Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Column Yasmina.nl zorgt voor opschudding

Pagina's : [1] 2 3 4

Redactie
09-05-2003, 21:19

Op de website Yasmina.nl werd onlangs een column gepubliceerd die voor aardig wat onrust heeft gezorgd. De column met de titel 'Beste Pim Fortuyn' was een parodie op het leven van de overleden politicus. De columnist maakte op provocerende wijze zijn mening over Pim Fortuyn kenbaar. Dit is bij veel aanhangers van de politicus in het verkeerde keelgat geschoten. Deze deden hun beklag bij de redactie van de website met het dringende verzoek de betreffende column te verwijderen en zich in het openbaar te distantiƫren van de uitlatingen in deze column. Ook de heer Hartong, voorzitter van het Democratisch Platform Nederland, deed zijn beklag. "De column over de heer Fortuyn als door u geplaatst c.q. gehost op uw site, geschreven door een zekere 'Salah', is op zijn allerzachtst gezegd een ernstige aantasting van respect voor een overledene. De heer Fortuyn immers niet in staat een weerwoord te geven. De column getuigt van een dermate laag niveau, dat het het beschreven vooroordeel van 'achterlijke Marokkaan' ten volle bevestigt. Mijn minachting voor uw onderneming is bijzonder groot. Mocht u een welgemeende en oprechte rectificatie plaatsen en de column verwijderen dan kan ik erover nadenken mijn volstrekte minachting te veranderen in grote achterdocht. Indien u hiertoe niet overgaat zal het u niet verbazen dat ik op u spuug. Een eventuele stap naar de Raad voor de Journalistiek ligt dan eveneens voor de hand." De website besloot de column te verwijderen. Abdel Rahmen van Yasmina.nl vindt het jammer dat veel mensen zich beledigd voelden door de column. "Wij hebben begrip voor de klachten die bij ons zijn binnengekomen naar aanleiding van de toon waarop onze columnist zijn mening kenbaar maakte. Nogmaals wil ik iedereen erop wijzen dat de columns artikelen zijn die op persoonlijke titel worden gepubliceerd". De columnist, die al geruime tijd schrijft voor de website, vindt het triest dat met name het Democratisch Platform Nederland zich op deze manier uit. "Blijkbaar geldt vrijheid van meningsuiting alleen als je de autochtonen naar de mond praat. Theo van Gogh en Hirsi Ali hebben keer op keer de profeet Mohamed (VZMH) en daarmee miljoenen mensen beledigd, dit mocht dus blijkbaar wel onder het mom 'Vrijheid van Meningsuiting'. Alsof de Profeet (VZMH) niet overleden is, en wel een weerwoord kan geven."

chicamaroquia
09-05-2003, 21:21
Ik vond het een goede column! ben zelf studente Journalistiek en merk inderdaad dat het volgende klopt! De columnist, die al geruime tijd schrijft voor de website, vindt het triest dat met name het Democratisch Platform Nederland zich op deze manier uit. "Blijkbaar geldt vrijheid van meningsuiting alleen als je de autochtonen naar de mond praat. Theo van Gogh en Hirsi Ali hebben keer op keer de profeet Mohamed (VZMH) een daarmee miljoenen mensen beledigd, dit mocht dus blijkbaar wel onder het mom 'Vrijheid van Meningsuiting'. Alsof de Profeet (VZMH) niet overleden is, en wel een weerwoord kan geven." Heb een column voor het UN geschreven over Bush die uiteindelijk wel is geplaatst maar ook voor veel ophef heeft gezorgd! :jammer: Zo vrij zijn we dus ook weer niet!

K_Prone
09-05-2003, 21:32
Origineel gepost door Neb Oneens : Toen Hirsi Ali en of Theo van Gogh deze uitspraken deden was er ook veel commotie. Kijk anders eens op dit forum wat er over Hirsi Ali geschreven is. Of was dat ineens niet "Vrijheid van meningsuitting" Komop mensen doe eens even niet zo hypocriet. Snap je nou niet wat jezelf eigenlijk zegt? Alsof de Islamitische gemeenschap niet kwaad (zwaar discriminerend en denigrerend) over de mening van Mevr. Hirsi Ali en Mr. Theo Van Gogh heeft geuit? Of was je dat even vergeten? Zo is het NATUURLIJK ook normaal dat mensen hierop negatief reageren. Heel duidelijk in mijn ogen. ja maar yasmina.nl heeft uiteindelijk de column weggehaald. Heeft hirsi aali haar woorden teruggenomen, heeft van gogh zijn woorden teruggenomen. Neen. (jezus, ik klink als een belg). Het is vrijheid van meningsuiting van ieder of van niemand. Daar gaat het om. Mensen mogen boos zijn, maar er bestaat ook iets als vrijheid van meningsuiting. Hypocriet.....begin bij jezelf

chicamaroquia
09-05-2003, 21:42
Origineel gepost door misantazaghin ja maar yasmina.nl heeft uiteindelijk de column weggehaald. Heeft hirsi aali haar woorden teruggenomen, heeft van gogh zijn woorden teruggenomen. Neen. (jezus, ik klink als een belg). Het is vrijheid van meningsuiting van ieder of van niemand. Daar gaat het om. Mensen mogen boos zijn, maar er bestaat ook iets als vrijheid van meningsuiting. Hypocriet.....begin bij jezelf :goedzo:

chicamaroquia
09-05-2003, 21:43

Origineel gepost door Neb Oneens : Toen Hirsi Ali en of Theo van Gogh deze uitspraken deden was er ook veel commotie. Kijk anders eens op dit forum wat er over Hirsi Ali geschreven is. Of was dat ineens niet "Vrijheid van meningsuitting" Komop mensen doe eens even niet zo hypocriet. Snap je nou niet wat jezelf eigenlijk zegt? Alsof de Islamitische gemeenschap niet kwaad (zwaar discriminerend en denigrerend) over de mening van Mevr. Hirsi Ali en Mr. Theo Van Gogh heeft geuit? Of was je dat even vergeten? Zo is het NATUURLIJK ook normaal dat mensen hierop negatief reageren. Heel duidelijk in mijn ogen. Open je ogen zou ik zeggen... :)

chicamaroquia
09-05-2003, 21:50
Origineel gepost door Neb Niet te subtiel en tolerant aub.. Straks krijg ik nog iets respect voor je en dat moeten we niet hebben. Iemand anders mening is klote he? Vind je niet... Iemand anders mening is helemaal niet klote! Soms leer je ervan, soms is het een bijdrage en soms slaat het nergens op, maar dan nog moet je er respect voor opbrengen. Een mening komt voort uit de normen en waarden van iemand, die moet je respecteren, hoe klote ook! :) Ja, zo ook met de uitlatingen van Hirschi Ali, Theo van Gogh en ook die van de yasminacolumnist, maar dat betekent niet dat je die meningen deelt.

K_Prone
09-05-2003, 21:53
Origineel gepost door Neb Dus jij had liever gehad dat de column had blijven bestaan, en dat er op forums waar veel Nederlanders komen dezelfde dingen waren gezegd over de schrijfster als over Hirsi Ali en dat ze bijvoorbeeld ook met de dood bedreigt zal gaan worden zoals Mevr. Hirsi Ali? Nogmaals ik keur de actie van Hirsi Ali ook zeker niet goed maar kijk het provocerend gedrag is sowieso niet nuttig? Wat heeft Hirsi Ali eraan gehad om zulke shit te verkondigen ? En wat heb je aan zo'n column? Word de situatie onder allochtone en autochtone beter? NEE Word het begrip en tolerantie tussen deze groepen groter ? NEE Dus provocatie is niet nodig en maakt de kloof tussen deze 2 bevolkingsgroepen alleen maar groter. We lijken hier in Nederland met zijn allen wel een stel kleine kinderen. Misschien moeten beide partijen zich eens gaan bezighouden met zichzelf. Lijkt me een goede oplossing. Ik vind inderdaad dat die column gewoon had moeten blijven bestaan ongeacht wat voor mensen er op die site komen. Weet je waarom omdat er vrijheid van meningsuiting is. Niet meer en niet minder. Waarom haalt de zin van Hirsi Ali de krant en deze column maar een site. Je kan het met ze eens zijn of niet, dat is nou toch de democratie. Vrijheid van meningsuiting, geloof, en noem maar op. Waar volgens de meeste mensen voor gevochten is en jij wil dat teniet doen. Van mij mogen ze zeggen wat ze willen, bewijs het maar. Je mag in dit land schrijven wat je wil. Je kan het geloven of niet. En daarmee is het uit. En eerlijk gezegd ik zou niet weten wat je met zulke columns aan moet, dat zou je aan hen moeten vragen. Maar iedereen heeft het recht om zijn mening te weergeven. Hirsi Ali en die jongen. En dat een collumn stigmatiserend zou werken voor heel het land lijkt me sterk. Dan was het ook niet goed wat hirsi ali doet en wat van gogh doet. Heb jij die ooit eens bestreden, dat je het niet eens was met hen. Niemand heb ik hier gehoord. En ik zeg je dit als zulke mensen zorgen voor een kloof in de samenleving dan zijn we heel erg slecht bezig als maatschappij.

