Bekijk originele versie : Computer Problemen??? Meld het hier
Wa3alaikoem aslaaam mijn geliefde broeder,
Wa fiek barakAllah.
Mijn laptop is niet zo heel oud. Ik heb 'm gekregen van iemand, dus weet niet precies hoe oud die is. Maar zeker niet ouder dan 3 jaar.
Ik heb een Accer laptop. Die lader kan ik dus halen om het te proberen?
Ik dacht dat elke merk van een laptop een eigen lader had.
Djazakalahoe ghairen voor je reactie.
Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Barakthu.
Geachte broeder,
Het is helaas lastig te achterhalen of het nu gaat om een defecte accu en of een accu welk even niet correct functioneert.
Wanneer u de accu in de laptop hebt en u sluit het aan op de netstroom, wat geeft windows dan aan? ((rechts onderin ziet u een icoon)). Geeft ie aan 100%?
De adapter van Trust is een universele. Echter het schiet me net te binnen dat het helemaal niet gaat om de adapter maar om de accu.. Vergeet u dus wat ik heb verteld over de dynabyte.. Gek hoe ik dat door elkaar heb gekregen.
Kijkt u Insja`Allah wat windows zegt. Mag ik verder vragen of de accu altijd in de laptop zit ja/nee? Ook wanneer u de laptop op netstroom hebt? Altijd?
Wa Salaam.
Rachid_adam
20-07-2010, 00:02
Geachte broeder,
Het is helaas lastig te achterhalen of het nu gaat om een defecte accu en of een accu welk even niet correct functioneert.
Wanneer u de accu in de laptop hebt en u sluit het aan op de netstroom, wat geeft windows dan aan? ((rechts onderin ziet u een icoon)). Geeft ie aan 100%?
De adapter van Trust is een universele. Echter het schiet me net te binnen dat het helemaal niet gaat om de adapter maar om de accu.. Vergeet u dus wat ik heb verteld over de dynabyte.. Gek hoe ik dat door elkaar heb gekregen.
Kijkt u Insja`Allah wat windows zegt. Mag ik verder vragen of de accu altijd in de laptop zit ja/nee? Ook wanneer u de laptop op netstroom hebt? Altijd?
Wa Salaam.
Wa3alaikoem asalaam,
Ook dit keer wil ik je hartelijk bedanken voor je antwoord en dat je de moeite neemt om mij te helpen.
Windows geeft inderdaad 100% aan. Ik heb altijd mijn accu in de laptop.
Ik kan 'm nu wel eruit halen, maar dan is ie over een paar minuten (5 min ongeveer) weer leeg, en dan valt de laptop uit. Dan moet ik 'm weer helemaal opnieuw starten. Dus het heeft geen zin om de accu eruit te halen.
Dus die link die je mij gaf van die lader moet ik vergeten?
Wa3alaikoem asalaam.
Wa3alaikoem asalaam,
Ook dit keer wil ik je hartelijk bedanken voor je antwoord en dat je de moeite neemt om mij te helpen.
Windows geeft inderdaad 100% aan. Ik heb altijd mijn accu in de laptop.
Ik kan 'm nu wel eruit halen, maar dan is ie over een paar minuten (5 min ongeveer) weer leeg, en dan valt de laptop uit. Dan moet ik 'm weer helemaal opnieuw starten. Dus het heeft geen zin om de accu eruit te halen.
Dus die link die je mij gaf van die lader moet ik vergeten?
Wa3alaikoem asalaam.
En daar zit het probleem beste broeder. Leest u Insja`Allah:
Under the best of circumstances, lithium batteries have a life of less than 1,000 charge recharge cycles, and less, if they are not occasionally discharged. There isn't a "memory effect" with lithium batteries, as there is with ni-cads, but lithium batteries, particularly those that are in warm environments, like laptops, and rarely cycled, do not get anywhere near the theoretical limits their lithium cells could produce in better managed situations.
