Bekijk originele versie : wie van de dames wil er heel snel hijaab dragen inshalah???
IK ga hem deze zomer dragen insja allah! ;)
Origineel gepost door Marocca
IK ga hem deze zomer dragen insja allah! ;)
:goedzo:
chamalgirl
10-05-2003, 16:46
wil je hem gaan dragen ouiam?
Origineel gepost door flour
Ik draag 'm al ;)
IK wist niet dat jij een hijab draagt! :p
Goed van je,sweety! :goedzo: Moge Allah(swt) jou belonen insja allah!
Samia504
10-05-2003, 16:47
inchallah wel maar wanneer???
MariamaMslma
10-05-2003, 16:49
Voor degene die em willen dragen..snel of niet....
Doe et, Moge Allah jullie imaan versterken zodat jullie die overgang makkelijker kunnen maken. Moge Allah jullie bijstaan in de mogelijke moeilijkheden die jullie tegemoet komen( zelf hamdullah nooit gehad maar het zou kunnen)
Moge Allah jullie standvastig maken in jullie keuze...de juiste keuze.
Moge Allah jullie belonen hiervoor
YOU GO GIRLSSSSSSSSSSSS :D
chamalgirl
10-05-2003, 16:51
en marocca, you go for it girl!
chamalgirl
10-05-2003, 16:53
hmmmmm dat wordt een beetje moeilijk
zou je hem nu willen dragen dan? of wil je liever effe w8ten?
MariamaMslma
10-05-2003, 17:27
Origineel gepost door ouiam_tet1
de dames die hem we dragen..... hoe zijn jullie zo sterk geworden??
ik ben zo zwak he..... :huil:
Meid, het is gewoon je belangen op een rijtje zetten. In de hemel komen en doen wat Allah (swt) van ons verwacht is neem ik aan belang nummer 1.
Je hijaab dragen een een klein onderdeel met grote waarde voor Allah (swt) ervan.
sommige onder ons dragen em na hun 1e ongesteldheid zoals het hoort zonder enige twijfel of onzekerheid.
Andere dragen em wat later omdat ze zoiets hebben van dat is de volgende stap voor mij. Ze hebben zich er 100% procent klaar voor gemaakt.
Weer andere(waar ik toe behoor) dachten er wel vaak aan, maar daar bleef het dan bij. Want de volgende zin kwam dan achter die gedachtes: IshaAllah als ik getrouwd ben.
Bij mij was het dat op een gegeven moment de harde feiten in mijn gezicht geslagen werden...door mezelf.
Hoe lang moet ik hier nog op aarde rondlopen, hoe lang geeft Allah swt mij nog tijd en de kans om zoveel mogelijk goed te doen, hoeveel tijd heb ik en verspil ik aan niks. Ik was bang, bang voor de dood.
Ik ging em dragen...voelde me opgelucht, gelukkiger en beter.... Het belangrijkste: het voelde juist, mijn plicht vervullend....Alhamdulillah
Ik ben me erg bewust van mijn hijaab en waar het voor staat, het helpt je echt om goed bezig te zijn, je raakt gewoon meer geïntresseerd in je eigen geloof. Je wordt steeds blijer met je hoofddoek.
Moge Allah swt je bijstaan en je standvastig maken op weg naar de juiste keuze die ons door Allah is gegeven als een must.
Miss_mandalinna
10-05-2003, 17:35
Salama 3aliekoum wa ra7mat ALLAH allen.
Ik ben afgelopen ramadan ook per toeval een hoofdoek gaan dragen.
Ik wilde het al heel lang maar met het idee over een tijdje (wat een tijdje was weet ik niet precies ik zag het wel komen als het zo ver was).
Mohim de 14e dag (woensdag) van de maand Ramadan belde mijn beste vriendin me op en zei dat ze een verrassing voor me had. Ze zou me de volgende dag van huis ophalen zodat we vandaar uit meteen naar school konden. Normaal spraken we gewoon op het station af zo dat we rechtstreeks konden gaan, maar dat wilde mevrouw vandaag niet.
De 15e van de maand ramadan (dondedag) komt ze me ophalen.
Mama kwam al snel naar Boven: Mandalinna Mandalinna je vriendin is er. Ik loop snel de trap af en met de blik die ik naar beneden richt zie ik in eens mijn vriendin met een hoofdoek staan. OHW ma sha ALLAH wat was ze mooi, als nooit tevoren. Iedereen stond perplex mama, mijn zus, ik. Nou het was geweldig. We hadden het er vaker over om samen maar eens eindelijk een keer die hoofdoek te gaan dragen, maar het bleef alleen maar bij praatjes en geen (hoofdoek)daadjes. Ma ja (ALLAH hie sma7 3liena). Mama vroeg al gelijk ohw mandalinna bentie waarom doe jij het ook niet. En toen gaf ik het standaard antwoord, wat bijna alle moslim meisje gebruiken: Iwwa ja ik weet het niet, Ik wil het wel maar iets houd me tegen. Wat houd je dan tegen Mandalinna , zegt mams. Ik weet het niet precies maar iets houd me gewoon tegen reageerde ik weer. Mam begreep het maar speelde er meteen op in. Mandalinna als je niet weet wat je tegen houd, dan is er geen reden. Tawakel 3ala ALLAH, zeg bismi ALLAH ga naar boven en doe het gewoon. Mijn zus en vriendin hielpen mama nog met mij aan te moedigen en zonder na te denken ging ik naar boven. Ik haalde mijn opgestoken haren (die nog nooit zo goed gelukt waren als die dag damn ;) uit elkaar en deed mijn haren onder in een knot, pakte een hoefdoek en ging naar buiten. Het leek als af er nix anders was, behalve mijn vriendin want die had een hoofdoek op dat kon ik zien. Ik zag me zelf niet. Op het station aan gekomen, kwamen mensen verrast naar mij toe en feliciteerde mij. Af en toe snapte ik de felicitaties niet omdat ik nix merkte van mijn hoofdoek en dan zei ik: gefeliciteerd waarvoor en dan dacht ik ohw damn ik heb een doekie op men hoofd (el 7amdoe ALLAH) en dan zei ik maar gau weer dank je wel. Het mooie van alles is ook dat je zo’n geweldige reacties krijgt die je ook sterk maken en motiveren. Dat was het mooiste van alles.
