Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ken jij de 99 schone namen van Allah uit je hoofd?

Pagina's : [1] 2

HoneyBee
27-02-2006, 12:52

Zo niet, hierbij de namen met betekenis. Echt de moeite waar om te leren. 1.ALLAH God (in al zijn Majesteit) 2.ar-Rahman de Meest Barmhartige 3. ar-Rahim de Meest Genadevolle 4. al-Malik de Absolute Heerser 5. al-Quddus de Heilige 6. as-Salam de Bron van Vrede 7. al-Mu'min de Beschermer van Geloof 8. al-Muhaymin de Beschermer & Beheerde 9.al-'Aziz de Machtige 10. al-Jabbar de Onweerstaanbare 11. al-Mutakabbir de Majesteuze 12. al-Khaliq de Schepper 13. al-Bari' de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene toestand naar de andere te veranderen. 14. al-Musawwir de Vormgever 15. al-Ghaffar de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer. 16. al-Qahhar de Onderwerper 17. al-Wahhab de Gever 18. al-Razzaq de Schenker van onderhoud 19. al-Fattah de Opener 20. al-'Alim de Alwetende 21. al-Qabid de Samentrekker 22. al-Basit de Verruimer 23. al-Khafid de Vernederaar 24. al-Rafi' de Verheffer 25. al-Mu'izz de Schenker van Eer 26. al-Mudhill de Onteerder 27. as-Sami' de Alhorende 28. al-Basir de Alziende 29. al-Hakam de Rechter 30. al-'Adl de Rechtvaardige 31. al-Latif de Subtiele 32. al-Khabir de Bewuste 33. al-Halim de Verdraagzame 34. al-'Azim de Grote 35. al-Ghafur de Meest Vergevingsgezinde 36. ash-Shakur de Dank Aanvarende 37. al-'Ali de Allerhoogste 38. al-Kabir de Bezitter van Grootheid 39. al-Hafiz de Beschermer 40. al-Muqit de Onderhouder 41. al-Hasib de Opsteller van de Rekening 42. al-Jalil de Sublieme 43. al-Karim de Edelmoedige 44. ar-Raqib de Waakzame 45. al-Mujib de Verhoorder 46. al-Wasi' de Alomvattende 47. al-Hakim de Wijze 48. al-Wadud de Liefhebbende 49. al-Majid de Luisterrijke 50. al-Ba'ith de Opwekker van de Doden 51. ash-Shahid de Getuige 52. al-Haqq de Waarheid 53. al-Wakil de Gevolmachtigde 54. al-Qawiy de Sterke 55. al-Matin de Standvastige 56. al-Waliy de Beschermende Vriend 57. al-Hamid de Prijzenswaardige 58. al-Muhsi de Optekenaar 59. al-Mubdi' de Voortbrenger 60. al-Mu'id de Hersteller 61. al-Muhyi de Levengevende 62. al-Mumit de Levenontnemer 63. al-Hayy de Eeuwiglevende 64. al-Qayyum de Zelfbestaande 65. al-Wajid de Vinder 66. al-Majid de Nobele 67. al-Wahid de Unieke 68. as-Samad de Onafhankelijke 69. al-Qadir de Machtige 70. al-Muqtadir de Meest Machtige 71. al-Muqaddim Degene die Bevordert 72. al-Mu'akhkhir de Vertrager 73. al-Awwal de Eerste 74. al-Akhir de Laatste 75. az-Zahir de Openlijke 76. al-Batin de Verborgene 77. al-Waali de Legeerder 78. al-Muta'ali de Meest Verhevene 79. al-Barr de Bron van Alle Goedheid 80. at-Tawwab de Berouwaanvaardende 81. al-Muntaqim de Vergelder 82. al-'Afuw de Schenker van Vergiffenis 83. ar-Ra'uf de Milde 84. Maliku-l-Mulk de Bezitter van Soevereiniteit 85. Dhu'-Jalali wa'l-ikram de Heer van Glorie en Eer 86. al-Muqsit de Billijke 87. al-Jami' de Verzamelaar 88. al-Ghani de Zelftoerijkende 89. al-Mughni de Verrijker 90. al-Mani'eh de Verhinderaar 91. ad-Darr de Brenger van Nood 92. an-Nafi'eh de Begunstiger 93. an-Nur het Licht 94. al-Hadi de Gids 95. al-Badi'eh de Blijvende 96. al-Baqi' de Eeuwige 97, al-Warith de Erfgenaam 98. ar-Rashid de Gids naar het Juiste Pad 99. as-Sabur de Geduldige

badparel
27-02-2006, 12:55
ik wel,ik heb ze op cd staan en elke avond voor het slapen gaan zette ik die op en zo heb ik ze uit mn hoofd geleerd

boug85
27-02-2006, 12:55
tot de 30 ken ik ze uit me hoofd..

