Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bekende Nederlandse dichters...

Cina
22-05-2002, 18:21

Wie kan er een paar namen noemen??? Je zou mij er ontzettend mee helpen!

Cina
22-05-2002, 19:05
1000 maal bedankt [100%]!!!!!

John
22-05-2002, 19:13
Salaam Cina Stille Cina John Nee grapje, hee iemand die ik zeer bewonderom zijn gedichtjes maar ook om zijn kortte verhaaltjes is wijlen Toon Hermans. Jou gedichtjes te kennen denk ik dat je hem heel leuk zou vinden 2 die ik in mijn hart meedraag van hem Ik schreef jou naam in de sneeuw Cina met daaronder lieve schat 1 ding is mij altijd bijgebleven Dat ik toen zo'n koude vinger had Je hebt iemand nodig Eerlijk en oprecht Die als het er op aan komt Voor je bid en voor je vecht Als je iemand hebt Met wie je lacht en met wie je grient Dan kun je zeggen Ik heb een vriend Beslama

Lady_moi
21-04-2003, 17:31
ik heb dus echt geen idee ik ken nie zoveel van dichters

Cina
21-04-2003, 17:41

ZOALS JE NIET GEKEND Zoals je niet gekend wil worden ben je als geen ander te begeren. Bind je de strijd aan met wie jou benoemt. Nooit eerder meegemaakt: zó verbeten met de woorden spelen. Een zaak van leven of niemand. Ooit iemand in een telefoonboek zien staan? Jij doet het, onspeels en ongeschonden. je trekt schoenen en sokken uit, plet het papier, je scheurt, vouwt zoveelduizend ezelsoren, mes erin, de kaft mag intact maar alle pagina's vanuit het midden leeggepeld totdat je er met maat 38 precies in past, de bladspiegel je voetenbed, sloffen alledaags papier. Kijk, je kromt je tenen - zó pas is het ook weer niet. Tenen die de tonen kietelen. Zoals jij nu je naam aanbindt ben je bijna dichter: 'o, je lichte hielen'. Mijn lief, het staat je goed. Was maar blijven staan. Was gebleven, had me opgezocht. Ik sta op naam, de jouwe.

Cina
01-05-2003, 17:11
Origineel gepost door [100%] Brief Te veelomvattend om te zeggen, te complex. Hoe kon ik je boeien met geluid, dat immers al vervliegt voordat het hecht? Ik heb het je geschreven. De toppen van mijn taal gezien, de bodem uit mijn alfabet gehaald. Ik heb je in mijn brief gekust met O's, in kapitaal, je omhelsd met al mijn T's, je een Y aangeboden als een goed glas champagne, heb de kleine letters i voor jou als kaarsjes laten branden, mijn s'en laten fluisteren: luister liefste, luister luister Ik heb de woorden rond je heen gebouwd, de zinnen om je lijf gelegd als waren het mijn huis en armen, ik heb je aan mijn w's als aan een haardvuur laten warmen totdat ik dacht: nu wil je nooit, nooit meer weg uit mijn verhaal. Maar een ander heeft misschien sneller dan ik geschreven. Ik kreeg immers nooit antwoord, niet op schrift en niet verbaal. 't Is bij die ene brief gebleven. Jan Doornbos Cina ;) Wow, die is echt mooi :Iluvu: 100 % Toppie! ;)

Cina
01-05-2003, 17:22
Talen Zij vindt mimiek de meest ontwikkelde taal voor hoe jij naar me kijkt bestaan geen woorden zegt ze en er zijn duizend manieren om liefde te bedrijven we noemen ze allemaal hetzelfde moet ik mij verwijten dat er iemand voor de trein sprong die me hierheen bracht - heet dat dood door schuld? wil je nog een liedje horen vraagt ze - nog eentje? wil je dansen? wil je nog iets anders doen? Jan Doornbos

EMIEN
01-05-2003, 18:05
Marsman is goed..:goedzo: Vind ik persoolijk..:o

Cina
01-05-2003, 18:25
AFSCHEID Slaap met het donker, vrouw slaap met de nacht ons diepst omarmen heeft de droom omgebracht donker en zonder erbarmen zijn bloed en geslacht slaap met het donker, vrouw slaap met de nacht. H. Marsman

Cina
01-05-2003, 18:26
100 % Damn... :eek: Zelfde tijdstip...

EMIEN
01-05-2003, 18:42
Neej Vlam is het mooiste... :Iluvu: Ken em bijna uit mn hoofd..:o

Najat_the_Don
01-05-2003, 18:50
geekzzz :nerd: