Bekijk originele versie : Computer Problemen??? Meld het hier
Wees voorzichtig met het openschroeven. Onderdelen in een laptop zijn heel gevoelig, en kunnen snel stuk gaan.
Onthoud ook dat als je een laptop vaak gebruikt terwijl je in bed ligt, of op de bank op je schoot dat hij veel stof verzamelt. Dit zorgt ervoor dat de luchttoevoer minder word, en de warmte zich van binnen opstapelt.
Dit kan op een gegeven moment zo erg worden dat je laptop langzamer wordt, of dat je laptop zelf vast loopt of gaat uitvallen. Dit uit veiligheid dat hij niet doorbrandt.
moslima_1983
25-10-2009, 15:01
Ik wilde hem net openschroeven maar ik doe het toch maar niet. Ik ben bang dat ik dadelijk iets kapot maak.
Verstandig. Haal er anders iemand bij die er wat meer verstand van heeft. :goedzo:
Ice.Princess
25-10-2009, 16:20
Als ik mijn pc opstart, en dan mijn wachtwoord in typ, zie ik alleen een zwarte scherm en het map ''Mijn documenten'' open Geen pictograppen , geen taakbalk of menu start , helemaal niks..
Hulp?
Als ik mijn pc opstart, en dan mijn wachtwoord in typ, zie ik alleen een zwarte scherm en het map ''Mijn documenten'' open Geen pictograppen , geen taakbalk of menu start , helemaal niks..
Hulp?
doe is dit:
druk CLTR, ALT DEL. en dan bij bestand, nieuwe taak uitvoeren en dan typ je: explorer. exe (aan elkaar vast en dan enter drukken. Even wachten en je taakbalk is weer terug mag ik hopen.
Suiker-Klontje
25-10-2009, 20:07
Hey jongens en meisjes, ik wil paar geïnstaleerde software programma's wissen om geheugen zo te vergroten voor mijn laptop.
Alleen weet ik niet welke programma's overbodig zijn en welke ik dus gewoon kan verwijderen.
Kan iemand een helpende hand bieden en mij vertellen waar deze programma's voor dienen en welke ik gewoon kan verwijderen?
Hier is de lijst van geïnstaleerde software/programma's:
Application Compatibility Toolkit
Microsoft SQL Server 2005 Compact Edtion (ENU)
Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 2
Microsoft .NET Framework 3.0 Service Pack 3
Microsoft .NET Framework 3.5 SP1
Microsoft Compression Client Pack 1.0 for windows XP
Microsoft User -Mode Driver Framework Feature Pack 1.0
Microsoft Visual C + + 2005 ATL Update kb 972923 - x86 8.05.0727.4053
Microsoft Visual C + + 2005 Redistributable
MSXML 4.0 SP2 (KB954430)
MSXML 6 Service Pack 2 (KB954459)
SoftV92 Data Fax Modem with SmartCP
Text-To-Speech-Runtime
Vista Transformation Pack 6.0
WinRAR
Windows XP Service Pack 2
Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,
Geachte zuster,
Door het verwijderen van programma`s zult u meer ruimte hebben op uwe hardeschijf maar niet meer "geheugen" krijgen. De volgende programma`s kunt u verwijderen:
Text-To-Speech-Runtime
Let echter wel op. Bij het verwijderen moet u zeker zijn dat u deze applicaties niet meer gebruikt! Verder zal het verwijderen van deze 3 niet meer ruimte besparen dan een paar honderd MB`s. Dus is het niet echt waard iets te verwijderen wat u wellicht nog gebruikt (kan ik niet weten) terwijl het zo weinig oplevert.
Wa Salam.
Hey jongens en meisjes, ik wil paar geïnstaleerde software programma's wissen om geheugen zo te vergroten voor mijn laptop.
Alleen weet ik niet welke programma's overbodig zijn en welke ik dus gewoon kan verwijderen.
Kan iemand een helpende hand bieden en mij vertellen waar deze programma's voor dienen en welke ik gewoon kan verwijderen?
Hier is de lijst van geïnstaleerde software/programma's:
Application Compatibility Toolkit
Microsoft SQL Server 2005 Compact Edtion (ENU)
Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 2
Microsoft .NET Framework 3.0 Service Pack 3
Microsoft .NET Framework 3.5 SP1
Microsoft Compression Client Pack 1.0 for windows XP
Microsoft User -Mode Driver Framework Feature Pack 1.0
Microsoft Visual C + + 2005 ATL Update kb 972923 - x86 8.05.0727.4053
Microsoft Visual C + + 2005 Redistributable
MSXML 4.0 SP2 (KB954430)
MSXML 6 Service Pack 2 (KB954459)
Text-To-Speech-Runtime
WinRAR
Windows XP Service Pack 2
Dit zijn MS updates. Die moet je laten staan.
Dit is een of ander programma waar ik niet zoveel info over kan vinden. Als het belangrijk was dan had ik dat wel geweten. Je kan hem dus gewoon verwijderen.