Moraal van het verhaal :
Je denkt van tevoren dat het ohw zo moeilijk is. Maar kijk naar mij ik had niet eens door waarom mensen mij feliciteerde omdat het zo normaal en fijn aanvoelde.
Ik hoop dat ALLAH de hoofdoekloze dames ;) steunt bij deze stap en ik wens jullie heel veel sterkte bij het maken van deze stap in sha ALLAH . Want ik heb het zelfde als jullie meegemaakt and know how it feels.
Mocht het om de hitte van de zomer gaan die jullie tegen houd, then think againe. ALLAH kan ons in het hiernamaals iets meer hitte aanbieden, namelijk de onverdraagbare hitte.
Dus liever een beetje zweten op aarde doordat ik het warm heb dan in het hiernamaals waar de hitte onverdraaglijk is.
ALLAH hie 7fedna men 3adab a nar.
Salama 3aliekoum
Mandalinna
MariamaMslma
10-05-2003, 17:44
Origineel gepost door Miss_mandalinna
Salama 3aliekoum wa ra7mat ALLAH allen.
Ik ben afgelopen ramadan ook per toeval een hoofdoek gaan dragen.
Ik wilde het al heel lang maar met het idee over een tijdje (wat een tijdje was weet ik niet precies ik zag het wel komen als het zo ver was).
Mohim de 14e dag (woensdag) van de maand Ramadan belde mijn beste vriendin me op en zei dat ze een verrassing voor me had. Ze zou me de volgende dag van huis ophalen zodat we vandaar uit meteen naar school konden. Normaal spraken we gewoon op het station af zo dat we rechtstreeks konden gaan, maar dat wilde mevrouw vandaag niet.
De 15e van de maand ramadan (dondedag) komt ze me ophalen.
Mama kwam al snel naar Boven: Mandalinna Mandalinna je vriendin is er. Ik loop snel de trap af en met de blik die ik naar beneden richt zie ik in eens mijn vriendin met een hoofdoek staan. OHW ma sha ALLAH wat was ze mooi, als nooit tevoren. Iedereen stond perplex mama, mijn zus, ik. Nou het was geweldig. We hadden het er vaker over om samen maar eens eindelijk een keer die hoofdoek te gaan dragen, maar het bleef alleen maar bij praatjes en geen (hoofdoek)daadjes. Ma ja (ALLAH hie sma7 3liena). Mama vroeg al gelijk ohw mandalinna bentie waarom doe jij het ook niet. En toen gaf ik het standaard antwoord, wat bijna alle moslim meisje gebruiken: Iwwa ja ik weet het niet, Ik wil het wel maar iets houd me tegen. Wat houd je dan tegen Mandalinna , zegt mams. Ik weet het niet precies maar iets houd me gewoon tegen reageerde ik weer. Mam begreep het maar speelde er meteen op in. Mandalinna als je niet weet wat je tegen houd, dan is er geen reden. Tawakel 3ala ALLAH, zeg bismi ALLAH ga naar boven en doe het gewoon. Mijn zus en vriendin hielpen mama nog met mij aan te moedigen en zonder na te denken ging ik naar boven. Ik haalde mijn opgestoken haren (die nog nooit zo goed gelukt waren als die dag damn ;) uit elkaar en deed mijn haren onder in een knot, pakte een hoefdoek en ging naar buiten. Het leek als af er nix anders was, behalve mijn vriendin want die had een hoofdoek op dat kon ik zien. Ik zag me zelf niet. Op het station aan gekomen, kwamen mensen verrast naar mij toe en feliciteerde mij. Af en toe snapte ik de felicitaties niet omdat ik nix merkte van mijn hoofdoek en dan zei ik: gefeliciteerd waarvoor en dan dacht ik ohw damn ik heb een doekie op men hoofd (el 7amdoe ALLAH) en dan zei ik maar gau weer dank je wel. Het mooie van alles is ook dat je zo’n geweldige reacties krijgt die je ook sterk maken en motiveren. Dat was het mooiste van alles.
Moraal van het verhaal :
Je denkt van tevoren dat het ohw zo moeilijk is. Maar kijk naar mij ik had niet eens door waarom mensen mij feliciteerde omdat het zo normaal en fijn aanvoelde.
Ik hoop dat ALLAH de hoofdoekloze dames ;) steunt bij deze stap en ik wens jullie heel veel sterkte bij het maken van deze stap in sha ALLAH . Want ik heb het zelfde als jullie meegemaakt and know how it feels.
Mocht het om de hitte van de zomer gaan die jullie tegen houd, then think againe. ALLAH kan ons in het hiernamaals iets meer hitte aanbieden, namelijk de onverdraagbare hitte.
Dus liever een beetje zweten op aarde doordat ik het warm heb dan in het hiernamaals waar de hitte onverdraaglijk is.
ALLAH hie 7fedna men 3adab a nar.
Salama 3aliekoum
Mandalinna
sub7anallah wat een prachtig verhaal meid :goedzo:
chamalgirl
10-05-2003, 17:46
ahaha leuk man mandalinna
zo zie je maar weer he
Miss_mandalinna
10-05-2003, 18:04
Thnx for de reacties MariamaMslma & chamalgirl
Liefs Mandalinna
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.