Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik wil graag hjiaab dragen,maar...

LZN
10-05-2003, 16:17

Ik zou het graag willen,maar best onzeker erover,wat eigenlijk niet hoort!maar het is zo'n grote beslissing! Niemand steunt me hierbij! m'n familie niet,m'n vrienden en kenissen ook niet,echt vreemd he? :( Ik heb jullie steun nodig!!!!!!!!!!!!!!!pleaseeeeeeeee.

superwomen
10-05-2003, 16:24
hoi,je moet gewoon zeker over jezelf zijn en dan heb je die steun niet nodig.Toen ik mijn hoofddoek droeg wist ik zeker van dit is wat ik wil.En sinds dien draag ik hem elke dag,ook als ik thuis ben.Ik kan niet meer zonder hijab.En ik voel me ook veel beter met mijn hijab op.Je hoeft je er niet voor te schamen,hun schamen zich toch ook niet wanneer ze een bikini aan hebben.sterkte meid. :zwaai:

superwomen
10-05-2003, 16:26
Je :zwaai: zal alle steun van Allah s.a.w. krijgen.

superwomen
10-05-2003, 16:50
:zwaai: Tuurlijk helpt God je.Ik vindt het wel knap van je hoor.Ga zo door meisie :zwaai:

maritta
12-05-2003, 11:25

ja echt doe het voor jezelf en niet voor iemand anders, als je er zeker van bent zou ik het ZEKERS doen ik vind zelf dat je ook moet weten, WAAROM je het wil doen want sommige mensen dragen een hoofddoek en weten niet waar het voor staat!!! heel veel suc6 girl je kan het

prinses_yasmina
12-05-2003, 12:26
salaam aleikoum wa wb, oegt, ik zit met hetzelfde. Ik draag nog geen hoofddoek en dat heb ik aan de ene kant bewust gedaan. Ik heb me verdiepd in ons mooie geloof en ik weet waar ik voor sta... Ik draag het nu nog niet maar ik word over 2 weken 18 en ik vond dat eigelijk wel een mooie gelegenheid om vanaf dan het te dragen. Tijdens elk gebed dat ik verricht, elke dou3a altijd als bezig ben met mijn geloof voel ik me zo sterk, zo goed er komt gewoon een gevoel over me heen dat me blij maakt, tevreden... Ik kijk zo ontzettend uit naar het moment dat ik het eindelijk dagelijks zal dragen. Als je nadenkt...daar draait het eigelijk om in dit leven. Het gaat om de test die wij van Allah (swt) moeten afleggen om te zien of wij het waard zijn om naar ALdjannaa te gaan. Maar daarbij horen ook de bijhorende regels.. Ik draag het inscha allah zeer binnenkort...en ik wil dan ook echt kleding gaan dragen zoals wordt voorgeschreven. Ik kan mezelf wel killen dat ik ooit vale spijkerbroeken droeg strakke truitjes...ik heb zo ontzettend veel spijt! Maar als je ergens spijt van hebt moet je niet langer in de rotonde blijven draaien maar een uitweg nemen> dan pas kom je ergens. Meid ik weet niet waarom ik dit allemaal hier neer zet maar doe het!!Echt zodra je het draagt zul je trots op jezelf zijn...Inscha allah!ALs je er over wilt praten kun je me altijd mailen!!Dan zal ik je proberen te helpen! Moge Allah (swt) al onze moslimzusters de wijsheid en ons op het rechte pad te brengen...en ons de sterkte geven om echt iets te ondernemen... Yaaa rab...

Saloua1986
12-05-2003, 14:17
Hoi lieverd, Ik wil even zeggen dat je het moet dragen zodra je er klaar voor bent en als je daar nog niet klaar voor bent dan begin je eerst ergens anders. Je gaat bijvoorbeeld Islamitische boeken lezen of je gaat beginnen met Salaat(gebed) of noem maar op. Ikzelf draag 'm ook niet maar ik ben alhamdoelillah 7 jaar geleden begonnen met mijn salaat. Liefs,

muslima4life
12-05-2003, 14:26
Salamoe aleikoem wa ra7matallahi wa barakatoehoe, Macha Allah zuster, insha Allah ga je de hidjaab dragen. Ik zelf draag nu iets meer dan een jaar de hidjaab. De eerste dag dacht ik van, het kan me nie schelen wat mensen zullen zeggen, ik weet waarom ik de hidjaab draag. Maar tot mijn verbazing kreeg ik alleen maar positieve opmerkingen en dat was ook een soort steun. Voor de rest zou ik zeggen, bezoek lezingen of andere gelegenheden waar zusters bij elkaar komen, daar krijg je ook een warm gevoel, en wordt je gesteund insha Allah. Ik zou zeggen, tawakkal 3la Allah (vertrouw op Allah), Allah zal het dragen van de hidjaab voor je vergemakkelijken insha Allah. Moge Allah (swt) je de kracht geven om standvastig te zijn insha Allah, en ons allen insha Allah!! salamoe aleikoem wa ra7matallahi wa barakatoehoe.

layla86
12-05-2003, 14:48
veel sterkte je moet het gewoob=n dragen ik vind het heel goed van jou oke ik draag zelf al bijna 3 ik ben 16 jaar oke beslama meisje