Bekijk originele versie : Computer Problemen??? Meld het hier
verdwaald__
27-07-2009, 01:07
A Salaamoe wa3alaaikoum.
Ik heb een probleem met mijn laptop, een paar weken terug had ik mijn laptop opnieuw geïnstalleerd, tijdens het installeren van de programma (deze programma's hoorde bij de installatie) liep opeens mijn laptop vast. Nadat ik het een tal minuten zo had gelaten, gebeurde er nog steeds niet. Dus besloot ik hem via de restart knop opnieuw aan te doen. Mohiem na dat gebeuren is mijn laptop naar de filistijnen, iedere keer liep die meteen vast na 2 secondes, ik heb het nog een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.. En heb ook een andere cd geïnstalleerd, maar dat heeft het probleem vergroot. Heb namelijk nu twee besturingsystemen er op staan. 1. Vista Inspirat en 2. Windows xp servicepack 2. Ik heb liever die 1e besturingssysteem, maar die loopt alleen niet vast als ik hem in de veilige modus op start. Ook als ik de computer nu opstart wordt mi j gevraagd welke bestuuringssysteem ik wil. dus mijn vraag;
1. Hoe verwijder ik die andere besturingssysteem?
2. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn laptop niet na twee secondes al meteen vast loopt.
Ghair InschaAllah.
Shokran.
WitteWijk
27-07-2009, 19:30
A Salaamoe wa3alaaikoum.
Ik heb een probleem met mijn laptop, een paar weken terug had ik mijn laptop opnieuw geïnstalleerd, tijdens het installeren van de programma (deze programma's hoorde bij de installatie) liep opeens mijn laptop vast. Nadat ik het een tal minuten zo had gelaten, gebeurde er nog steeds niet. Dus besloot ik hem via de restart knop opnieuw aan te doen. Mohiem na dat gebeuren is mijn laptop naar de filistijnen, iedere keer liep die meteen vast na 2 secondes, ik heb het nog een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.. En heb ook een andere cd geïnstalleerd, maar dat heeft het probleem vergroot. Heb namelijk nu twee besturingsystemen er op staan. 1. Vista Inspirat en 2. Windows xp servicepack 2. Ik heb liever die 1e besturingssysteem, maar die loopt alleen niet vast als ik hem in de veilige modus op start. Ook als ik de computer nu opstart wordt mi j gevraagd welke bestuuringssysteem ik wil. dus mijn vraag;
1. Hoe verwijder ik die andere besturingssysteem?
2. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn laptop niet na twee secondes al meteen vast loopt.
Ghair InschaAllah.
Shokran.
Alikoem salaam waramatoe Allah,
Ik adviseer jou om gewoon de normale windows xp sp2 te installeren. En dan wel op de goede manier. Zie link hieronder:
http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP%20Professional.html
Parasiet
29-07-2009, 19:11
Ik krijg steeds een blauw blak met witte letters als ik mijn pc opstart, Blue Screen Of Death of zoiets. Hoe krijg ik dat weg? :huil:
Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,
Kunt u de fout code doorgeven? Ziet hieronder waar de fout codes zitten.
http://i30.tinypic.com/2uhpjfd.jpg
Wa Salam.
nador_mocrolady
29-07-2009, 22:02
Salaam ou alaikom,
k heb weer een probleem..:moe:
Het geluid van msn doet het niet, als mensen tegen me praten dan krijg ik geen geluid te horen wat normaal gesproken wel te horen is, alleen ik zie dan die gele kleur knipperen als het ware..
Iemand die me kan helpen?
WitteWijk
30-07-2009, 23:55
Salaam ou alaikom,
k heb weer een probleem..:moe:
Het geluid van msn doet het niet, als mensen tegen me praten dan krijg ik geen geluid te horen wat normaal gesproken wel te horen is, alleen ik zie dan die gele kleur knipperen als het ware..
Iemand die me kan helpen?
Ik neem aan dat de rest van het geluid wel gewoon werkt?
Start msn eens en ga naar Extra en dan Opties ga dan naar het tabblad Meldingen en geluid.
Hoe staan die instellingen van jou?
riffia_1986
31-07-2009, 10:04
heeft iemand hier spyware docter antivirus voor me
nador_mocrolady
31-07-2009, 12:17
Ik neem aan dat de rest van het geluid wel gewoon werkt?
Start msn eens en ga naar Extra en dan Opties ga dan naar het tabblad Meldingen en geluid.
Hoe staan die instellingen van jou?
Klopt, de rest van het geluid werkt gewoon..
