Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nederland wordt dikker!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

Lorenna
03-03-2006, 10:00

De Nederlandse jeugd is sinds 1997 opvallend veel dikker geworden. Bovendien worden kinderen op steeds jongere leeftijd al dik. Op dit moment is 14 procent van de jongens en 17 procent van de meisjes te dik. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO en het Medisch Centrum van de Vrije Universiteit onder ruim 80.000 kinderen van 4 tot 15 jaar oud. Het onderzoek is in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid uitgevoerd. De gegevens werden verzameld tussen 2002 en 2004, en zijn vergeleken met de gegevens van een onderzoek uit 1997. Het percentage kinderen met overgewicht is in die periode voor een aantal leeftijdscategorieën verdubbeld. Het percentage kinderen met obesitas (ernstig overgewicht) is soms zelfs verdrievoudigd. Uit de studie bleek bijvoorbeeld dat 1 op de 4 meisjes van 9 jaar oud te kampen heeft met overgewicht. In 1997 was dit nog 1 op de 7, en in 1980 hadden 'slechts' 1 op de 15 meisjes van 9 last van overgewicht. De cijfers zijn volgens de onderzoekers verontrustend. Vooral de snelle stijging van kinderen met obesitas is ernstig, omdat deze kinderen later een grotere kans lopen op diabetes en op hart- en vaatziekten. Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/62707 misschien wordt het eens hoog tijd om dat jamie oliver project hier eens op de nederlandse scholen toe te passen :hihi: ik zeg dat ze dit probleem bij de kern moeten aanpakken namelijk de ouders aangezien deze grotendeels verantwoordelijk zijn voor hetgeen zij hun kids voorschotelen en meegeven in het broodtrommeltje :kweetnie:

tonk
03-03-2006, 10:04
Mijn nichtje van 4 wil ook regelmatig iets te snoepen ipv een normale boterham. Dan is het dus die boterham of niks!

Lorenna
03-03-2006, 10:13
Groot gelijk voor je het weet lust ze helemaal geen boterhammen meer je weet hoe dat gaat tegenwoordig :jammer:

Lorenna
03-03-2006, 10:20
jaa hier nog 1 ben bezig met aankomen maar lukt niet echt ben nu voor het eerst sinds een paar maanden wat kilo's aangekomen, maar dat is ook alleen maar omdat ik ziek in me bed lig :kweetnie:

Lorenna
03-03-2006, 10:24

nee ik hou niet van prik..ik lust het wel maar ben veel liever van de sapjes en melk drink ik ook niet elke keer als ik melk drink krijg ik buikpijn :kweetnie: raar he ben ik :hihi:

DjFrodo
03-03-2006, 10:30
Ik heb het programma gezien op tv Die kinderen ... En inderdaad, de meeste daarvan waren door de ouders "verpest" met eten

sorayia
03-03-2006, 10:30
Er is zoveel lekkers en ongezonds te koop, dat je het gewoon moeilijk kan laten staan... het is verleidelijk en vooral op een lege maag! Je moet het wel compenseren met sport.

Mangin
03-03-2006, 10:31
nee ik hou niet van prik..ik lust het wel maar ben veel liever van de sapjes en melk drink ik ook niet elke keer als ik melk drink krijg ik buikpijn :kweetnie: raar he ben ik :hihi: Nee dat is niet raar, een groot deel van de wereldbevolking kan geen melksuikers afbreken wegens een gebrek aan het LDH enzym. :hadj:

Lorenna
03-03-2006, 10:33
Ik heb het programma gezien op tv Die kinderen ... En inderdaad, de meeste daarvan waren door de ouders "verpest" met eten bedoel je dat programma van jamie oliver met dat project waarbij hij de scholen probert over te halen om op gezond voedsel over te gaan?

