Bekijk originele versie : God beslist? Lot?
Ik had het ook over dat versje ja, als er geen dwang bestaat waarom laat ALLAH mensen dwalen die hem behaat en laat mensen die Hij WIL het rechte pad opgaan? Hoe moet ik dan met deze verzen omgaan? Allah leidt wie hij wil en dan komen we praten over eigen wil? Hoe kan dit nou eigen wil zijn als ALLAH je hart sluit voor de zogenaamde waarheid?
met Allah leidt wie hij wil wordt er bedoeld dat Hij voordat er een mens geboren wordt weet of degene gelovig of ongelovig zal zijn en vele andere dingen over de persoon.. ik heb je al eerder gezegd dat je je niet moet verdiepen in 1 zin want die zin slaat niet op de betekenis van wat jij denkt..
ik vind het wel goed dat je wilt praten en meningen geven,enz. maar ik kan wel zeggen wat je goed in je achterhoofd moet stoppen en dat is, dat een ongelovige nooit zal geloven wat een gelovige zegt... ook al komen de gelovigen met sterke 'daliel' (bewijs) uit de koraan of hadieth... nooit zal een ongelovige die zich sterk vasthoudt aan zijn/haar eigen punt daar een licht in zien
maar wat ik nu na al jouw punten wel wil weten is of jij in Allah gelooft?? zoals jij komt met hoe verklaar je dit en dat.. oke nu zal ik er ook 1 geven om te kijken hoe jij zo'n verklaring opneemt
als je dus wel gelooft in Allah... en je weet dat Allah 99 namen heeft... hoe verklaar je dan dat ieder mens in zijn eigen hand het teken hiervoor heeft staan... soebhanallah toen ik het zag moest ik glimlachen...
het zijn arabische cijfers .. de cijfers 1 en 8... ik zal nu de cijfers 0 tot 9 geven zodat je kan zien wat wat is:
http://img117.imageshack.us/img117/1051/100pxarabcijfers9ux.jpg
als je hier naar gekeken hebt en je kijkt naar je rechterhand, dan zie je de cijfers 1 en 8 ... dat vormt 18
dan kijk je naar je linkerhand en zie je de cijfers 8 en 1 ... dat vormt 81
18 + 81 = 99
soebhanallah en dat heeft ieder mens in zijn handen, iedereen...soebhanallah
ik vraag me af hoe jij hier naar kijkt??
zo kunnen wij ook met vele verklaringen komen... ik denk alleen dat mensen geen zin hebben om in discussie te gaan met iemand die niet wilt luisteren of geloven.. zoals ik eerder zei... een ongelovige blijft zich vasthouden aan zijn punt...
gelukkig zijn er wel veel ongelovigen die de waarheid onder ogen hebben gezien en bekeerd zijn, tbarkelah, voor hun heb ik zeker respect, want zij beginnen met een schone lei en dan volgen ze de islaam ook op de juist manier, mashallah
met Allah leidt wie hij wil wordt er bedoeld dat Hij voordat er een mens geboren wordt weet of degene gelovig of ongelovig zal zijn en vele andere dingen over de persoon.. ik heb je al eerder gezegd dat je je niet moet verdiepen in 1 zin want die zin slaat niet op de betekenis van wat jij denkt..
Voor de rest van je verhaal, open een topic zou ik zeggen. Deze topic gaat niet over de zogenaamde gezochte wonderen maar over de verzen en de inhoud van deze verzen. Waar staat dat je zelf kiest? Waar in welk vers/soerah kan ik vinden dat je het geloof met je eigen wil kiest?? Kan je me misschien aanwijzen waar ik deze 'eigen wil' verzen kan vinden?
:s
ALLAH LEIDT WIE HIJ WIL EN LAAT DWALEN DIEGENE DIE HEM BEHAAGT
^ Hier kan ik uit concluderen dat ALLAH weet wie wat zal worden? Of dat ALLAH beslist wie wat zal worden? Kijk als het maar een vers was, ok! Maar ALLAH beweert het in verschillende verzen dat hij diegene leidt die hem behaagt...
Hier de inhoud van een ander vers:
"Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125 ( Soerat al-an’aam:125 ).
^ Moet ik nog steeds concluderen dat het om je eigen wil gaat? Of is het een kwestie van ALLAH wilt het of niet, dus als ALLAH wilt ben je gelovig zo niet dan ben je het niet, zo simpel ligt het nou eenmaal als je deze verzen bekijk. Hoe kom je eigenlijk bij zo'n interpretatie van: 'ALLAH weet wat je zal worden', waarom kan ik niet interpreteren/geloven op de manier zoals jij het doet, check wat je zegt en check de inhoud van deze verzen eens. Klopt het wel? Is het wel rationeel verbonden met elkaar? NEE!
Dan komen ook onder andere de volgende vragen bij me op, als ik deze verzen heb gelezen waar staat dat ALLAH diegene leidt die hij wil....:
- Wat hebben we dan aan Sheytan, als ALLAH het beslist of je wel of niet zal geloven???
- Wat hebben we aan de Engelen als ALLAH zo alwetend is en volgens zijn woorden beslist wie wel of niet zal geloven??
- In Godsdienst is er geen dwang en vervolgens worden de mensen geassocieerd met deze verzen waar staat dat ALLAH jouw hart wel of niet verruimt voor het geloof. IN hoeverre kunnen we hier spreken van een overgave?
