Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vrouwenbesnijdenis....

Pagina's : [1] 2 3 4 5

tatouzient
08-05-2003, 15:55

yep, je lees het goed... vrouwenbesnijdenis meer dan 2 miljoen vrouwen (lees: meisjes rond 7j) worden besneden. dit komt het meeste voor in afrikaanse landen. ze worden besneden, dan worden ze dichtgenaaid en dichtgeplakt met een mengsel van honing en suiker. steeds als ze moeten bevallen worden ze opengemaakt en dan weer dichtgenaaid... maar tegenwoordig komen meer en meer meisjes in opstand tegen dit gebruik... mijn vraag nu is, denk je da er ooit een moment gaat komen da er gn vrouwen meer worden besneden? hoe sta je tegenover deze vorm van besnijdenis? in hoeverre kun je akkoord gaan mt een bepaalde gewoonte/traditie? bisous xxx

chicamaroquia
08-05-2003, 15:56
:jammer: Onwetendheid is de grootste vijand van de mens...

Tijn
08-05-2003, 16:01
...Is moeilijk te geloven maar een aantal jaar geleden zijn er zelfs in Nederland voorstellen gedaan om de vrouwenbesnijdenis hier te legaliseren.......daarmee wilde ze de illegale (en gevaarlijke) praktijken verbannen :jammer:

slimiatje
08-05-2003, 16:05
Origineel gepost door tatouzient yep, je lees het goed... vrouwenbesnijdenis meer dan 2 miljoen vrouwen (lees: meisjes rond 7j) worden besneden. dit komt het meeste voor in afrikaanse landen. ze worden besneden, dan worden ze dichtgenaaid en dichtgeplakt met een mengsel van honing en suiker. steeds als ze moeten bevallen worden ze opengemaakt en dan weer dichtgenaaid... maar tegenwoordig komen meer en meer meisjes in opstand tegen dit gebruik... mijn vraag nu is, denk je da er ooit een moment gaat komen da er gn vrouwen meer worden besneden? hoe sta je tegenover deze vorm van besnijdenis? in hoeverre kun je akkoord gaan mt een bepaalde gewoonte/traditie? bisous xxx dichtgeplakt :eek: dit gaat echt te ver

tatouzient
08-05-2003, 16:06

Origineel gepost door Tijn ...Is moeilijk te geloven maar een aantal jaar geleden zijn er zelfs in Nederland voorstellen gedaan om de vrouwenbesnijdenis hier te legaliseren.......daarmee wilde ze de illegale (en gevaarlijke) praktijken verbannen :jammer: legalisere?? tjonge toch... hoeveel meisjes hier gn infecties van krijgen, onvruchtbaarheid, etc... bisous xxx

tatouzient
08-05-2003, 16:07
Origineel gepost door slimiatje dichtgeplakt :eek: dit gaat echt te ver yeps, dichtgeplakt.... erg hé... bisous xxx

Hamida
08-05-2003, 16:07
gisteravond was er een programma op over vrouwenbesnijdenissen. vooral over vrouwen in somalie. het ging er vooral over dat vrouwenbesnijdenissen worden gedaan wegens cultuur en niet wegens de godsdienst ik wilde het programma opnemen en dan naar ayaan hirschi ali sturen en haar haar woorden laten terugnemen over 'onze achterlijke geloof' ik ben absoluut tegen vrouwenbesnijdenissen. ik vind het heel erg voor de meiden die het al hebben meegemaakt dit is hartstikke haram. bousa

slimiatje
08-05-2003, 16:10
Origineel gepost door tatouzient yeps, dichtgeplakt.... erg hé... bisous xxx ik lig al dood te gaan als ik buikpijn heb als ik ongesteld ben echt erg voor hen man die mensen weten echt niet wat ze doen :jammer:

