Bekijk originele versie : Computer Problemen??? Meld het hier
alhoceima-inoe
12-08-2009, 21:07
Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,
Geachte zuster,
Kijkt u Insja`Allah:
Klikt op de link, en download office 2007. Mocht u vragen hebben mbt het downloaden/installeren dan hoor ik het graag.
Wa Salam.
salam wa3laikom,
Ik heb het al van de topicstarter gekregen, maar tog bedankt voor het plaatsen:)
wasalam wa3alaikom
nador_mocrolady
13-08-2009, 14:59
Ja zuster dat klopt. Internet Explorer is de "auto" van Microsoft om zo de grote stad te kunnen bezoeken. Echter Firefox, Opera, Google al dezen hebben hunne eigen "auto's" en deze kunt geheel gratis gebruiken/testen.
Download ze alle drie Insja`Allah en kijkt welke het beste bij u past.
Wa Salam.
Salaam ou alaikom warahmatoe Allah wa barakatoe,
En als je internet explorer plus firefox heb ingestalleerd en je gebruikt ze allebei, krijg je dan daarmee problemen?
Wasalaam..
WitteWijk
13-08-2009, 15:16
Salaam ou alaikom warahmatoe Allah wa barakatoe,
En als je internet explorer plus firefox heb ingestalleerd en je gebruikt ze allebei, krijg je dan daarmee problemen?
Wasalaam..
Alikoem salaam waramatoe Allah wa barakatoe,
Nee je zult geen problemen krijgen alleen 1 van de browsers zal wel vragen welke als standaard wilt gaan gebruiken.:goedzo:
Toevoeging aan de post van broeder WitteWijk: "Dit (Het steeds vragen naar welke browser standaard) kunt u gewoon uitschakelen. Indien u Firefox installeert dan zal er wellicht een vraag komen met "Wilt u Firefox als standaar" Hier kunt u gewoon aanvinken "Dit niet nogmaals vragen" en dan "ja" of "nee" kiezen. Het zelfde bij IE 8.0
Ik zelf heb momenteel 5 a 6 brouwers geïnstalleerd. Is geen enkel probleem.
Wa Salam.
WitteWijk
13-08-2009, 17:09
Heey,,
Ik wil graag mijn computer formatteren, alleen geeft de installatie-cd van XP geen primaire partitie weer? Dus die C:/Lokaal Station.. Wat kan ik doen?
Hallo,
Is het niet zo dat die partitie al verwijderd is?
En hoeveel harde schrijven zitten er in je pc?
WitteWijk
13-08-2009, 20:31
Nee, ik zit er nu op :haha:
Gewoon 1 harde schijf. Ik heb er in het verleden ook niet mee gerommeld ofso, door het te 'delen'.
Probeer het eens met deze site misschien dat je verder komt?
http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP%20Professional.html
WitteWijk
13-08-2009, 20:57
Dus als het goed is, moet ik alleen SP3 toevoegen bij de installatie-cd? Is dat de enige fout? Want eerder gaf de cd wel de partitie aan..
Nee, ik denk niet dat dat het is. Ik heb alle stappen al gedaan. Het probleem is alleen dat er geen partities worden weergeven, dus ik kan niet verwijderen? Maar de partitie is er wel. En als ik Windows XP er nou over kopieer? Is dat een probleem?
Ik snap misschien al wat het probleem is.
Krijg je deze melding?
http://www2.computeridee.nl/faqman/_images/201097_AFBEELDING_1.JPG
0ntsnapte
13-08-2009, 21:48
Nee, het probleem is meer dit :
http://members.home.nl/wout.grotenhuis/Windows%20Professional%2001.gif
Alleen is het vakje waar de partities in horen te staan, helemaal leeg. Als ik dan toch op D druk, komt de Blue Screen of Death ..