Grietje
10-05-2003, 01:22
Eerlijk is eerlijk, ik moet toegeven dat dit een wranggeestigste stukjes is die ik in lange tijd heb gelezen. Volgens mij he pista is dit tijdperk een waar de weldenkenden voorgoed buiten spel zullen worden gezet. Dit is zal het tijdperk worden waar laaggeschoolde lpf'ers en baardragende moslims de trend zullen zetten. ik walg van beiden.

appie666
10-05-2003, 01:26
Jammer dat onze profeet Mohamed (vzmh) zich niet kon verdedigen na de uitspraken van die wanhopige trut!! Nee hoor Pista toen was het gewoon vrijheid van meningsuiting. Je bewijst je huichelachtigheid weer eens pilaarbijter ;)

appie666
10-05-2003, 02:29
Wie zegt dat de schrijver van de column een echte moslim was??

marockaanse
10-05-2003, 11:07
Origineel gepost door Neb Je moet kwaad niet met kwaad vergelden. En misschien is het onze taak als moslim om dat zeker niet te doen en vredelievend over te komen. Het is toch niet een terugpak maatschappij? Of een soort Isreal / Palastina kwestie waarbij de 1 wat doet en dan de andere partij weer terug slaat? We zijn allemaal Nederlanders misschien moeten we eens een eenheid vormen. Misschien moeten wij eens een oorlog meemaken zodat we Nederlandse broederliefde gaan voelen, overal ter wereld leven mensen. Zwarte mensen Gele mensen Rode mensen Blanke en Bruine mensen, sommige zijn aardig sommige niet maar dat is niet afhankelijk van huidskleur. Respecteer andere mensen hoe moeilijk dat ook is omdat je andere normen en waarden hebt. Zolang jij die normen en waarden niet opgedrongen krijgt is er toch geen probleem? :goedzo: Zoals Neb het ook al zegt, "Je moet kwaad niet met kwaad vergelden" en "Respecteer andere mensen hoe moeilijk dat ook is omdat je andere normen en waarden hebt." Daar heb ik verder niks aan toe te voegen, die 2 regels drukken precies uit hoe ik over deze kwestie denk.

Camilla27
10-05-2003, 14:07
Origineel gepost door pista Dat is het juist, het getuigt juist van een hoge moraal en mensvriendelijkheid als men zich niet verlaagt tot zulke dingen. Het geeft als het ware de werkelijke moraal van iemand weer, deze column werd geplaatst door iemand die zich inderdaad superieur acht en geen moeite heeft met het beledigen van iemand die zich toch niet meer kan verdedigen..ik ben maar een ongelovige koefaar, maar bij ons zegt men nog steeds....van de doden geen kwaad. Tja, zoals reeds gezegd, moraal heeft vele trappen. :rolleyes: tazzz wat zichzelf verdedigen..wil je zeggen dat als hij leefde dat hij zich hier gaat verdedigen :rolleyes: ? om wat om dit??? wat een commotie allemaal om wat??!! om niets......he pita ben je trouwens zijn advocaat? :rolleyes: je kunt je beter bezig houden met belangrijke dingen inplaats van deze onzin..

appie666
10-05-2003, 16:56
Precies Pista 'menselijke waarden' daar gaat het om. Was het niet dat onze profeet ook uit is gemaakt voor een perverseling, want dan hoor ik jouw afkeuring niet. Dan is het opeens vrijheids van menigsuiting, of vinden jullie die uitspraken wel door de beugel kunnen!! Ik zie geen verschil, jij wel? Gelijke maatstaven daar gaat het om!!

Camilla27
10-05-2003, 17:58
Origineel gepost door pista Ik kan zijn advocaat niet zijn, de man is doodgeschoten. En commotie.als het om een familielid van jou zou gaan zou je wel anders piepen... Het gaat om menselijke waarden die sommigen blijkbaar een bevreemdend iets vinden.. :rolleyes: sorry hoor maar mijn familie leden zijn niet dom...zei beledigen andere niet en laten ieder andere in zijn waarde...dus er zal nooit zo over hun gesproken worden...en pimmetje heeft het er zelf na gemaakt..maar goed...ik ga hier verder geen woord aan vuil maken..heb genoeg van jou gelezen waar ik van denk dat er iets met jou niet klopt.. mvg camilla

Camilla27
11-05-2003, 19:28

ach heb die kale homo nooit serieuse genomen...en zeker niet toen hij zei dat de islam een achterlijk cultuur is...daar uit blijkt al dat hij dom is..bedoel naar mijn weten is de islam geen cultuur maar een geloof..maar blijkbaar durfde hij toch niet te zeggen wat hij dacht anders zei die wel dat de islam een achterlijk geloof was....of hij dacht dat de marokkanen een achter cultuur hebben maar dat kan hij natuurlijk niet hard op zeggen..maar goed daar zullen we nooit achter komen nu hij 7 meter onder de grond ligt....

Pagina's : [1] 2 3 4