tatouzient
08-05-2003, 16:10
Origineel gepost door Hamida gisteravond was er een programma op over vrouwenbesnijdenissen. vooral over vrouwen in somalie. het ging er vooral over dat vrouwenbesnijdenissen worden gedaan wegens cultuur en niet wegens de godsdienst ik wilde het programma opnemen en dan naar ayaan hirschi ali sturen en haar haar woorden laten terugnemen over 'onze achterlijke geloof' ik ben absoluut tegen vrouwenbesnijdenissen. ik vind het heel erg voor de meiden die het al hebben meegemaakt dit is hartstikke haram. bousa naar aanleiding van die docu heb ik dit hier opgezet... kheb het gistere ook gezien.. en die ene vrouw die deed alsof het de normaalste zaak is om vrouwen te besnijde.... :jammer: het is een traditie da de meisjes daar worden besneden... volgens hun zijn vrouwen die ni besneden zijn 'onhygienisch'... bisous xxx

touzine
08-05-2003, 16:11
Origineel gepost door tatouzient yep, je lees het goed... vrouwenbesnijdenis meer dan 2 miljoen vrouwen (lees: meisjes rond 7j) worden besneden. dit komt het meeste voor in afrikaanse landen. ze worden besneden, dan worden ze dichtgenaaid en dichtgeplakt met een mengsel van honing en suiker. steeds als ze moeten bevallen worden ze opengemaakt en dan weer dichtgenaaid... maar tegenwoordig komen meer en meer meisjes in opstand tegen dit gebruik... mijn vraag nu is, denk je da er ooit een moment gaat komen da er gn vrouwen meer worden besneden? hoe sta je tegenover deze vorm van besnijdenis? in hoeverre kun je akkoord gaan mt een bepaalde gewoonte/traditie? bisous xxx Met honing en suiker??????? hihihi DoooooooooD lachen!!!!!!! :giechel: maar pijnlijk :(

Tijn
08-05-2003, 16:11
Origineel gepost door tatouzient legalisere?? tjonge toch... hoeveel meisjes hier gn infecties van krijgen, onvruchtbaarheid, etc... bisous xxx ....dat was noujuist `t probleem, die vrouwenbesnijdenissen vonden (vinden?) toen illegaal plaats onder de Somalische gemeenschap in Nederland, met alle gevolgen van dien!.......Daarom dachten sommige laten we kijken of legalisatie niet beter/veiliger is...

tatouzient
08-05-2003, 16:13
Origineel gepost door Mr_LeQwaleb Het wordt al eeuwen gedaan uit cultuur.. zuid Amerika en midden amerika doen ze het ook nog steeds sommige joodse stammen ook. Het heeft niks met geloof te maken het is traditie. yeps, dit wordt al eeuwen gedaan en daarom vinden ze het nu nog steeds normaal da de meisjes ook besneden worden... het stamt af van de tijd van de farao... het is traditie ja, maar inhoeverre kun je akkoord gaan mt bepaalde tradities?? bisous xxx

Tijn
08-05-2003, 16:14
Origineel gepost door Mr_LeQwaleb Het wordt al eeuwen gedaan uit cultuur.. zuid Amerika en midden amerika doen ze het ook nog steeds sommige joodse stammen ook. Het heeft niks met geloof te maken het is traditie. .....In sommige landen wordt de link met de Islam wel gelegd......geloof dat de meisjes er "rein" van zouden worden :maf3:

tatouzient
08-05-2003, 16:15
Origineel gepost door slimiatje ik lig al dood te gaan als ik buikpijn heb als ik ongesteld ben echt erg voor hen man die mensen weten echt niet wat ze doen :jammer: voor hun is het de normaalste zaak, dus min of meer weten ze wel wa ze doen... het is traditie... :jammer: als die meisjes/vrouwen ongesteld zijn, vergaan ze haast van de pijn, omda er haast gn doorgang is... bisous xxx

tatouzient
08-05-2003, 16:18

Origineel gepost door Mr_LeQwaleb het is voor veel vrouwen een eer hoor .. je moet het niet opvatten zoals wij dat opvatten. Heel veel vrouwen uit die cultuur staan er volkomen achter omdat ze niet beter weten. dat is tem juist, meer en meer meisjes worden gedwonge om die ingreep te laten doen... meer en meer meisjes lopen zelfs weg van thuis zoda ze ni besneden worden.... bisous xxx

Pagina's : [1] 2 3 4 5