Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : effe serieus! wat is bedoeling van dat week-jubileum (seb3iyem/ dorri/ tadiyaft)

justm0
27-02-2006, 14:09

weet iemand dat? een week na het huwelijk word er door de ouders van de bruidegom een feest gegeven, waar de ouders/familie van de bruid ook aanwezig zullen zijn het heeft verschillende namen: seb3iyem/ dorri/ tadiyaft maar wat is nou precies de bedoeling en staat het ergens symbool voor??

__snoepje__
27-02-2006, 14:30
Het is gewoon zo dat je dan als ouders je getrouwde dochter weer ziet ... En ze is nu dan ook niet meer hun kleine dochter maar een echt VROUW ... Het is gewoon een traditie :D voor zover ik weet ;)

Badra007
27-02-2006, 14:31
Zo ver ik weet is het dan ook de bedoeling dat de familie van de BRUID het eten (lees: de schaap) regelt. Ik weet niet of het klopt, maar zo heb ik vaak gehoord van vriendinnen. Dus de rollen zijn dan even omgedraaid.

justm0
27-02-2006, 15:00
oow okiej:D whahwhah mn neef is namelijk van het weekend getrouwd en hij weet ook nie wat de bedoeling van is en hij vroeg het aan mij ik weet daar helemaal niks van

__snoepje__
27-02-2006, 15:12

hahahahh bij ons gaat het meestal zo dat na de eerste 7 dagen de ouders naar hun dochter gaan met oom's tante's enzo.. Dan gewoon gezellig lachen praten eten etc. etc. En daarna (week er op dus;)) Gaat het stelletje samen met oom's tante's schoonmoeder/schoonvader enzo naar haar ouders huis .. :D en dan word zo'n beetje hetzelfde gehouden .. ;) Veel plezier & suc6 aankomend weekend:D

lekkertje178
03-03-2006, 11:56
Dit doen ze ook bij ons in het dorp Dan komen de familie van de bruid ze3ma weer op bezoek Gaan ze couscous met kip eten

Imzouren_Lady
03-03-2006, 12:16
Dit doen ze ook bij ons in het dorp Dan komen de familie van de bruid ze3ma weer op bezoek Gaan ze couscous met kip eten Hahaha dat ga ik dus echt niet doen..ik ga die zelfde nacht nog op huwelijksreis :D