So, if you routinely run your laptop from AC power, with the battery in it, you could expect the battery to die in around a year, from a combination of heat and small cycle charging.
De accu is daarmee gewoon kapot en Allah weet het best (Subhanahu).
Mocht u een nieuwe accu nodig zijn dan graag de merk/model van uw laptop (ACER 5100?). Ik help u dan zoeken naar de meest voordelige verkoper Insja`Allah.
De link naar dynabyte is inderdaad niet voor de accu maar de voeding. Excuses wat dat betreft, zat weer niet op te letten..
Wa Salaam.
Rachid_adam
20-07-2010, 02:45
En daar zit het probleem beste broeder. Leest u Insja`Allah:
De accu is daarmee gewoon kapot en Allah weet het best (Subhanahu).
Mocht u een nieuwe accu nodig zijn dan graag de merk/model van uw laptop (ACER 5100?). Ik help u dan zoeken naar de meest voordelige verkoper Insja`Allah.
De link naar dynabyte is inderdaad niet voor de accu maar de voeding. Excuses wat dat betreft, zat weer niet op te letten..
Wa Salaam.
Salaam oe3alaikoem,
Moge Allah u bedanken dat u me zo erg helpt. Ik kan het blijven zeggen, mijn beste broeder.
Het is duidelijk. Bedankt voor je antwoord. Ik ga inshAllah een nieuwe accu zoeken, en het zou geweldig zijn als je me daarbij zou kunnen helpen.
Ik weet echt NIKS over laptops en alles wat daarmee te maken heeft.
Waar kan ik zien watvoor type Accer dit is? Ik heb gezocht of ik iets kon vinden op de laptop, maar ik zie niks. Het zal wel aan mij liggen, want nogmaals; ik weet niks van zulke dingen.
Ik heb wel effe gezocht naar een foto van mijn laptop. Dit is 'm. Ik weet niet of het voldoende is voor jou om te weten om welke model het gaat.
Anders moet je me zeggen waar ik op de laptop moet kijken om welke type model het gaat.
Dit is 'm:
http://i25.tinypic.com/np26c8.jpg
Broeder, mag ik vragen hoe je dit allemaal weet. Heb je ergens een opleiding gevolgd of zomaar van jezelf? Ik sta er namelijk een beetje versteld van. :hihi:
Wa3alaikoem asalaam.
Neemt u het Insja`Allah niet kwalijk beste zuster. Er is iets tussen gekomen waardoor ik niet na de salaat hier mee verder kon. BarakAllahu feeki en ameen op uw dua, voor u het zelfde en hetgeen beter.
Wat u even mag doen Insja`Allah: Download u eerst Winrar (http://dw.com.com/redir?edId=3&siteId=4&oId=3000-2250_4-10007677&ontId=2250_4&spi=aad40e841779b1a06b6ed2ed73089436&lop=link&tag=tdw_dltext<ype=dl_dlnow&pid=11328346&mfgId=113677&merId=113677&pguid=1@zmgQoPjAEAAHNTyeoAAAG6&destUrl=http%3A%2F%2Fdownload.cnet.com%2F3001-2250_4-10007677.html%3Fspi%3Daad40e841779b1a06b6ed2ed7308 9436) en installeert u deze op uw laptop Insja`Allah.
Gaat u dan naar de volgende website: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PRDU6ISUWMWY.zip
En download weer de bios >> zet deze dan op uw bureaublad >> dubbel klikt om te openen >> hier ziet u nu een aantal bestanden >> dubbel klikt op "phlas16.ex e" kunt u dan aangeven wat u ziet Insja`Allah?
Verder graag het volgende doen: Start >> uitvoeren >> cmd typen en op ok drukken >> daar typt u: chkdsk c: /f /r
het zal denk ik vraag doen deze test uit te voeren na het opstarten. Drukt u hier op y of j en sluit het gebeuren af.
Ik hoor Insja`Allah van u betreft de bios.
Wa salaam.
Salaamoen Aleykoemnwa Rahamtoellaahi wa Barakatoh. Wa feek en Ameen. Als ik dubbel klik op plash16 krijg ik melding: deze toepassing is wellicht afhankelijk van andere gecomprimeerde bestanden in deze map. Voor juiste werking van de toepassing wordt het aanbevolen dat uw eerst alle bestanden uitpakt. En bij het uitvoeren en bij het typen van: chkdsk c: /f/r krijg ik melding: toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent. U dient dit hulpprogamma met benodigde bevoegheden uit te voeren. Heb ik wat verkeerd gedaan? Of moest ik eerst winrar uitvoeren? Wassalaam
Salaam oe3alaikoem,
Moge Allah u bedanken dat u me zo erg helpt. Ik kan het blijven zeggen, mijn beste broeder.
Het is duidelijk. Bedankt voor je antwoord. Ik ga inshAllah een nieuwe accu zoeken, en het zou geweldig zijn als je me daarbij zou kunnen helpen.
Ik weet echt NIKS over laptops en alles wat daarmee te maken heeft.
Waar kan ik zien watvoor type Accer dit is? Ik heb gezocht of ik iets kon vinden op de laptop, maar ik zie niks. Het zal wel aan mij liggen, want nogmaals; ik weet niks van zulke dingen.
Ik heb wel effe gezocht naar een foto van mijn laptop. Dit is 'm. Ik weet niet of het voldoende is voor jou om te weten om welke model het gaat.
Anders moet je me zeggen waar ik op de laptop moet kijken om welke type model het gaat.
Dit is 'm:
Broeder, mag ik vragen hoe je dit allemaal weet. Heb je ergens een opleiding gevolgd of zomaar van jezelf? Ik sta er namelijk een beetje versteld van. :hihi:
Wa3alaikoem asalaam.
BarakAllahu feek beste ag Rachid. Dat je dank zegt is een geweldige gebeuren. De profeet (3allahi salaat wasalaam) zegt namelijk:
"He who does not thank Allah does not thank people." (Abu Dawud Book 36, Number 4793).
U bent daarmee slechts Uw Heer dankbaar en geweldig goed hetgeen.
Kijkt u Insja`Allah naar het volgende: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/49/Acer_Aspire_5520_laptop.JPG
Als u dan in zoemt (door op het plaatje te klikken) dan zal het worden vergroot Insja`Allah. Kijkt u dan rechtsonder. U ziet een sticker waar de laptop 5520. Ook ziet u daarboven zo`n zwarte balkje waar ook Aspire 5520 staat. Kijkt u dan nogmaals naar uw laptop en ziet of u dit ook terugziet.
Wanneer u Insja`Allah weet welke laptop u bezit (model) dan kunnen we Insja`Allah zoeken naar een passende accu.
Mijn kennis betreft de ICT is echt mager maar dank voor uw warme woorden. Ik heb inderdaad een opleiding gevolgd en ben nu nog bezig met de IT.
Insja`Allah zodra ik van u verneem betreft de laptop dat we verder kijken.
Wa Salaam.
Salaamoen Aleykoemnwa Rahamtoellaahi wa Barakatoh. Wa feek en Ameen. Als ik dubbel klik op plash16 krijg ik melding: deze toepassing is wellicht afhankelijk van andere gecomprimeerde bestanden in deze map. Voor juiste werking van de toepassing wordt het aanbevolen dat uw eerst alle bestanden uitpakt. En bij het uitvoeren en bij het typen van: chkdsk c: /f/r krijg ik melding: toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent. U dient dit hulpprogamma met benodigde bevoegheden uit te voeren. Heb ik wat verkeerd gedaan? Of moest ik eerst winrar uitvoeren? Wassalaam
Heeft u winrar eerst geinstalleerd? Mocht dit het geval zijn dan graag het gedownloade bestand naar uw bureaublad kopieren >> rechts klikken op het bestand >> en dan "hier uitpakken" klikken. Dan nogmaals op de plash klikken en dat we Insja`Allah zien wat ie aangeeft.