Dit zorgt ervoor dat je windows als vista eruit gaat zien. Kun je ook gerust verwijderen. Dit zorgt er tevens ook dat je pc veel sneller wordt, omdat dit onderdeel veel werkgeheugen vereist.
Dit neemt enkele MB's in beslag en is vereist voor elke computer, dus die kun je laten staan.
De service pack 2 moet je ook gewoon laten staan. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Suiker-Klontje
25-10-2009, 20:16
Geachte zuster,
Door het verwijderen van programma`s zult u meer ruimte hebben op uwe hardeschijf maar niet meer "geheugen" krijgen. De volgende programma`s kunt u verwijderen:
Text-To-Speech-Runtime
Let echter wel op. Bij het verwijderen moet u zeker zijn dat u deze applicaties niet meer gebruikt! Verder zal het verwijderen van deze 3 niet meer ruimte besparen dan een paar honderd MB`s. Dus is het niet echt waard iets te verwijderen wat u wellicht nog gebruikt (kan ik niet weten) terwijl het zo weinig oplevert.
Wa Salam.
Dankjewel, het gaat mij ook gewoon om ruimte te creeëren op mijn harde schijf ja.
Ik zie dat de Vista Transformation Pack 6.0 geen MB in beslag neemt, dus die kan ik gewoon laten toch?
kun je me vertellen waar deze twee programma's voor dienen:
- SoftV92 Data Fax Modem with SmartCP
- Text-To-Speech-Runtime
Geachte zuster,
Text-To-Speech-Runtime
Wa Salam.
Sorry, ik wil hier toch even onderbreken.
Dit is haar driver voor haar interne modem, het is niet aan te raden om dit te verwijderen. Dit zorgt voor onderbrekingen bij het opstarten van een pc omdat ie hij denk dat er een nieuw apparaat aanwezig is.
:goedzo:
Suiker-Klontje
25-10-2009, 20:25
Sorry, ik wil hier toch even onderbreken.
Dit is haar driver voor haar interne modem, het is niet aan te raden om dit te verwijderen. Dit zorgt voor onderbrekingen bij het opstarten van een pc omdat ie hij denk dat er een nieuw apparaat aanwezig is.
:goedzo:
ooh.
er zijn wel twee computers in dit huis.
De 1 is een vaste computer en een ander is een laptop.
Beide werken ze via een modem met draad.
Dus gewoon dit programma behouden of?
S.Cartier
25-10-2009, 20:26
Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,
Welke model nummer agi? Sony Vaio (Nog iets) Kijkt u hier:
http://esupport.sony.com/US/perl/swu-download.pl?mdl=VGNFJ370&upd_id=2146&os_id=7
Mocht dit niet het model nummer zijn dan op de site zoeken naar uwe model en daar de webcam driver proberen te vinden.
Wa Salam.
Broeder,
Ik kan mijn type niet vinden. Er zijn er zoveel maar die van mij ( vgn-ns21m)
zie ik er niet tussen?
ooh.
er zijn wel twee computers in dit huis.
De 1 is een vaste computer en een ander is een laptop.
Beide werken ze via een modem met draad.
Dus gewoon dit programma behouden of?
Zeker behouden ja. Anders krijg je tijdens het opstarten telkens een melding dat er nieuwe hardware is gevonden.
Suiker-Klontje
25-10-2009, 20:29
Dit zijn MS updates. Die moet je laten staan.
Dit is een of ander programma waar ik niet zoveel info over kan vinden. Als het belangrijk was dan had ik dat wel geweten. Je kan hem dus gewoon verwijderen.
Dit zorgt ervoor dat je windows als vista eruit gaat zien. Kun je ook gerust verwijderen. Dit zorgt er tevens ook dat je pc veel sneller wordt, omdat dit onderdeel veel werkgeheugen vereist.
Dit neemt enkele MB's in beslag en is vereist voor elke computer, dus die kun je laten staan.
De service pack 2 moet je ook gewoon laten staan. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
aanvullend heb ik een vraag hierop:
is het schadelijk of ernstig als ik de programma WinRAR heb verwijderd?
En de updates van 'MS' gewoon laten staan zoals jij al zei, maar die software, zijn sommige niet hetzelfde of zijn het verschillende soorten programma's, want sommige lijken op elkaar als ik het lees zeg maar.:maf:
aanvullend heb ik een vraag hierop:
is het schadelijk of ernstig als ik de programma WinRAR heb verwijderd?
En de updates van 'MS' gewoon laten staan zoals jij al zei, maar die software, zijn sommige niet hetzelfde of zijn het verschillende soorten programma's, want sommige lijken op elkaar als ik het lees zeg maar.:maf:
Winrar kun je verwijderen, maar dat scheelt je echt maar 2/3MB. Dat merk je dus niet eens.
Het zijn updates op al bestaande dingen in je pc. Ze vullen programma's aan. Als je echt geheugen wil vrij maken raad ik je aan om het programma Ccleaner (http://www.filehippo.com/download_ccleaner/) te downloaden en te installeren. :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.