Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dames, hoe pak jij dit aan>?

paleisje
04-03-2006, 20:04

Ik vind het altijd vervelend, dat ik thuis nooit optijd kan bidden. want ik werk en vertrek sochtends rond kwart voor 8 van huis en kom rond 6 uur thuis... Op mijn werk willen ze niet dat ik bid. Hoe doen jullie het als je de hele dag niet thuis bent.???? Is het zo dat jullie alles thuis inhalen? Als ik alles rond 7 uur aan het inhalen ben, dan heb ik het gevoel dat mijn salaat verpest is. Omdat ik het niet op de correcte manier doe.... Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen.

Alhocimatje
04-03-2006, 20:08
er zit niets ander op helaas, ik haal ook alles in als ik thuis ben, wat kan je anders doen als je niet op je werk mag bidden? bij mijn vorige bedrijf ging ik altijd stiekem bidden, in de trappenhal nou geloof me dat is ook niet fijn, steeds het gevoel dat er iemand komt, dus deed ik dat ook niet meer... gair insjaAllah

paleisje
04-03-2006, 20:12
Ohja, stiekem hahaha... Maar als ik rond 7 uur heb gebid dan lijkt het alsof ik mijn gebed niet goed heb gedaan........ klinkt heel gek.

Alhocimatje
04-03-2006, 20:13
ja meid, ik ken dat gevoel omdat je alles te laat bid heb je het gevoel dat het geen waarde meer heeft toch? moge Allah Soebhanawatahalla onze gebeden accepteren en ons vergeven voor het feit dat we het niet tijd kunnen doen

paleisje
04-03-2006, 20:14

jij begrijpt mij!!!!!!!!!!!! Amien!

OemBiby
04-03-2006, 20:14
Die probleem heb ik ook.....ik bid echt alles in 1 keer......en dat is ook zo vermoeiend en op een gegeven moment doe je het ook ongeconcentreerd en maak je veel fouten...

paleisje
04-03-2006, 20:20
en meiden, hoe zit het met lFajr gebed?!

Alhocimatje
04-03-2006, 20:23
en meiden, hoe zit het met lFajr gebed?! :verdriet: ik schaam me....

Marisah
04-03-2006, 22:36
Zie die topic over 5x per dag bidden, daar heb ik een fatwa geplaatst over het 'inhalen' van het gebed en het expres missen. Het is inderdaad lastig als je niet op je werk kan bidden, maar hoe heb je het aangepakt dan? Heb je het 1x gevraagd en toen zeiden ze nee en toen zei jij ok? Wat waren hun redenen etc? Het is natuurlijk heel raar dat jij niet mag bidden, maar je collega wel een sigaret mag roken onder werktijd. Helemaal als je voorstelt dat je je tijd inhaalt en dat het geen invloed zal hebben op je werk (dus als het superdruk is dat je dan niet je collega's in de steek laat en gaat bidden).