Bekijk originele versie : Wie heeft gisteren deze reportage gezien wollah ziek voor woorden
Gisteren was er een reportage over vrouwenbesnijdenis in Somalie.
Wel jeetje miena wollah dat ging er heftig aan toe.
Meskiena een meid smeekte haar moeder maar die vuile trut hield haar stevig vast met andere dikke trollen. En ze werd gewoon voor haar leven verminkt. Kan je dit voorstellen je vagina dichtnaaien en elke keer als je wilt plassen gaat dit branden. Sommige kregen zelfs complicaties er bij.
De andere jonge zusje keek toe en je zag meskiena dat ze zo bang was.
Toen haar zus klaar was werd zij ineens weer vastgepakt en werd haar clitoris weggesneden.
ZIEK VOOR WOORDEN :jammer:
Zulke meiden houden er echt een trauma aan over.
Belgische zender.
Wollah ik kreeg tranen in mijn ogen vooral toen ze zat te gillen.
Wollah ik snap niet dat een moeder zo'n hart van staal kan hebben. :eek:
beppie_truus
08-05-2003, 21:18
Origineel gepost door nomedia
Meskiena een meid smeekte haar moeder maar die vuile trut hield haar stevig vast met andere dikke trollen. En ze werd gewoon voor haar leven verminkt. Kan je dit voorstellen je vagina dichtnaaien en elke keer als je wilt plassen gaat dit branden. Sommige kregen zelfs complicaties er bij.
Toen haar zus klaar was werd zij ineens weer vastgepakt en werd haar clitoris weggesneden.
kan ik maar 1 ding op zeggen zieke mensen :(
meisje ik ging huile! zo erg man wat ze die meisjes aan doen. ik moet er telkens aan denken echt erg ik heb er een trauma aan over gehouden....
landen als Somalië, Sudan, Egypte, Djibouti, Ethiopië, Oman, Zuid-Jemen en Nigeria wordt al 15 jaar strijd gevoerd tegen vrouwenbesnijdenis.
maar ik vindt het echt niet normaal wat die mensen hun dochters aandoen, en ze roepen nog dat ze moslims zijn enzo..een echte moslim doet zo iets niet..
Gelukkig kennen wij zoiets niet in Marokko
Assia_20
08-05-2003, 22:56
:huil: :huil: Ik heb het ook gezien, SOUBHANALAH ik heb er echt geen woorden voor :huil::huil:
Ik vond ergste nog die twee zusjes, die ene zusje stond gewoon te kijke hoe haar zus werd besneden en zij moest na haar :(
En zag je die ene meisje die haar moeder uitbokte :D, en toen ze zei van Ma ik vergeef het je als je mijn zusje niet besnijd :huil:
Maar ze zijn al begonnen daaro om het te verbieden, maar ja er zijn nog zoveel mensen die het in het geheim nog doen,
Moge Allah swt deze meiden die zijn besneden, hun pijn vergemakelijken en moge Allah swt de onwetende naar de rechte pad leiden. Ameen
GangstaLovin
08-05-2003, 22:57
:( wat erg voor die meiden .... :(
Behalve Kenia zijn er nog veel meer landen waar meisjes worden besneden.