De melding komt omdat u niet als administrator bent ingelogd. Is ghair Insja`Allah. Eerst kijken naar de bios en nemen we dit gebeuren ook mee. U zei in bezit te zijn van een xp cd correct?
Wa Salaam.
Cute_Mocro
20-07-2010, 13:52
Salaam Alaykoem Thamid,
Inscha allah kun je me helpen met het volgende probleem. Mijn PC geeft telkens een foutmelding bij het opstarten. Ik ben op vakantie geweest en bij terugkomst was de PC defect. Waarschijnlijk heeft een neefje van me een virus gedownload?
Dit is de foutmelding:
Phoenix-Award Workstation Bios V6 00PG
Copyright (c) 1984-2003, Phoenix Technoligies TD
(Dis*)kette Drive 0, seek failure
F1 to continue, F2 to setup
*dat gedeelte is niet goed leesbaar.
Telkens als ik windows opstart krijg ik bovenstaande foutmelding. Weet jij Thamid hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast dank voor je hulp.
Salaam Alaykoem.
Heeft u winrar eerst geinstalleerd? Mocht dit het geval zijn dan graag het gedownloade bestand naar uw bureaublad kopieren >> rechts klikken op het bestand >> en dan "hier uitpakken" klikken. Dan nogmaals op de plash klikken en dat we Insja`Allah zien wat ie aangeeft.
De melding komt omdat u niet als administrator bent ingelogd. Is ghair Insja`Allah. Eerst kijken naar de bios en nemen we dit gebeuren ook mee. U zei in bezit te zijn van een xp cd correct?
Wa Salaam.
Salaamoen Aleykoemnwa Rahamtoellaahi wa Barakatoh. bij het typen van: chkdsk c: /f/r krijg ik melding: toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent. U dient dit hulpprogamma met benodigde bevoegheden uit te voeren. Dus het zelfde. In heb winrar op mijn laptop maar als ik rechtmuis klik zie ik geen bestand uitpakken? Nee heb alleen Vista kopie. Wassalaam
Salaamoen Aleykoemnwa Rahamtoellaahi wa Barakatoh. bij het typen van: chkdsk c: /f/r krijg ik melding: toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent. U dient dit hulpprogamma met benodigde bevoegheden uit te voeren. Dus het zelfde. In heb winrar op mijn laptop maar als ik rechtmuis klik zie ik geen bestand uitpakken? Nee heb alleen Vista kopie. Wassalaam
Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu.
Geachte zuster,
De chkdsk kunt u niet uitvoeren. Dit komt omdat u geen administrator bent en daarmee geen toegang hebt tot het gebeuren. Dit slaan we even over (had dit al in de vorige bericht aangegeven).
Indien winrar is geinstalleerd dan zou het gewoon moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn dan graag naar uw oude computer >> hier de bestanden uitpakken en deze dan kopieren naar usb. Dan met de usb de bestanden op de andere computer zetten. In feiten pakt u het dus uit op de andere computer en zet de uitgepakte bestanden op usb. Daarom op de oude computer rechte muisknop op de bios bestand >> hier uitpakken en dan de bestanden kopieren.
Mocht het echt niet willen dan maak ik Insja`Allah een filmpje.
Wa Salaam.
Salaam Alaykoem Thamid,
Inscha allah kun je me helpen met het volgende probleem. Mijn PC geeft telkens een foutmelding bij het opstarten. Ik ben op vakantie geweest en bij terugkomst was de PC defect. Waarschijnlijk heeft een neefje van me een virus gedownload?
Dit is de foutmelding:
Phoenix-Award Workstation Bios V6 00PG
Copyright (c) 1984-2003, Phoenix Technoligies TD
(Dis*)kette Drive 0, seek failure
F1 to continue, F2 to setup
*dat gedeelte is niet goed leesbaar.
