Bekijk originele versie : Roken of blowen?
MissBlaBla
21-05-2002, 13:14
Sallaam lezers,
Roken, het is zonde en ook nog eens ongezond. Ik zit met een vraag en hoop dat de lezers hier, een antwoord hebben voor mij. Een Marokkaanse vriend van mij rookt al sinds ik hem ken. Maar nu ongeveer 4 jaar is hij definitief gestopt met sigaretten en is overgestapt naar wiet en hasj. Natuurlijk gaat er ook een beetje tabak in zijn jointje. Naar mijn weten is het superslecht voor je. Hij beweert dat jointjes beter zijn dan sigaretten. Ze zijn BEIDEN slecht! Maar dat hij stopt, kan ik wel vergeten...
Nu zeg ik tegen hem dat hij beter weer gewoon kan gaan roken i.p.v. elke dag drugs in je op te nemen. Volgens hem is een jointje minder schadelijk... Maar in een jointje zit OOK tabak, zeg ik dan. Nee nee... Dat is BLA, want het is in mindere mate...
Nu is mijn vraag aan jullie, of hij gelijk heeft. Als je de mogelijkheid niet hebt om met beiden te stoppen, is het dan beter om alleen jointjes te roken? Of alleen sigaretten? Wat is minder schadelijk?
Hoop op reacties...
BlaBla
Safira75
21-05-2002, 13:24
Toevallig heb ik over drugs ooit een stuk geschreven. Het hangt er vanaf HOE hij die joint rookt. ALs hij het met tabak rookt- dan zijn ze volgens mij (en zover ik me kan herinneren) beide even slecht. Maar als hij alleen wiet rookt (zonder tabak) dan is het roken van wiet veel minder schadelijk. En ook niet verslavend. Nicotine is SUPER verslavend. Erger dan sommige hard-drugs zelfs (cocaine is bijv. NIET verslavend). Dus als hij dan toch niet gaat stoppen kan hij beter wiet roken zonder tabak. Wiet is tenminste een natuurprodukt. Hasj is ook onnatuurlijk en gevaarlijker dan wiet!
Nou ja van het roken van wiet worden mensen altijd superBORING en dwaas! Maar van het roken van Sigaretten krijg je dan weer longkanker! HEt is maar net waar je zelf voor kiest!
MissBlaBla
21-05-2002, 13:31
Hmmmzz... Safira, wat goed zeg! Dus het is volgens jou beter om gewoon wiet te roken?
Er zit inderdaad gewoon tabak doorheen.. Dus ja... Als hij puur wiet gaat roken, denk ik dat hij over zijn toeren gaat haha...
Maar Safira, hoezo is coke niet verslavend terwijl er mensen zijn die er niet vanaf kunnen blijven?
BlaBla
Safira75
21-05-2002, 13:44
Cocaine is niet lichamelijk verslavend. Ja dat verbaasde mij ook! Alles is in potentie geestelijk verslavend. OOk cocaine dus. Maar ook suiker en ook eten en ook koffie etc etc etc. Cocaine verdwijnt dacht ik binnen 24 uur of 48 uur uit je lichaam. Het gevaarlijke aan drugs die je "beter" laten voelen is dat als je deze op een moment gebruikt dat je down bent, je je dan tijdelijk beter gaat voelen. Maar vervolgens werken de drugs uit- en dan zal je opnieuw moeten nemen om hetzelfde gevoel te krijgen. Dat is een geestelijke verslaving.
Heroine is bijv. sterk lichamelijk verslavend. Los van het GEVOEL dat een persoon erbij krijgt is er een lichamelijke (chemische) reactie die het lichaam afhankelijk maakt van de werkzame stof. Dat is bij cocaine dus niet het geval.
Nou ja, dat heb ik in het boek gelezen dat ik toen voor het onderzoek heb gebruikt. Dus als 100% waarheid mag je het nou ook weer niet zomaar aannemen!!!
Selmaatje
22-05-2002, 01:25
eLLuuu.....Volgens mij naar mij weten, zijn sigaretten slechter dan blowen...Je moet ook kijken naar de hoeveelheid dat hij rookt, een sigaret steek je best vaak op, veeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder dan een joint....
