Bekijk originele versie : 14 mei Lezing Erasmus universiteit
Sv Iqra
Organiseert i.s.m de Islamitische Universiteit Rotterdam en sv. Cosmicus een
schitterende lezing in het kader van de Milaad (viering van de geboorte van de Profeet (vzmh))
Soerah Ali Imran vers 164
" Voorzeker , Allah gaf een grote gunst aan de gelovigen, toen Hij tot hen een Boodschapper uit hun midden stuurde. Hij draagt hun Zijn Verzen voor. En Hij reinigt hen ( de gelovigen) en onderwijst hen het Boek ( de Koran) en de Wijsheid, terwijl zij daarvoor zeker in duidelijke dwaling verkeerden"
14 Mei
zaal B1
" Toewijding aan Vriendschap"
17:00 Inloop
17:30 Recitatie uit de Koraan door Dhr M. Akdemir (IUR)
17:45 Lezing door Dhr R.Fris ; " de karakteristieke eigenschappen van de
Profeet (vzmh)"
18:30 Voordracht : " de geboorte van de Profeet (vzmh)" door Dhr Amier Abouyakob
18:45 Pauze
19:00 Amusement : Ney (fluit) door Dhr Sencer Derya (IUR) &
Suayb Ozturk ( Yakamoz)
19:30 Lezing door Dhr Umit Tas; " vriendschap in het licht van de Islam"
20:15 Poezie
20:30 Afsluiting
Entree; Gratis
Burgemeester Oudlaan 50 Rotterdam
contactpersoon: Petek Ak 06-48088721
nour_el_3oejoen
08-05-2003, 21:56
..ik kom sjeker inchallah.........:D
ps:...zoals ik je al zei...ik ben de eerste die reageert..:stout:...............
salina83
08-05-2003, 22:05
kreeg het per email ja.
ben er zeker inch allah. wie komt er nog meer van yasmina.nl?
Koranrecitatie en op fluit spelen :jammer:
Tegenwoordig kan alles.
Zonde en jammer :jammer:
Niet de plek waar ik wil zijn.
Origineel gepost door Najib26
Tegenwoordig kan alles.
Ik ben het met najib eens
Tegenwoordig kan alles.
fluit spelen begrijp ik wel, maar koranrecitatie :confused:
Origineel gepost door gooja
fluit spelen begrijp ik wel, maar koranrecitatie :confused:
Ik bedoel: als mensen haram bezig willen zijn. Fluit, muziek, hun zaak. Maar niet combineren met de koran!!!
samira_el
08-05-2003, 23:36
Tegenwoordig kan alles.
kay... dan heb ik een reden voor mezelf waarom ik niet ga :D
Ik bedoel: als mensen haram bezig willen zijn. Fluit, muziek, hun zaak. Maar niet combineren met de koran!!!
Ik ben het met de fluit ook niet eens, maar ik heb mij laten vertellen dat erover van mening wordt verschilt bij ulama Allahu A3lem....
Aicha zei: "Allah’s boodschapper kwam bij mij terwijl twee jonge meisjes liedjes van boe’aath zongen, waarop hij ging liggen en zijn gezicht afkeerde.
Aboe Bakr kwam binnen en zei tegen mij: “De fluit van Shaytan voor de profeet?”. Allah’s boodschapper keerde zich naar Aboe bakr en zei: “Laat hen”.. ‘Aicha ging verder: “Toen de profeet indutte gaf ik hen een teken en zij gingen weg.” (Bukhari).
Ik ben het met de fluit ook niet eens, maar ik heb mij laten vertellen dat erover van mening wordt verschilt bij ulama Allahu A3lem....
De fluit is het ergste instrument voor de islam. De fluit is het instrument van de duivel! Geen verschil van mening bij geen enkele islamgeleerde!
De fluit is het ergste instrument voor de islam. De fluit is het instrument van de duivel! Geen verschil van mening bij geen enkele islamgeleerde!
Allahu a3lem...
Ik vind het ook jammer dat ze dat in het programma hebben gezet..
Allahu a3lem...
Ik vind het ook jammer dat ze dat in het programma hebben gezet..
Jij bent toch vd organisatie, of jij kent ze in ieder geval. Dus vertel het ze en doe je plicht als moslim.
Koran 8. De Oorlogsbuit (Al-An'faal)
35. En hun gebed in het Huis (de Kaaba) is niet anders dan fluiten en klappen in de handen. "Ondergaat daarom de straf omdat gij placht te verwerpen."
36. Voorzeker, de ongelovigen besteden hun rijkdommen om anderen van de weg van Allah af te leiden. Zij zullen doorgaan ze te verspillen maar daarna zullen zij spijt hebben en worden overwonnen. En zij die verwerpen zullen in de hel worden verzameld.
37. Zodat Allah de bozen van de goeden moge scheiden en de bozen bij elkander moge drijven en hen allen tezamen moge ophopen en hen dan in de hel moge werpen. Dit zijn de verliezers.
++++++++++++++++++++++++++++++
Bij die bijeenkomst wordt de koran gerecititeerd, het is dan wel geen moskee, maar de klanken van de islam klinken wel. Moet je daarna daar de fluit gaan bespelen?
HalfBlood
09-05-2003, 00:00
Grote domme fout van dat fluit dus ben het totaal eens met Najib ..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.