Je moet geen verkeerd geheugen kopen. Dan ben je je geld kwijt.
Kijk even met het programmaatje cpuz (http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html) welk geheugen je hebt:
ik heb 333 mhz kan ik nergens vinden
alleen 400 MHz - PC3200
ik heb zelf 333mhz pc 5300
als ik nu 2 keer 1 gb 800mhz of DDR2,667-1GB koop werkt wel of werkt niet op me moederbord ?
ik snap het al
DDR2 333MHz is ook wat je moet hebben. PC-5300 draait op 333MHz maal 2 is die 666
Z.itoena.
07-03-2011, 00:02
Heb weer een probleempje.
Wat betekent de Foutcode 8e5e0210 bij msn?:jammer:.
Iemand aub?
Helemaal niet.
Vista werkt met 1GB.
Maar beter met 2GB.
3GB is nergens voor nodig.
'Vista heeft eigenlijk 4GB geheugen nodig'
Volgens IBM-consultant Davis Short zijn de door Microsoft verstrekte Vista-systeemeisen niet realistisch. In plaats van 512MB doen gebruikers er beter aan 4GB in hun computer te prikken. Dat is het dubbele van wat Short voor XP optimaal acht.
De IBM-consultant is twee jaar bètatester voor het Vista-besturingssysteem geweest, en stelde al eerder vast dat XP pas vanaf 2GB lekker gaat lopen. Als gebruikers afgaan op Microsofts systeemeisen, waarvan natuurlijk moet worden benadrukt dat het om minimumeisen gaat, kan de ervaring ze wel eens flink tegenvallen, waarschuwt Short: 'Dan kom je met een systeem te zitten dat beduidend trager uit kan pakken dan wat je van XP gewend was'. Het punt waarop een besturingssysteem goed loopt noemt Short het 'nirvana', om aan te geven dat het systeem dan vrij is van weerstand zoals de meeratelende harde schijf.
Volgens Short wordt de effectieve geheugeneis van 4GB voornamelijk veroorzaakt door Vista's zogeheten SuperFetch: deze service houdt bij wanneer applicaties gestart worden en welke vaak gebruikt worden, zodat die programma's alvast in het geheugen van de computer kunnen worden geladen wanneer het systeem voorspelt dat de gebruiker ze nodig heeft. Wie deze service uitschakelt, zou dus met minder geheugen toe moeten kunnen.
tweakers.net (http://tweakers.net/nieuws/46430/vista-heeft-eigenlijk-4gb-geheugen-nodig.html)
windows 7
Windows Loader v1.9.7 (http://mods.myftp.org/Tools/Daz/Windows%20Loader%20v1.9.7.zip)
'Vista heeft eigenlijk 4GB geheugen nodig'..... Het is nooit verkeerd om zoveel mogelijk geheugen te hebben. (Voor een 32bits Vista max 4GB).
Maar een Vista draait uitstekend met 2GB. Zo'n installatie heb ik 1 jaar gehad.
Ik moet wel opmerken dat ik een vrij schone installatie had: indexering en alle onnodige opstartprogramma's/services waren uitgeschakeld.
absent_minded
07-03-2011, 23:44
Het is nooit verkeerd om zoveel mogelijk geheugen te hebben. (Voor een 32bits Vista max 4GB).
Maar een Vista draait uitstekend met 2GB. Zo'n installatie heb ik 1 jaar gehad.
Ik moet wel opmerken dat ik een vrij schone installatie had: indexering en alle onnodige opstartprogramma's/services waren uitgeschakeld.
Muah, het gaat niet om de hoeveelheid geheugen maar om de snelheid van je geheugen...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.