Miem
27-02-2006, 12:57
hmmmm ik heb begrepen dat deze lijst niet helemaal pluis is... http://www.soennah.com/lezing/soelayman19.htm vervolgens klik je op Deel 1 en ga je naar ongeveer de 14e minuut om te horen waarom

HoneyBee
27-02-2006, 12:58

Ik ken ze ook niet helemaal uit m'n hoofd, maar ga ze wel leren incha'allah.

Aliyyah
27-02-2006, 13:03
he goed van je rotterdamse, ik ga ze ook leren inch allah

Gordon
27-02-2006, 13:08
ik wel,ik heb ze op cd staan en elke avond voor het slapen gaan zette ik die op en zo heb ik ze uit mn hoofd geleerd Masha Allah, zo heb ik het ook gedaan met de cd van Yusuf Islam. Ik zette het overal op waar ik was, thuis, in de auto, echt overal. Nu alle betekenissen nog insa Allah!

HoneyBee
27-02-2006, 13:24
Masha Allah, zo heb ik het ook gedaan met de cd van Yusuf Islam. Ik zette het overal op waar ik was, thuis, in de auto, echt overal. Nu alle betekenissen nog insa Allah! Ik heb ze ook als nacheed. Mooi hé.

Gordon
27-02-2006, 13:27
Ik heb ze ook als nacheed. Mooi hé. Zeker, hij is prachtig :goedzo: Een plezier om naar te luisteren en onbewust, als je maar vaak genoeg luistert, neem je de 99 schone namen op. Wat wil je nog meer?

Miem
27-02-2006, 13:28
Wat wil je nog meer?dat het wel de juiste zijn? :)

Miem
27-02-2006, 13:34
Ik ben heel benieuwd naar je daliel hierover, of het goed beargumenteerd is, en het belangrijkste; of het terug is te vinden in de Qoran en de Soennah. Ga het vanavond zeker beluisteren. Wa Allahou a3lam.dat is dus het punt, of al die namen wel terug te vinden zijn in de qoran en soennah want het gaat wel over iets wat je toeschrijft aan Allah...zeer interessante lezing over een belangrijk onderwerp dus ik hoop dat ie beluisterd wordt :goedzo:

HoneyBee
27-02-2006, 13:40
dat is dus het punt, of al die namen wel terug te vinden zijn in de qoran en soennah want het gaat wel over iets wat je toeschrijft aan Allah...zeer interessante lezing over een belangrijk onderwerp dus ik hoop dat ie beluisterd wordt :goedzo: Nooi eerder van gehoord. Maar ik ben inderdaad ook wel benieuwd. Zal het zeker beluisteren. Maar de schone namen van Allah komen veelvuldig voor, en worden veel besproken. Dus ben erg benieuwd. Maar in ieder geval bedankt!

Gordon
27-02-2006, 13:40
dat is dus het punt, of al die namen wel terug te vinden zijn in de qoran en soennah want het gaat wel over iets wat je toeschrijft aan Allah...zeer interessante lezing over een belangrijk onderwerp dus ik hoop dat ie beluisterd wordt :goedzo: De namen en eigenschappen van Allah swt zijn niet beperkt tot 99 stuks. Wij kennen alleen deze omdat deze aan ons kenbaar gemaakt zijn middels de Qoran en de uitspraken van onze profeet (saws) Zeker het beluisteren en nader onderzoeken waard :goedzo:

Miem
27-02-2006, 13:43
De namen en eigenschappen van Allah swt zijn niet beperkt tot 99 stuks. Wij kennen alleen deze omdat deze aan ons kenbaar gemaakt zijn middels de Qoran en de uitspraken van onze profeet (saws) Dat het er meer dan 99 zijn weet ik, maar het gaat om deze 99 die het meest gebruikt worden...het heeft te maken met een zwakke hadith die daarvoor gebruikt wordt en het feit dat er juist namen bij zitten die niet uit de qoran of soennah komen

Gordon
27-02-2006, 13:51

Dat het er meer dan 99 zijn weet ik, maar het gaat om deze 99 die het meest gebruikt worden...het heeft te maken met een zwakke hadith die daarvoor gebruikt wordt en het feit dat er juist namen bij zitten die niet uit de qoran of soennah komen SoubhanAllah. Nooit eerder gehoord dat deze namen niet zouden kloppen. Zou wel erg zijn, ze worden overal gebruikt. :jammer: Wa Allahou a3lam

Pagina's : [1] 2