Besnijdenis Arabisch schiereiland:
Bahrain
Democratisch Yemen (Aden)
Oman
Verenigde Arabische Emiraten:Nagd, Kuwet, Muntafir, Bani, Tamin, Sammar, Mahra, Kara, Sahara, Bautahar, Boni Atije, Agarnem, Adwan, Zuidelijk deel van het schiereiland en Perzische Golf ed
Benin, Burkina Faso, Cameroun, Chad, Côte d Ivoire, Congo, Djibouti, Egypte, Eritrea, Ethiopië, Gamba, de Fula, Ghana, Guinea, Liberia, Mali, Mauritanië, Niger, Nigeria, Senegal, Sierra Leone, Somalië, Soedan, Tanzania, Togo, Uganda
Als iemand van jullie daar een zeer interessant boek over wil lezen kan ik 'Mijn Woestijn'van Waris Dirie aanraden. Tegenwoordig is zij ambassadrice van een vereniging die zich inzet tegen de vrouwenbesnijdenis. Zij is zelf als 5 jarig meisje besneden. Zij kon niet meer leven in de woestijn uit angst om uitgehuwelijkt te worden aan een 60jarig man die 5 kamelen voor haar had geboden. Ze vlucht weg en wordt een internationaal topmodel! Een verhaal van een sterke vrouw die voelt dat een ander leven op haar wacht en met enorme kracht, doorzettingsvermogen en een beetje geluk schopt ze het heel ver.
Ze heeft haar ervaringen vanaf haar jeugd tot nu vastgelegd in dat boek. Ze schrijft leuk, met humor en zelfspot, en met groot respect voor haar moeder.
Een heel interessant boek dat ook nog eens leuk is om te lezen.
italiaanse
09-05-2003, 20:30
vreselijk, ik kan daar niet eens naar kijken want ik word gewoon hysterisch als ik dat zie.
Ik snap niet waarom dit word gedaan en het gaat tegen geloof in nog ook...
Als je een hart hebt, doe jed it iemand niet aan
Origineel gepost door pista
De vraag is, hoe komt iemand erbij zijn eigen kind te verminken?
Wetende welke pijn en ellende het meebrengt voor de rest van haar leven.
Men kan moeilijk beweren gelovig te zijn om vervolgens de schepping van Allah te verminken.
Allah heeft de mens geschapen zoals hij is...laat het zo.
Vrouwenbesnijdenis is inderdaad in strijd tegen de islam. Het zijn ook zieke mensen die dat soort dingen doen. Maar wil jij dan ook beweren dat mannenbesnijdenis een verminking van Allah's (swt) schepping is?
Inderdaad, waarom zou Allah de mens geschapen hebben zoals hij is.
Hij wordt geboren zoals Allah hem geschapen heeft...dat moet toch duidelijk genoeg zijn.
Wie geeft de mens dan het recht om de schepping van Allah te verminken?
En zoals Corrie al zei, men kan een onbesneden penis even rein houden als een besneden..dus, wat is dan het probleem?
Mensen hebben steeds een behoefte om naar een gebedsplaats te gaan, opgetrokken in steen, maar de tempel van Allah is eigenlijk het lichaam en de geest van de mens, zoals Allah de mens geschapen heeft.
Hijzelf is de tempel, hij kan bidden en aanbidden waar en hoe hij/zij wil.
Zoals Allah de mens geschapen heeft.
Mvg
Pista
Besnijdenis behoort tot de zogenaamde "Soennan Al fietra" ofwel gewoontes die tot de natuurlijke aanleg behoren. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed.
En wat betreft de rest van jouw verhaal over tempels of tombes, gelieve die bullshit voor jezelf te houden oke.
:jammer: wat vreselijk :jammer:
Bent_Fes
10-05-2003, 12:58
Heb het programma ook gezien.....was werkelijk vreselijk!!
Ik zou echt niet weten waarom ik dat wat jij bulshit noemt voor mezelf zou moeten houden..ik mijn mening jij de jouwe.
En zover ik weet, en zover ik echte moslims heb horen zeggen, is besnijdenis iets wat niet tot de ware Islam behoort.
Of kan je niet begrijpen dat de besnijdenis van een vrouw bvb verminking van het. lichaam en de geest is.
Ga me dus niet vertellen dat het dat is wat Allah wil... :rolleyes:
Ik heb nog wel aangegeven dat vrouwenbesnijdenis degelijk wel een vorm van verminking is. Maar nerdje :) ik heb het over de mannenbesnijdenis en kom niet praten dat je wat over de islam weet. En nogmaals hou je onwaarheden en bullshit voor je.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.