Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : koopwoning

Sennah
25-02-2006, 14:40

Ik wil graag een huis kopen. Wie heeft er tips waar je aan moet denken? Als je het huis gaat bezichtigen, waar let je dan op? Moet je wel of geen makelaar in de arm nemen? Wat is de meerwaarde van de makelaar als hij mee gaat het huis bekijken? Is het een goede tip om een bouwkeuring af te laten nemen, voordat je het huis koopt? Ben aan het kijken naar woningen in een "nieuwe" wijk. De woningen komen uit 1993 / 1996.. dus niet zo superoud. Wie heeft handige tips: WAAR MOET JE OP LETTEN ?? alvast bedankt!

Wayagher
25-02-2006, 18:29
Er is in Nederland nog geen islamitische hypotheek. Ik raad het je af om te gaan kopen. Als je nog een jaartje wacht dan kun je het op de HALAL manier doen.

obl3
25-02-2006, 20:49
Er is in Nederland nog geen islamitische hypotheek. Ik raad het je af om te gaan kopen. Als je nog een jaartje wacht dan kun je het op de HALAL manier doen. :goedzo:! Kan je dit toelichten? Zoals welke bank dat gaat doen?

Zaytouna
25-02-2006, 21:27
Er is in Nederland nog geen islamitische hypotheek. Ik raad het je af om te gaan kopen. Als je nog een jaartje wacht dan kun je het op de HALAL manier doen. Kan je over een jaar halal een huis kopen???? Geef me meer infooo please!

mslm
26-02-2006, 11:27

de gehele islamitische wereld leeft van en met rente.. :moe: @ topicstarter,, je moet letten op de erfpacht. tot hoe ver die loopt en wat je jaarlijks moet betalen ervoor. de service kosten. wat daar allemaal bij zit enzo.. de leidingen,c.v., kozijnen etc.. of de buurt een vernieuwing ondergaat zoals hier in a'dam veel gebeurt..of de huidige bewoner schulden heeft bij vereniging van eigenaren. ik heb bij mijn huis eerst een paar avondjes met chips , drinken en een krantje voor de deur gezeten om te observeren wat daar allemaal gebeurt,of de buren herrie maken etc.. dit soort dingen moet je op letten:)

abdelkader
26-02-2006, 13:40
de gehele islamitische wereld leeft van en met rente.. :moe: @ topicstarter,, je moet letten op de erfpacht. tot hoe ver die loopt en wat je jaarlijks moet betalen ervoor. de service kosten. wat daar allemaal bij zit enzo.. de leidingen,c.v., kozijnen etc.. of de buurt een vernieuwing ondergaat zoals hier in a'dam veel gebeurt..of de huidige bewoner schulden heeft bij vereniging van eigenaren. ik heb bij mijn huis eerst een paar avondjes met chips , drinken en een krantje voor de deur gezeten om te observeren wat daar allemaal gebeurt,of de buren herrie maken etc.. dit soort dingen moet je op letten:) Dus geen ma flodders tegengekomen??:hihi:

Wayagher
26-02-2006, 13:50
Kan je over een jaar halal een huis kopen???? Geef me meer infooo please! hier is de site, je moet je gegevens invullen, dan nemen ze automatisch contact met je op als het eenmaal zo ver is. ik heb het ook gedaan. http://212.204.253.120/huis-voor-moslims/

mslm
26-02-2006, 14:58
Dus geen ma flodders tegengekomen??:hihi: wel in afrikaanse versies ., van die afrikaanse vrouwen die als een man naar hun kinderen schreeuwen. voor de rest was het wel oké:hihi: en topicstarter je moet geen makelaar nemen ,iedereen die een woning heeft gekocht ( die ik ken ), heeft het zonder makelaar gedaan. bespaart je een paar duizend euro. tuurlijk heeft een makelaar veel verstand van zaken, maar ze flashen erg veel. gewoon samen met je vader of broer etcc gaan bezichtigen.

Zaytouna
26-02-2006, 21:27
hier is de site, je moet je gegevens invullen, dan nemen ze automatisch contact met je op als het eenmaal zo ver is. ik heb het ook gedaan. http://212.204.253.120/huis-voor-moslims/ Thanks!! Ik heb deze ook al ingevuld, maar denk niet dat het over 1 jaar al mogelijk zal zijn. Gayr inshaAllah. Hmmm subhanAllah... negeert iedereen maar gewoon het renteverbod? Ik hoor vaker dat moslims een huis kopen. Tot nu toe kan dat nog alleen als men een hypotheek neemt waarbij men rente moet betalen. De shaytan is sterk he... I know... waarom een dure hure elke maand weggooien??? Zo denk ik ook maar vaak genoeg. Maar we worden hier wel mooi beproefd! Voor iedereen die eraan denkt om een huis te kopen, maar twijfelt i.v.m. rente... doe het gewoon niet. Bij twijfel moet men het laten. Dit leven is maar tijdelijk... je bouwt met het kopen van een huis kapitaal op, maar je leeft vele jaren in zonde. Maar neem je iets van het geld mee naar het hiernamaals?? NEE! Beste mensen rente is erger dan zina... dus denk goed na wat je doet. Moge Allah swt ons sterk maken en de juiste beslissingen nemen... amien

Liza
26-02-2006, 22:37
als je een huis gaat kppen , moet jij zo en zo makelaar hebben, jij betaald allen als jij een huis koopt, maar liever een nieuw huis die nog gebouwt moetworden, want daar betaald jij geen over naam, ook geen makelaar kosten, let wel op wat bij moet komen zo als onroerend goed, succzes,