Salaam,
Je wil windows opnieuw installeren en daarbij C-schijf formatteren? Dan moet je geloof ik gewoon op enter drukken (Dus dat je in C Windows wil installeren). Dan vraagt hij daarna wat je met die partitie wil doen. Formateren, FAT, NTFS, en dan moet je geloof ik op F drukken als je wil formateren. (tijdje terug alweer:D, maar scherm hierna kun je formatteren)
Na het formatteren installeert hij windows. Je begrijpt natuurlijk wel dat alle data die op C zit na het fomatteren weg is. Succes!
0ntsnapte
13-08-2009, 22:27
Ja, dat snap ik. Ik zal het even proberen. Maar geeft het dan wel de partitie weer? Want in feite installeer ik dan Windows XP op Windows XP? Ben je bekend met statische en standaardschijven?
Dank je wel :)
Als het goed is geeft hij dan gewoon de partities weer. Voordat hij begint met de installatie wordt er eerst geformatteerd. Je hoeft niet bang te zijn dat windows in windows wordt geinstalleerd.
Ben zelf nooit tegen die termen (statische/standaardschijf) aangelopen eerlijk gezegd, maar google zegt:
"Waarschuwing: Nadat u een standaardschijf naar een dynamische schijf hebt geconverteerd, is lokale toegang tot de dynamische schijf alleen mogelijk vanuit Windows 2000 en Windows XP Professional. Nadat u een standaardschijf naar een dynamische schijf hebt geconverteerd, kunnen de dynamische volumes niet meer worden veranderd in partities."
Heb je een probleem met partitioneren?
0ntsnapte
13-08-2009, 22:32
Raar. MBR staat voor Master Boot Record. Daar staat de BIOS op. Dat is nodig voor de besturingssysteem. Weet je of er een keer iets is gebeurt met die harde schijf?
0ntsnapte
13-08-2009, 22:41
Wat je denk ik kunt doen (maar ik zou even wachten totdat iemand met meer kennis dit ook bekijkt) is een nieuwe partitie maken:
http://www.ntfs.com/mbr-damaged.htm
Dat kun je bijvoorbeeld doen met een programmaatje dat heet Partition Magic:
http://www.soft32.com/Download/free-trial/Partition_Magic/4-151-1.html
Maar laat die andere broeders nog ook even naar je bevindingen kijken. Insha Allah komt het goed.
0ntsnapte
13-08-2009, 22:51
Zal ik dit anders proberen?
link (http://www.pc-helpforum.be/f200/harde-schijf-wordt-niet-gevonden-tijdens-9314/)
Ow dat lijkt wel exact op jouw probleem. Misschien dat jouw driver niet wordt gevonden inderdaad. Want die drivers laadt ie voordat je bij die blauwe schermen komt (je ziet onder een grijze balk met die drivers die geladen worden).
Het ziet er wel ingewikkeld en tijdrovend uit helaas. Maar lijkt me wel het proberen waard.
Je kunt trouwens alvast sata drivers voor jouw chipset zoeken.
0ntsnapte
13-08-2009, 23:00
Ja, dat zie ik ook. Wat ik dan niet snap is waarom het eerst wel lukte met dezelfde cd? Een harde schijf verandert toch niet plots van driver? Of gaat dat automatisch met de updates van microsoft mee?
Als dat het probleem oplost, heb ik dat er wel voor over :haha:
Dat is wel frappant ja. Als het dezelfde cd is en er is niet gesleuteld aan de harde schijf dan zou ie het toch echt moeten doen:confused:
WitteWijk
14-08-2009, 18:17
Up!
Als ik het goed begrijp heb je nu een andere windows xp gebruikt om windows opnieuw te installeren? want ik denk namelijk dat er nu een 64bit versie is geinstalleerd en dat je nu werkt met een 32bit versie??
Ik heb de windows media player Firefox plug in gedownload, maar nu moet ik voor 'de koppeling een toepassing kiezen'
Dat snap ik niet. Ik kan browsen in mijn computer maar weet niet wat ik moet kiezen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.