Ciaooooooookes :zwaai:
LadyMarrakech
22-05-2002, 01:45
HiDiHo :zwaai:
Ik heb me laten vertellen dat n Jointje zelfs je longen schoonmaakt van de sigarettenrook!!!
True.....
XxX :blauwkus: LadyM.
soussiasaida
22-05-2002, 09:20
Ik zou het echt niet weten miss bla bla, maar vind dit wel een intressante topic:duim:
MissBlaBla
22-05-2002, 12:21
Origineel gepost door Selmaatje
eLLuuu.....Volgens mij naar mij weten, zijn sigaretten slechter dan blowen...Je moet ook kijken naar de hoeveelheid dat hij rookt, een sigaret steek je best vaak op, veeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder dan een joint....
Ciaooooooookes :zwaai:
Nou eeh... Laten we zeggen dat hij rond de 6 tot 7 jointjes per dag rookt...
Das niet niks namelijk, daarom maak ik me ook zo druk om hem.
MissBlaBla
22-05-2002, 12:25
Origineel gepost door mojahid
als het hem wel gelukt was om met roken van tabak te stoppen waarom
zou hij dan niet met jointjes kunnen stoppen?
tuurlijk lukt het wel als het met tabak gelukt was!
en jij bent missblabla, dan denk ik dat je alleen maar zit te blabla :D
Eeehm... Als je heel logisch en simpel nadenkt, zul je wel begrijpen dat roken, roken is... Of het nou een jointje is, een sigaret of een sigaar... Het gaat om het idee dat je aan het roken bent, denk je dat je lichaam daadwerkelijk controleert of je wel tabak in je lichaam binnenkrijgt? Het is je geest die zich daaraan vastklampt. Enneh... Bovendien zit er in een jointje tabak. Dus “blabla” is dit zeker niet.
Overstappen van sigaretten naar jointjes, wil niet zeggen dat je gestopt bent, want je rookt nog steeds!!!! Slimmerd
BlaBla
Safira75
22-05-2002, 12:42
Origineel gepost door MissBlaBla
Nou eeh... Laten we zeggen dat hij rond de 6 tot 7 jointjes per dag rookt...
Das niet niks namelijk, daarom maak ik me ook zo druk om hem.
Maar kan je nog wel normaal met hem communiceren dan? Ik ken wel wat mensen die dat ook doen- Maar persoonlijk erger ik me dood aan ze. Ze zijn echt helemaal van de wereld!
Sallaam lezers,
Roken, het is zonde en ook nog eens ongezond. Ik zit met een vraag en hoop dat de lezers hier, een antwoord hebben voor mij. Een Marokkaanse vriend van mij rookt al sinds ik hem ken. Maar nu ongeveer 4 jaar is hij definitief gestopt met sigaretten en is overgestapt naar wiet en hasj. Natuurlijk gaat er ook een beetje tabak in zijn jointje. Naar mijn weten is het superslecht voor je. Hij beweert dat jointjes beter zijn dan sigaretten. Ze zijn BEIDEN slecht! Maar dat hij stopt, kan ik wel vergeten...
Nu zeg ik tegen hem dat hij beter weer gewoon kan gaan roken i.p.v. elke dag drugs in je op te nemen. Volgens hem is een jointje minder schadelijk... Maar in een jointje zit OOK tabak, zeg ik dan. Nee nee... Dat is BLA, want het is in mindere mate...
Nu is mijn vraag aan jullie, of hij gelijk heeft. Als je de mogelijkheid niet hebt om met beiden te stoppen, is het dan beter om alleen jointjes te roken? Of alleen sigaretten? Wat is minder schadelijk?
Hoop op reacties...
BlaBla
Sorry...maar dat vind ik wel blabla...volgens mij zijn jullie slim...maar denken dom...
Inademen van welke stof dan ook buiten het zuivere lucht is slecht of schadelijk voor je lichaam en geest.
Drinken van welke liquide dan ook buiten zuiver water is slecht of schadelijk voor je lichaam en geest.
Nu gaan jullie zeggen...maar dat weten we allemaal...en het gaat hier om wie het minste schade veroorzaakt van deze spullen.
