Bekijk originele versie : Meiden, mogen jullie thuis komen met...?
Een moslimman, die niet Marokkaans is? Mijn ouders hebben namelijk te kennen gegeven dat ze dat liever niet hebben ivm met cultuurverschillen. Hoe staan jullie ouders hier tegenover?
groetjes!!! :zwaai:
xxxprinsesxxx
09-05-2003, 09:21
Stel dat ik mijn leven zou willen delen met een moslimman die tevens een niet-Marokkaan is... dan zou ik dit met mijn ouders rustig bespreken... Ik doe het eerste natuurlijk wat Allah (swt) heeft gezegd... en van HEM mag je trouwen met wie je wilt, zolang hij maar een moslim is... en als ik mijn ouders dan gewoon alles goed uitleg dan zou ik alsnog met hem trouwen... Al zullen mijn ouders er in het begin moeite mee hebben... Als het makteb is dan trouw ik gewoon met hem... en mijn ouders kennenden, zouden dat op een gegeven moment wel accepteren... Maar goed... daar hoefen ze zich geen zorgen om te maken, aangezien ik alleen maar op die Marokkaanse eierhoofden val :D
Marrakchia_86
09-05-2003, 09:39
Als je ouders echte Moslims zijn , dan weten dat ze geen onderscheid mogen maken tussen de afkomst van een Moslim...
Liefs Marrakchia! :D
xxxprinsesxxx
09-05-2003, 09:42
Marrakchia makkelijker gezegd dan gedaan... Maar je hebt wel gelijk, want zo denk ik er ook over... Maar ja...wij Marokkanen hechten wel heel veel waarde aan onze cultuur... aan onze Marokkaanse normen en waarden!!!! dat is gewoon een feit... en heel veel Marokkanen halen deze twee dingen ook vaak door elkaar... geloof en cultuur... en daardoor ontstaan er misverstanden!!!
xxxprinsesxxx
09-05-2003, 09:46
abracadabra, je hebt gelijk... ik vind dat echt erg... gelukkig mag ik trouwen met wie ik wil... ik ga tenslotte met hem trouwen en niet mijn ouders... ik ben blij dat mijn ouders allebei de dialecten spreken... zowel arabisch als berbers... and me 2... dus no prob. :D
TemsoenT
09-05-2003, 09:46
ik zelf zou liever gewoon met een marokaan wilen trouwen .. zo kijk ik er tegen aan !! Thalla :zwaai:
Marrakchia_86
09-05-2003, 09:50
Origineel gepost door abracadabra
Daar ben ik het mee eens. Ze zullen er wel aan moeten wennen, maar ze mogen er niets tegen hebben. Het is tenminste geen Nederlander.
Maar ja, ik denk dat mijn ouders het wel zullen accepteren. Maar de mijne maken ook geen onderscheid tussen arabieren en berbers. Er zijn ouders die hun kinderen verbieden om met een arabier te trouwen (of v.v.) en die zullen waarschijnlijk er helemaal tegen zijn als het geen marokkan is.
Wallah, daar heb je gelijk in meid. :goedzo:
Marrakchia_86
09-05-2003, 09:51
Origineel gepost door TemsoenT
ik zelf zou liever gewoon met een marokaan wilen trouwen .. zo kijk ik er tegen aan !! Thalla :zwaai:
Ik trouw liever met een 'Taliban'... :D Nee hoor grapje.
Ik wil later Incha Allah ook met een Marokkaanse jongen trouwen.
Marrakchia_86
09-05-2003, 09:55
Origineel gepost door smartie2
goed zo :kwaad:
Marocpowerrrrrrr :D
xxxprinsesxxx
09-05-2003, 10:07
smartie2, we don´t care what you say!!!!!
hahahahahahahaha... joke!!! :p
Ik wil ook een Marokkaanse man... wat moet ik met een tata ofzo...
chicamaroquia
09-05-2003, 10:11
Mijn verloofde is een Afghaan. We werden verliefd en liefde laat zich niet dwingen, het kent geen nationaliteiten. Hij is een praktiserende moslim en dat staat op de eerste plaats. Ieder zijn mening, maar zolang de islam het niet afkeurt doe ik dat ook niet. Ik riep ook altijd dat hij per sé uit Tetouan moest komen, niet eens uit een andere stad van Marokko, maar zo zie je maar weer. El mekteb. :)
Bleu_Sky
09-05-2003, 10:12
Origineel gepost door abracadabra
Daar ben ik het mee eens. Ze zullen er wel aan moeten wennen, maar ze mogen er niets tegen hebben. Het is tenminste geen Nederlander.
Wat is dat nou voor bullshit... "HET IS TENMINSTE GEEN NEDERLANDER".
Het gaat er niet om of iemand een Nederlander Marokkaan of Chinees is, het gaat erom welk geloof hij heeft!
Marrakchia_86
09-05-2003, 10:19
Origineel gepost door chica*******a
Mijn verloofde is een Afghaan. We werden verliefd en liefde laat zich niet dwingen, het kent geen nationaliteiten. Hij is een praktiserende moslim en dat staat op de eerste plaats. Ieder zijn mening, maar zolang de islam het niet afkeurt doe ik dat ook niet. Ik riep ook altijd dat hij per sé uit Tetouan moest komen, niet eens uit een andere stad van Marokko, maar zo zie je maar weer. El mekteb. :)
Das waar, alles is Mekteb a gti.
chicamaroquia
09-05-2003, 10:25
Origineel gepost door smartie2
zielig!!
praktiserend of niet het blijft en is een ander ras zielig en jij met hem naar marokko nou dacht het niet
:)
Origineel gepost door xxxprinsesxxx
Marrakchia makkelijker gezegd dan gedaan... Maar je hebt wel gelijk, want zo denk ik er ook over... Maar ja...wij Marokkanen hechten wel heel veel waarde aan onze cultuur... aan onze Marokkaanse normen en waarden!!!! dat is gewoon een feit... en heel veel Marokkanen halen deze twee dingen ook vaak door elkaar... geloof en cultuur... en daardoor ontstaan er misverstanden!!!
Het is niet alleen bji Marokkanen zo, dat er veel waarde aan cultuur wordt gehecht, maar ik denk bij elk ander cultuur wel, bij ons is dat ook het geval.
Toch komt het vaak voor dat er genoeg meiden/jongens met een ander ras trouwen.
Natuurlijk is het veel makkelijker als hij/zij de zelfde afkomst hebben, maar zo is het nou eenmaal niet altijd.
Ik zou mijn kids het liefst ook met mijn eigen ras zien trouwen, maar als ze verliefd worden op een ander ras, ja, dan zal ik er over moeten nadenken, want iemand zijn/haar liefde afpakken lijkt me het ergst wat er bestaat.
En dat zou ik mijn kids nooit aan willen doen.
Mijn kids gaan eigenlijk alleen maar met Marokkanen, dus ergens in mijn achterhoofd ben ik me al een beetje aan het voorbereiden.
Mijn man zou er meer moeite mee hebben dan mij, maar dat zien we dan wel.
Was salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.