Bekijk originele versie : Computer Problemen??? Meld het hier
Salaam oe aleikoem,
Helaas heb ik weer problemen met mijn pc....
Mijn beeldresolutie staat op 4 bits en kan het niet veranderen.Wat moet ik doen?
Rechtermuisknop 'Deze computer' >eigenschappen>tapblad hardware>apraatbeheer Zie je daar wat gele vraagtekens staan ? uitroeptekens ? rode kruisjes of iets dergelijks ?
Glimlachje
02-05-2006, 15:07
ethernetcontroler
multimedia -audiocontroler
Videocontroler (VGA compatibel) bij allen vraagteken en uitroepteken.
ethernetcontroler
multimedia -audiocontroler
Videocontroler (VGA compatibel) bij allen vraagteken en uitroepteken.
Je netwerkkaart is niet geinstaleerd (je zal er wel 2 hebben anders kon je nu niet internetten)
Je geluidskaart ook niet(dus je kan ook geen geluidsbestanden afspelen)
En je videokaart( dus daarom dat je maar 4bits kleur hebt
Ok daar gaan we ff wat aan doen :o
http://www.freedownloads.nl/aida32.htm
Je download eerst dit tooltje.
En doe het volgende
http://i3.tinypic.com/x1lreu.jpg
Waar je bij mij nummertje 3,4,5 ziet staan. Daar wil ik van jou de namen weten . Dan zoek ik de drivers voor je op die instaleer je vervolgens en dat doet (hoop ik) het weer :o
Sucses! :D
Pleeborstel
02-05-2006, 16:01
Jabir, twee netwerkkaarten komen zelden voor in een consumentenpc, zeker eentje met de specs die ik hierboven zie zal niet snel twee ethernetcontrollers hebben.
Kans is aanwezig dat ze een USB-modem heeft waardoor ze gewoon kan internetten ;)
Jabir, twee netwerkkaarten komen zelden voor in een consumentenpc, zeker eentje met de specs die ik hierboven zie zal niet snel twee ethernetcontrollers hebben.
Kans is aanwezig dat ze een USB-modem heeft waardoor ze gewoon kan internetten ;)
Dat kan ook....Of wel een draadloos stickje:o Maar dat kwam bij mij het eerst op :o
Pleeborstel
02-05-2006, 16:06
Dat kan ook....Of wel een draadloos stickje:o Maar dat kwam bij mij het eerst op :o
Ja, het is logisch wat jij zegt ;)
De meeste ellende wordt veroorzaakt door verkeerde, of in dit geval, ontbrekende drivers.
Draadloos met Windows is trouwens echt een ramp soms :maf2:
Ja, het is logisch wat jij zegt ;)
De meeste ellende wordt veroorzaakt door verkeerde, of in dit geval, ontbrekende drivers.
Draadloos met Windows is echt een ramp soms :maf2:
Met XP niet. Zolang je draadloos dingetjes goed is geinstaleerd is het heel makkelijk :o Waar het fout gaat bij de amateurs is het beveiligen :hihi:
Pleeborstel
02-05-2006, 16:09
Met XP niet. Zolang je draadloos dingetjes goed is geinstaleerd is het heel makkelijk :o Waar het fout gaat bij de amateurs is het beveiligen :hihi:
Sja, meeste mensen zijn te beroerd om de boel goed op slot te gooien inderdaad. Velen willen niet eens een virusscanner kopen. Begrijp dat niet. Wat is nou 50 euro voor een jaar veilig pc-gebruik...Als jongeren 300 euro voor een jas neertellen moet die 50 euro voor McAfee toch ook wel kunnen :maf:
Ik werk trouwens niet vaak met XP, heb zelf een Macintosh. Daar kun je pas simpel mee internetten zonder draadspaghetti. Mijn pc staat er een beetje voor Jan Doedel bij :hihi:
Sja, meeste mensen zijn te beroerd om de boel goed op slot te gooien inderdaad. Velen willen niet eens een virusscanner kopen. Begrijp dat niet. Wat is nou 50 euro voor een jaar veilig pc-gebruik...
Ik werk trouwens niet vaak met XP, heb zelf een Macintosh. Mijn pc staat er een beetje voor Jan Doedel bij :hihi:
Ehe..Nou eerlijk gezegd heb ik nog nooit software gekocht. :o Is me nooit aangeleerd :hihi:
Macintopsh aple OSx jeetje dat lijken mij echt euhh jah verschrikkelijke pctjes en OS whahaha geef mij een pentium en Xp en ben wel blij :D
Maar jah iedereen zo zijn ervaring en mening:o
Pleeborstel
02-05-2006, 16:16
Ehe..Nou eerlijk gezegd heb ik nog nooit software gekocht. :o Is me nooit aangeleerd :hihi:
Macintopsh aple OSx jeetje dat lijken mij echt euhh jah verschrikkelijke pctjes en OS whahaha geef mij een pentium en Xp en ben wel blij :D
Maar jah iedereen zo zijn ervaring en mening:o
Mac OSX zit anders veel beter in elkaar dan Windows XP. Dat systeem is gewoon verouderd, al een aantal jaar. Het zal toch niet voor niks zijn dat Microsoft met Vista probeert het grafische van Mac OSX te evenaren :D
Trouwens, in de nieuwe Apple-computers zit ook gewoon een Intel-processor en die kunnen zodoende ook in XP opstarten. Ben al bezig met sparen voor een nieuwe iMac :hihi:
En toch hou ik me bij me XPtje..:o JAh ik heb vista nou ook al geprobeerd de Beta 2.. tot nu toe niet echt veelverschil of zo :o en niet echt stabiel. Maar daar al verandering in komen denk ik :o
_Lady_widjan_
02-05-2006, 18:51
He,
Zou heel goed kunnen wat je zegt wat je kunt doen is Start>>
Instellingen>>Confrugratiescherm>>Geluiden en Audioapparaten.
Moet je naar de tabblad Audio gaan. Je moet dan bij standaardapparaat
de gewenste geluidsapparaat doen want waarschijnlijk zit er
ook 1 voor de bleutooth en die moet je niet hebben.
Bijvoorbeeld: Soundmax, Cmedia enz. en druk je op
OK en probeer het dan eens.
Hallo.. :o
Als ik op tabblad audio ben.. kan ik niets aanduiden..
want het balk is overal grijs..en als ik erop klik kan er niets gebeuren?
er staat dat er geen audioapparaat is ofzoiets..
begrijp je beetje wat ik probeer te zeggen?? :o
_Lady_widjan_
02-05-2006, 19:15
Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.
Deze melding krijg ik de hele tijd.. :o als ik geluid wil afspelen..
']
Hallo.. :o
Als ik op tabblad audio ben.. kan ik niets aanduiden..
want het balk is overal grijs..en als ik erop klik kan er niets gebeuren?
er staat dat er geen audioapparaat is ofzoiets..
begrijp je beetje wat ik probeer te zeggen?? :o
JAh ik snap wel wat je bedoeld.:) Dat komt omdat jou geluidskaart niet is geinstaleerd. Als je nou boven kijkt he. Daar heb ik een plaatje geplaats in mijn reactie. In het plaatje zie je een vierkantje met nhet nummertje 4 ernaast. Ik wil weten wat in dat vierkantje bij jou staat. Wel ff het programmatje downloaden he ;)
_Lady_widjan_
02-05-2006, 20:45
Oh Ok.. ikga het meteen proberen :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.