertellen over christenen imiteren.... je betrekt zaken die ik helemaal niet aan de orde hebt gesteld. Daarnaast ben ik jou geen verantwoording schuldig alleen Allah. Ik ben een goede moslima, heb een groot hart en veel niya, mensen om mij heen zouden daar voor kunnen getuigen....

Najib26
10-05-2003, 21:34
Ik denk dat geen enkele praktiserende moslimman met een vrouw zal trouwen die absoluut geen hijab wil dragen. Zelfs mannen die nu van alles flikken, willen later bijna allemaal met een vrouw met hijab trouwen.

rozella
10-05-2003, 21:38
Origineel gepost door Najib26 Ik denk dat geen enkele praktiserende moslimman met een vrouw zal trouwen die absoluut geen hijab wil dragen. Zelfs mannen die nu van alles flikken, willen later bijna allemaal met een vrouw met hijab trouwen. vind je dat eerlijk.... ( dank je wel trouwens dat je steeds respectvolle antwoorden geeft...niet dat ik het geheel met je standpunt eens ben. Maar je laat de topic geheel in zijn waarde.....tnx ;) )

chicamaroquia
10-05-2003, 21:39
El hijaab is een manier van leven... :)

rozella
10-05-2003, 21:41

zo zie je maar hoe cultuur en geloof heel ver uit elkaar liggen en het de mens is die ze dicht bijelkaar brengt soms zelf met elkaar veward.

Pagina's : [1] 2 3