Heb net gekeken en zie dat alle opties gevinkt zijn..
heeft iemand hier spyware docter antivirus voor me
Helaas heb ik deze niet legaal. Probeert u Malewarebytes (http://www.malwarebytes.org/) en AVG Virusscanner (http://download.cnet.com/AVG-Anti-Virus-Free-Edition/3000-2239_4-10320142.html?part=dl-10044820&subj=dl&tag=button&cdlPid=11014801) Beiden zijn uitstekend voor thuis gebruik.
Wa Salam.
Klopt, de rest van het geluid werkt gewoon..
Heb net gekeken en zie dat alle opties gevinkt zijn..
Mag ik vragen welke msn versie u gebruikt?
Was het *Extra > Opties > tabblad Meldingen en geluid niet msn versie 8.0 of 8.5? Ik heb helaas niet al te bekend met msn. Bij de nieuwste messenger ziet u het volgende:
http://i26.tinypic.com/110m74o.jpg
Is dit ook hetgeen u ziet? Of gebruikt u een oudere versie van msn?
De nieuwste is hier te downloaden: Klik (http://www.microsoft.com/netherlands/windowslive/Views/productdetail.aspx?product=Messenger)
Indien u toch de nieuwste versie van msn kent en de geluiden staan goed, dan Insja`Allah dat we even rondzoeken voor u.
Wa Salam.
AyourInou.
01-08-2009, 17:25
Asalamoe'3alaykoem,
Ik heb mijn pc geformateerd, alleen nu weet ik niet hoe ik verder moet. Alles ziet er zo anders uit, het lijkt alsof de achtergrond uit de prehistorie stamt. Ik had een nieuwere versie hiervoor, maar moet ik nog iets installeren om toch weer een mijn oude pakket terug te krijgen? Ik weet het niet meer ..
Iemand die me hierbij kan helpen Insha'Allah?
Wa3alaykoem Asalam,
Laila
Microsoft Windows Search Protocol Host werkt niet meer
Dit probleem heb ik pas
Ik krijg dit standaard als ik mijn pc op start ( vista ) , en krijg dit niet meer weg.
De pc werkt verder goed.
Asalamoe'3alaykoem,
Ik heb mijn pc geformateerd, alleen nu weet ik niet hoe ik verder moet. Alles ziet er zo anders uit, het lijkt alsof de achtergrond uit de prehistorie stamt. Ik had een nieuwere versie hiervoor, maar moet ik nog iets installeren om toch weer een mijn oude pakket terug te krijgen? Ik weet het niet meer ..
Iemand die me hierbij kan helpen Insha'Allah?
Wa3alaykoem Asalam,
Laila
Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,
Geachte zuster,
Bij het formatteren van uwe computer raakt u al uwe oude bestanden kwijt. Hier ook de instellingen. Deze kunt u niet terug krijgen maar dient u weer installeren/in te stellen.
Het is zo heel lastig te zien wat u nu nodig bent/wat er bij u ontbreekt. U zegt: "Alles ziet er zo anders uit, het lijkt alsof de achtergrond uit de prehistorie stamt"
Om dit probleem op te lossen doet u Insja`Allah het volgende:
Rechte muisknop op uwe achtergrond > eigenschappen > Instellingen > Kiest bij beeldscherm resolutie voor 1024x768 of 1280x1024 (wat u het prettigst vindt). Vervolgens klikt u op de tabblad "achtergrond". Hier kiest u voor een niet prehistorische achtergrond en klikt u "toepassen".
Maakt u Insja`Allah een printscreen van uwe apparaatbeheer (Rechts op deze computer klikken > eigenschappen > tabblad hardware > klikt u op apparaatbeheer en maakt u Insja´Allah een printscreen.
Wa Salam.
AyourInou.
01-08-2009, 20:37
Asalamoe'3alaykoem Tahmid,
Barak Allah Oe Fiek dat je zo snel kon reageren. Ik heb windows maar ge-update en het ziet er in ieder geval wat beter uit. Ik zal na het Al Maghreb gebed een virus scanner downloaden en mijn oude nodige bestanden ( die ik al voor de zekerheid had opgeslagen op een usb stick ) erop zetten. Mijn broer zal Insha'Allah langskomen en het nodige bekijken om het aan te vullen met de oude programma's. Moet zo ook nog even het geluid aanhoren ..
Nogmaals bedankt dat je zo snel kon reageren :) Je krijgt een puntje!
Wa3alaykoem Asalam,
Laila
Misz-Riffiaaa
01-08-2009, 21:03
Hoe kan ik mijn pc beveiligen? :rolleyes:
AUB kan iemand mij helpen :huil:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.