Bekijk originele versie : Voel jij je marokaans of nederlands?
CoOperator
09-05-2003, 23:00
http://www.benjebangvoormij.nl/threadid661session.html
Klik ff op de link hierboven, dan weet je precies wat ik bedoel.
Dus: Meer marokaans of nederlands en hoe ga je ermee om? Pas je je aan, aan de situatie, dus als je bij nederlanders zit? Gedraag je je dan anders dan als je bijvoorbeeld thuis zit? Of vind je de manieren en meningen die je thuis te zien en te horen krijgt raar en ben je liever bij je vrienden (nederlanders voor een gedeelte).
Dit is maar een klein voorbeeld die ik erbij heb gehaald. Er komen natuurlijk veel meer dingen kijken in je dagelijkse leven.
salina83
09-05-2003, 23:07
deze topic is al eerder gestart door iemand. maar ik zal je hetzelfde antwoord geven als haar toen der tijd.
ik voel me marokkaans. waarom? omdat ik met de marokkaanse normen en waarden ben opgevoed, met die cultuur!
ik vind niet dat je zo een vraag aan een marokkaanse kan stellen.
natuurlijk zeggen die allemaal marokkaans. ik vind dat je zo een vraag aan een halfbloed moet stellen. zij zijn wel met twee culturen opgegroeid!
samira_el
09-05-2003, 23:08
Ik denk dat ik er me tussen in voel
Origineel gepost door salina83
deze topic is al eerder gestart door iemand. maar ik zal je hetzelfde antwoord geven als haar toen der tijd.
ik voel me marokkaans. waarom? omdat ik met de marokkaanse normen en waarden ben opgevoed, met die cultuur!
natuurlijk zeggen die allemaal marokkaans. ik vind dat je zo een vraag aan een halfbloed moet stellen. zij zijn wel met twee culturen opgegroeid!
Mee eens :bril:
CoOperator
09-05-2003, 23:09
Dus jij wilt beweren dat je in een cultuur bent opgegroeid?
CoOperator
09-05-2003, 23:10
Ga je met al je marokaanse vriendinnen net zo om als nederlandse vriendinnen?
Geen van beiden, ik voel me Egyptisch :bril:
slimiatje
09-05-2003, 23:12
ik voel me marokkaans :bril:
CoOperator
09-05-2003, 23:12
Kunnen jullie ook meteen uitleggen waarom je je zo voelt?
omdat ik als een marokaan geboren ben en opgevoed als een marokaanse... ik snap niet waaarom ik me dan een nederlandse moet gaan voelen..
Berber26
09-05-2003, 23:16
Dat is hoe ik me voel en dat zal ik blijven ook.
Ik werd eergisteren misselijk van een marokaan op tv.
(netwerk) Die vent haalde het inzijn hoofd om te zeggen
dat wij de nieuwe Nederlanders zijn.
echt een gek is dat, ik bedoel hij moet dan wel voor zich zelf
praten. en als dat niet genoeg is, kreeg je Ousamma Cheribbi
nog in beeld die het ook allemaal beter wist.
Ik weet weer hoe die vent heet. Ijn naam is A. kaddour .
had zijn naam nog ergens opgeschreven.
Deze gasten moeten niet voor mij praten. ik hoop dat ze dit lezen.
CoOperator
09-05-2003, 23:16
Origineel gepost door SaMiax
omdat ik als een marokaan geboren ben en opgevoed als een marokaanse... ik snap niet waaarom ik me dan een nederlandse moet gaan voelen..
Omdat je in 2 culturen bent opgegroeid. Ik bedoel, je kunt moeilijk afzonderlijk van nederlanders in nederland opgroeien. Je pakt onbewust dingen mee. Het kan gewoon niet anders!
Berber26
09-05-2003, 23:19
Origineel gepost door CoOperator
Omdat je in 2 culturen bent opgegroeid. !
Dus... moet ik me nederlander gaan voelen????
samira_el
09-05-2003, 23:28
Origineel gepost door Berber26
Dus... moet ik me nederlander gaan voelen????
Kijk het is simpel..
Nederlanders integereren ook, en de wereld integreert ook in een vrij en onafhankelijke burger..
uiteindelijk zijn in de wereld alle culturen vervaagt en is er maar 1 cultuur overgebleven..
vreselijk he
samira_el
09-05-2003, 23:32
Origineel gepost door SahafFan
niks integreren, ik blijf mocro
en als ze me eruit wiklen hebben, zal dat nie vreedzaam gaan!!
:rolleyes: Is het niet bedtijd voor jou
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.