Bekijk originele versie : Menstruatie
Salaam oe aleikoem,
Ik had even een vraag. Als je ongesteld bent kan je dan wel koranverzen lezen? Want ik heb begrepen dat het dan binnenmonds moet.
Wa sjoekran
Beslamma
C_warrior
10-05-2003, 00:47
Pffff moeilijke vraag.....
ik heb geen idee maar je mag geen koran pakken als je ongesteld bent dus .... i don't know sorry
Dat vroeg ik me ook af. Ik zou het niet weten. Kweet alleen dat je de koran niet mag vastpakken. Verder weet ik het niet
Moeslimma87
10-05-2003, 22:00
Koran mag je zeggen, reciteren, maar het heilige
boek mag je niet vast nemen!! dit weet ik van mijn
leerkracht, maar Allah en zijn boodschapper weten het best!
assalaam oe aleikoem warahmatoe allah we barakatouh,
Allemaal bedankt voor de reacties,
:) beslamma
Aisha_moemina
13-05-2003, 13:58
De koran mag je reciteren. Echter welke koran? De mas7af mag je niet vastpakken, (dus de gehele koran). Echter je hebt ook vast wel een koran waar alleen een 'djoez' in zit, dus niet 60 7izb maar minder, dit mag je vastpakken, je mag eruit reciteren dus ook met geluid. Hiernaast kun je ook nog gewoon tadhkier doen, dus bijv. soebhanallah, walhamdoelillaah, wallahoeakbar, laa ilaha illa llaah wa7dahoe laa sharika lah lehoelmoelkoe walahoe l7amd wahoewa 3alaa koella shayin qadier....zo heb je d'r nog meer, het wordt aangeraden deze te reciteren wanneer je ongesteld bent. Ik zal je ook uitleggen hoe het met de kleding zit omdat ik zie dat bij ons (marokkaanse cultuur) nogal veel fouten gemaakt worden kwa begrijpen. De kleding die je aantrekt wanneer je ongesteld bent, daar mag je best later mee bidden, dus ook je hoofddoek. Bij ons wordt gezegd dat alles na de ongesteldheid in de was moet, het mag absoluut niet gedragen worden!! Echter deze stelling is fout, want als we deze aan zouden nemen, dan gaan we terug in de tijd dat onze profeet en de vrouwen leefden...zij hadden soms misschien maar 1 kledingstuk! Hoe zouden zij dan na hun menstruatieperiode kleding aan kunnen trekken als zij dezen niet hadden?? Vandaar dat deze stelling niet klopt. En Allah weet het beste...
Assalaam,
Dank je wel voor je reactie Aisha Moemina. Ik heb er zeker veel aan.
Wa sallaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.