Bekijk originele versie : huisarrest voor een smack op je bips
mimi_tangaouia
27-02-2006, 00:16
Een Colombiaanse man zal voortaan wel twee keer nadenken voordat hij een vrouw op haar kont tikt. Een 'drive-by slapping' leverde fietskoerier Victor Garcia namelijk maar liefst vier jaar huisarrest op na een uitspraak van de rechtbank in Bogota.
De zaak was afgelopen week 'hot news' in Colombia. Diverse televisiestations lieten experts aan het woord, om antwoord te geven op de vraag of de straf terecht was. Om de standpunten te onderstrepen, zonden diverse Colombiaanse televisiestations zelfs reconstructies uit.
De meningen in het land zijn in ieder geval nog verdeeld. Volgens sommigen staat de straf niet in verhouding tot het misdrijf. Anderen denken echter dat er een afschrikkende werking van uit zal gaan, en dat de straten van Bogota nu een stuk veiliger zijn voor vrouwen.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/62578
wat vinden jullie van deze straf??
sjanghai
27-02-2006, 00:23
Ik zou billenkoek een gepaste straf vinden ;)
mimi_tangaouia
27-02-2006, 00:45
Ik zou billenkoek een gepaste straf vinden ;)
:hihi: het is toch belachelijk dat die man vier jr huisarrest krijgt waar moet die dan van gaan leven?
Ik vraag me af wat je daar voor straf krijgt als je een diefstal pleegt.
appelsap
27-02-2006, 01:10
Een Colombiaanse man zal voortaan wel twee keer nadenken voordat hij een vrouw op haar kont tikt. Een 'drive-by slapping' leverde fietskoerier Victor Garcia namelijk maar liefst vier jaar huisarrest op na een uitspraak van de rechtbank in Bogota.
De zaak was afgelopen week 'hot news' in Colombia. Diverse televisiestations lieten experts aan het woord, om antwoord te geven op de vraag of de straf terecht was. Om de standpunten te onderstrepen, zonden diverse Colombiaanse televisiestations zelfs reconstructies uit.
De meningen in het land zijn in ieder geval nog verdeeld. Volgens sommigen staat de straf niet in verhouding tot het misdrijf. Anderen denken echter dat er een afschrikkende werking van uit zal gaan, en dat de straten van Bogota nu een stuk veiliger zijn voor vrouwen.
terecht moet ie bij zijn paard doen niet bij zijn vrouw
De straf staat absoluut niet in verhouding tot de "misdaad" ; ben een aantal keren in Colombia geweest en verbaas me eerlijk gezegd over deze topic ; het justitie-apparaat aldaar heeft wel belangrijkere zaken te behandelen dan die van "billenklettsers" ! :p
rijmaran
27-02-2006, 09:04
terecht moet ie bij zijn paard doen niet bij zijn vrouw
En als ie nou geen paard heeft? :D
abdelkader
27-02-2006, 09:11
Al zou dit in Nederland ingevoerd worden zou heel uitgaand Marokkaans-Nederland 4 jaar thuis kunnen blijven. :hihi: :hihi:
Dat geldt ook voor de heer Lubbers.:hihi:
Dat geldt ook voor de heer Lubbers.:hihi:
Respect voor lubbers ! :D
De straf is behoorlijk. Buitenproportioneel eigenlijk.
Maar de rechter geeft wel een goed signaal af door aan te geven dan mannen met hun vingers van vrouwen af moeten blijven als die vrouwen er niet om gevraagd hebben.
Respect voor lubbers ! :D
Vind lubbers er eng uit zien . Hij lijkt ook op de daltons uit lucky luke !
http://www.luckyluke.nl/personages/pic/daltons0.jpg
De straf is behoorlijk. Buitenproportioneel eigenlijk.
Maar de rechter geeft wel een goed signaal af door aan te geven dan mannen met hun vingers van vrouwen af moeten blijven als die vrouwen er niet om gevraagd hebben.
Inderdaad, niets zo vervelend als mannen die hun poten niet thuis houden... :moe:
Volgens mij is de situatie daar erg anders van onze realiteit. Hier kunnen vrouwen de meeste tijd gewoon over straat en heb je eigenlijk niet heel veel last van dat gajes. Hier is het meer een uitzondering.
Ik weet dat het in een aantal zuid- en midden amerikaanse landen redelijk erg gesteld is met ongewenste intimiteiten tegenover vrouwen. Weet alleen niet zeker of colombia ook bij deze groep landen hoort. Als dat zo is vind ik de straf redelijk begrijpbaar. Dan is het namelijk niet langer meer een tikje maar onderdeel zijn van het grote geheel waardoor vrouwen zich niet veilig voelen op straat.
Volgens mij is de situatie daar erg anders van onze realiteit. Hier kunnen vrouwen de meeste tijd gewoon over straat en heb je eigenlijk niet heel veel last van dat gajes. Hier is het meer een uitzondering.
Ik weet dat het in een aantal zuid- en midden amerikaanse landen redelijk erg gesteld is met ongewenste intimiteiten tegenover vrouwen. Weet alleen niet zeker of colombia ook bij deze groep landen hoort. Als dat zo is vind ik de straf redelijk begrijpbaar. Dan is het namelijk niet langer meer een tikje maar onderdeel zijn van het grote geheel waardoor vrouwen zich niet veilig voelen op straat.
Dat is waar, ik heb daar eens iets over gelezen en in die gebieden is het inderdaad behoorlijk erg gesteld...
abdelkader
01-03-2006, 20:44
:lol:
die maakt ook kans de grootse nederlander ooit te worden :hihi:
En hoe is het moegelijk dat de grootste pedo van nl-er met de buit ervandoor ging?:eek:
:hihi:
abdelkader
01-03-2006, 20:46
Vind lubbers er eng uit zien . Hij lijkt ook op de daltons uit lucky luke !
http://www.luckyluke.nl/personages/pic/daltons0.jpg
Welke van de 4 daltons?:hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.