Lorenna
03-03-2006, 10:34
Er is zoveel lekkers en ongezonds te koop, dat je het gewoon moeilijk kan laten staan... het is verleidelijk en vooral op een lege maag! Je moet het wel compenseren met sport. daarom wordt ook altijd geadviseerd om met een volle maag boodschappen te gaan doen in de supermarkt e.d. op die manier heb je minder behoefte aan voedsel omdat je vol zit..en laat je de dingen die je niet nodig hebt makkelijker in de schappen staan :goedzo:

Lorenna
03-03-2006, 10:35
Nee dat is niet raar, een groot deel van de wereldbevolking kan geen melksuikers afbreken wegens een gebrek aan het LDH enzym. :hadj: weet je wat zo gek is bij mij bij chocolademelk heb ik ook wel last maar niet zo hevig als wanneer ik melk drink :kweetnie: en ik denk dat het gene wat jij zegt geld voor alle melkproducten toch? of zit ik er naast? :kweetnie:

aplat
03-03-2006, 10:36
daarom wordt ook altijd geadviseerd om met een volle maag boodschappen te gaan doen in de supermarkt e.d. op die manier heb je minder behoefte aan voedsel omdat je vol zit..en laat je de dingen die je niet nodig hebt makkelijker in de schappen staan :goedzo: Als ik een volle maag heb kan ik niets eens lopen, laat staan boodschappen doen. Overigens doe ik alleen boodschappen als ik merk dat ik iets nodig heb. Dat is een gevaar. Want dan moet ik langs de FEBO en de McDonalds lopen, en dan weet je het wel.

Lorenna
03-03-2006, 10:40
Als ik een volle maag heb kan ik niets eens lopen, laat staan boodschappen doen. Overigens doe ik alleen boodschappen als ik merk dat ik iets nodig heb. Dat is een gevaar. Want dan moet ik langs de FEBO en de McDonalds lopen, en dan weet je het wel. hhaha prop jij je altijd helemaal vol dan? maar je moet ook eerst een beetje uitbuiken voordat je boodschappen gaat doen. meestal is het zo met eten dat wanneer je gegeten hebt je behoefte zijn voorzien voor de komende paar uur dus je oeft niet gelijk na het eten met een vol buikie gelijk naar de supermarkt :hihi: :goedzo: Ik mag bijna nooit mee als me moeder boodschappen gaat doen omdat ik allemaal dingen inlaad die niemand nodig heeft (alleen maar ik) :hihi: ik en supermartken gaan ook eigenlijk niet samen, net zoals jij en de mac en febo :rolleyes:

DjFrodo
03-03-2006, 10:51
bedoel je dat programma van jamie oliver met dat project waarbij hij de scholen probert over te halen om op gezond voedsel over te gaan? ja... hoe sommige van die kinderen al bijna ziek werden als ze gezond voedsel zagen toch wel leuk om te zien dat je door de kinderen bij het bereiden te betrekken veel kan bereiken, hoe de ene groep voor de andere kookte ... zelfs de meest erge ging op een gegeven moment overstag , want op niet meedoen, mee eten, proeven, stond als "straf" uitsluiting uit de groep ... en vaak is het ook dat de mensen die in die scholen het eten moeten bereiden geen zeggenschap hebben, zij zijn ook maar slaafjes van een catering bedrijf ...

Lorenna
03-03-2006, 10:54

ja... hoe sommige van die kinderen al bijna ziek werden als ze gezond voedsel zagen toch wel leuk om te zien dat je door de kinderen bij het bereiden te betrekken veel kan bereiken, hoe de ene groep voor de andere kookte ... zelfs de meest erge ging op een gegeven moment overstag , want op niet meedoen, mee eten, proeven, stond als "straf" uitsluiting uit de groep ... en vaak is het ook dat de mensen die in die scholen het eten moeten bereiden geen zeggenschap hebben, zij zijn ook maar slaafjes van een catering bedrijf ... klopt inderdaad ik vind het echt een interessant programma en een supergoed initiatief van jamie ondanks dat alles zo tegenwerkt vooral de kinderen en de ouders best triest eigenlijk sommige kinderen wisten niet eens wat een komkommer was of een tomaat..dan vraag ik me echt af waar dit heen gaat vooral in engeland :kweetnie:

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33