Telkens als ik windows opstart krijg ik bovenstaande foutmelding. Weet jij Thamid hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast dank voor je hulp.
Salaam Alaykoem.
Geachte broeder,
Wanneer u dit gebeuren weer krijgt dan drukt u op F1 Insja`Allah. U zult vervolgens in de bios komen.
Kijkt u dan:
http://askbobrankin.com/phoenix-bios.jpg
Zet de legacy disk type op disable en drukt op de F10 toets en doet Y voor save en herstart uw computer (doet ie automatisch). Kijkt dan of u nogmaals de fout krijgt ja/nee.
Kijkt u ook even bij tabblad "advanced" >> boot sequance >> welke staat op 1? 2? Op 1 moet staan HD en of 2 CD-rom. Zet 3 en 4 op disable Insaj`Allah.
Mocht er nog iets zijn dan hoor ik het Insja`Allah graag.
Wa Salaam.
Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu.
Geachte zuster,
De chkdsk kunt u niet uitvoeren. Dit komt omdat u geen administrator bent en daarmee geen toegang hebt tot het gebeuren. Dit slaan we even over (had dit al in de vorige bericht aangegeven).
Indien winrar is geinstalleerd dan zou het gewoon moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn dan graag naar uw oude computer >> hier de bestanden uitpakken en deze dan kopieren naar usb. Dan met de usb de bestanden op de andere computer zetten. In feiten pakt u het dus uit op de andere computer en zet de uitgepakte bestanden op usb. Daarom op de oude computer rechte muisknop op de bios bestand >> hier uitpakken en dan de bestanden kopieren.
Mocht het echt niet willen dan maak ik Insja`Allah een filmpje.
Wa Salaam. Salaamoen Aleykoem wa Rahmatoellaahi wa Barakatoh.
Ik moet met de rechtermuis op het bestand klikken en dan alles uitpakken?
Maar dat gaat niet omdat uitpakken er niet tussen staat, beide laptop geprobeerd.
Mijn excuus of ik doe iets ergs fout of ben traag van begrip. Allaah weet het beste.
Wassalaam
Cute_Mocro
20-07-2010, 19:23
Geachte broeder,
Wanneer u dit gebeuren weer krijgt dan drukt u op F1 Insja`Allah. U zult vervolgens in de bios komen.
Kijkt u dan:
http://askbobrankin.com/phoenix-bios.jpg
Zet de legacy disk type op disable en drukt op de F10 toets en doet Y voor save en herstart uw computer (doet ie automatisch). Kijkt dan of u nogmaals de fout krijgt ja/nee.
Kijkt u ook even bij tabblad "advanced" >> boot sequance >> welke staat op 1? 2? Op 1 moet staan HD en of 2 CD-rom. Zet 3 en 4 op disable Insaj`Allah.
Mocht er nog iets zijn dan hoor ik het Insja`Allah graag.
Wa Salaam.
Salaam broeder, bedankt voor de moeite.
Het lukt mij helaas niet om in het scherm te komen die jij hebt laten zien. Als ik F1 druk gebeurt er niks. Ik kan wel in de normale setup komen, maar het scherm net als jou met phoenix kan ik niet vinden. Hoe kom jij daarin broeder?
Shokran alvast. Salaam.
Mag ik vragen om welke laptop het gaat? Merk/model? Bv: Hp1203?
Wa Salaam.
Salam,het gaat hier om een Sony vaio. Zodra ik een dvd erin steek gaat ie traag en maakt het een soort van lawaai.
chaimaemocro
20-07-2010, 21:48
Salaam 3alikoem
Dit is al mijn derde bericht maar toch word ik niet geholpen maar daar niet van ik krijg al een tijdje een melding op me pc van dat er een adobe flashplayer is gecrasht ??
Me pc loopt dan helemaal vast.
Ik hoop dat er dit keer wel gereageer word.
Bij voorbaat dank.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.