Dat betekent dan dat jullie zich bij neergelegd hebben...en denken dat dit onoverkomelijk is en misschien zelfs acceptabel...
Dat kan toch niet waar zijn...geef nooit toe aan drugs alstublieft...nooit.
Er valt geen compromis af te sluiten met drugs...nooit.
Sigaretten zijn hardnekkige softdrugs die kanker kunnen veroorzaken.
Andere drugs veroorzaken andere ziektes en blijvende schade aan het lichaam...sommige zijn levensgevaarlijk.
Weg ermee...je moet je vriend helpen...als hij niet wilt geholpen worden...moet je hem keihard confronteren met keuzes maken.
Veel succes
MissBlaBla
23-05-2002, 22:19
Origineel gepost door Mohammed Justice
Sorry...maar dat vind ik wel blabla...volgens mij zijn jullie slim...maar denken dom...
Inademen van welke stof dan ook buiten het zuivere lucht is slecht of schadelijk voor je lichaam en geest.
Drinken van welke liquide dan ook buiten zuiver water is slecht of schadelijk voor je lichaam en geest.
Nu gaan jullie zeggen...maar dat weten we allemaal...en het gaat hier om wie het minste schade veroorzaakt van deze spullen.
Dat betekent dan dat jullie zich bij neergelegd hebben...en denken dat dit onoverkomelijk is en misschien zelfs acceptabel...
Dat kan toch niet waar zijn...geef nooit toe aan drugs alstublieft...nooit.
Er valt geen compromis af te sluiten met drugs...nooit.
Sigaretten zijn hardnekkige softdrugs die kanker kunnen veroorzaken.
Andere drugs veroorzaken andere ziektes en blijvende schade aan het lichaam...sommige zijn levensgevaarlijk.
Weg ermee...je moet je vriend helpen...als hij niet wilt geholpen worden...moet je hem keihard confronteren met keuzes maken.
Veel succes
Wijs gesproken!
Ik ben het geheel met je antwoord eens!
BlaBla
Origineel gepost door Safira75
Toevallig heb ik over drugs ooit een stuk geschreven. Het hangt er vanaf HOE hij die joint rookt. ALs hij het met tabak rookt- dan zijn ze volgens mij (en zover ik me kan herinneren) beide even slecht. Maar als hij alleen wiet rookt (zonder tabak) dan is het roken van wiet veel minder schadelijk. En ook niet verslavend. Nicotine is SUPER verslavend. Erger dan sommige hard-drugs zelfs (cocaine is bijv. NIET verslavend). Dus als hij dan toch niet gaat stoppen kan hij beter wiet roken zonder tabak. Wiet is tenminste een natuurprodukt. Hasj is ook onnatuurlijk en gevaarlijker dan wiet!
Nou ja van het roken van wiet worden mensen altijd superBORING en dwaas! Maar van het roken van Sigaretten krijg je dan weer longkanker! HEt is maar net waar je zelf voor kiest!
ben jij wel goed bij je hoofd ?? ....wiet is net zo slecht en verslavend
als hash want beiden bevatten de werkzame stof t.h.c.
dus is het onzin om te beweren dat wiet minder schadelijk is
ook al is het een natuurproduct
maar goed ..het allerbelangrijkste wat ik weet over drugs is ...dat ik er nooit aan moet komen ..meer hoef ik niet te weten !! :)
missriffia03
02-06-2002, 15:52
als je slim bent geen van beide
Sallaam lezers,
Hoop op reacties...
BlaBla
Salaam Blabla......beide zijn schadelijk...verslavingen zijn allemaal op den duur schadelijk.......een verslaafde zal altijd een manier vinden om zijn gedrag goed te praten.....ontkenning hoort bij verslavingsgedrag.
Als je hem niet kan overtuigen, dan is het jammer....je hebt dan je best gedaan, de keuze is dan aan hem...succes!
beslama....Sahira..... :zwaai:
als het je vriend om thc gaat.....als je bananen of chips gaat eten (veel) komt er een soortgelijke stof in je hersens vrij die lijkt op thc......endorfine.....hardlopen geeft het zelfde effect....goedkoop stoned worden!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.