Als je nog andere topics over de Islam wilt openen wat de wonderen betreft, ga je gang maar...Maar blijf gewoon ontopic in mijn topic wil je ;)
Ik ken ook heleboel wonderen van de Koran, ik heb ook nooit gezegd dat God (hogere macht) niet bestaat. IK heb ook nooit in de evolutie theorie gelooft, ik vind het gewoon niet plausibel om te denken dat alles uiteindelijk uit een doofstomme cel is ontstaan. IK geloof in de eenheid van de oppermacht. Maar ik denk niet dat de Koran zijn Boek is, en de reden is het aantal contradicties dat het Boek bevat. Als deze topic genoeg antwoorden heeft gekregen zal ik nog heleboel andere topics openen.
In een andere forumsite dachten mensen dat ik gewoon een Nederlander was en namen mij niet serieus, terwijl ik met informatie kwam die de Nederlanders niet zo 123 kunnen weten...
Zal ik nog een topic openen? Mijn volgende topic zal: Koran als raadselboek? heten ;)
;)
tangermosllim
26-02-2006, 17:23
@ Najla M : Soebhanallah , die cijfers die op je hand staan . Mashallah nog nooit heb ik het geweten . :)
ben blij dat ik moslim ben wie eigelijk niet ?
01071987
27-02-2006, 15:37
salam
Kijk hé voor dat de mensen hier waren op aarde heeft Allah toen al de zielen geschapen van iedereen en zo wist hij wit de dwalende was en wie niet waarom denk je dat Mohammed sallalahoe haljhie wassalem de beste is van de mensen omdat toen Allah soubhana hoewa tahala vroeg woe beaamt er dat ik jullie god ben en zei hij als eerste jij ik beaam dat jij onze god bent.
Beslama
01071987
27-02-2006, 15:38
en als je 81 - 18 doet krijg je 63 de leeftijd waarop Mohammes sallahoe halajhie wassalem stierf
truemoslima
27-02-2006, 16:19
Zoals ik in een andere topic bekend heb gemaakt, ALLAH zegt dat HIJ het heeft beslist en dat hij zeker een rol speelt in mijn 'ongeloof'...(door moraaw)
Als we geloven dat God de kenner is van het onzienbare en het onwaarneembare,dat geloven we dus ook dat zijn onomvatbaar is.Alvorens dat God de mens schiep was Hij op de hoogte van hoe de einde van de wereld zal zijn.Kijk voor ons,is dit heel moeilijk te omvatten,omdat ons verstand daar niet toe kan reiken,zo ver kunnen wij niet denken.Dat is hetzelfde ials dat we eeuwen lang kunnen gaan gissen hoe God eruit zal zien...echter nooit zullen wij dit te weten komen.!.Daar in tegen,weet God precies hoe wij eruit zien,hoe wij denken en hoe wij van binnen zijn.Hij is onze Schepper.
Als we dit allemaal geloven en beseffen.
Dan kom ik op het volgende punt.:
God heeft de mens (als enige wezen) geschapen,met een ´vrije´wil/keuze.
Daarin heeft hij ons gestimuleerd met de aanleg die wij hebben voor het goede of slechte.(dit beiden voelen wij in een zekere zin wel aan).
God heeft d.m.v. de gezonden Profeten,Boeken ons een Leidraad en een Gids gezonden,zodat wij weten hoe we moeten leven.Hij maakte wetten en regels.Als God ziet dat een diennaar de intentie heeft om dit te gaan volbrengen dan LEIDT Hij hem.Nooit!!! zou God onrechtvaardig zijn,door iemand zo maar op een dwaal spoor te zetten.Afhankelijk van iemand´s perstatie naar God toe,wordt hij/zij geleidt of gedwaald:
Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt Allah met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmede dwalen, dan de ongehoorzamen.
Uit dit vers komt ook naar voren..dat God deze personen (die in dit vers bedoeld worden) laat dwalen,naar aanleiding van hen ongehoorzaamheid.
Nu,Als we jouw beredenering hierop gaan plaatsen dan zou er moeten staan:Hij laat hen dwalen..en daarna zijn ze ongehoorzaam.
Hoe geloven mensen nog in het geloof waar het geloof door een Hoge macht wordt bestuurd?
Fout! Mensen geloven..en IN hun Geloof worden zij bestuurd/versterkt:
62. Ziet! voorzeker, de vrienden van Allah zullen geen vrees hebben, noch zullen zij treuren.
63. Zij die geloven en zich aan rechtvaardigheid houden,
64. Er zijn voor hen blijde tijdingen in het tegenwoordige leven en het Hiernamaals. De woorden van Allah kennen geen verandering - dat is inderdaad de opperste zegepraal.
Door 5x per dag te bidden..door te vasten..door in aanbidding te zijn.stuurt God ons en leidt Hij ons naar het Paradijs.
Die vraag moet je eigenlijk aan de Christenen stellen....Waarom moeten zij geloven of moeite doen? Ze hoeven immers alleen Jezus te erkennen,en zij hebben het eeuwige leven al.
God beschrijft in het onderstaande vers nogmaals het feit,dat naar aanleiding van iemand zijn daden en handelingen en uiteindelijk zijn geloof,wordt afgedwaald:
27. Die het verbond met Allah breken na de bekrachtiging er van en datgene, wat Allah gebood te verenigen, scheiden en die onheil op aarde stichten, dezen zijn de verliezers[/I].
Ik vraag deze vragen niet om jullie te pesten, hierbij verzoek ik jullie vriendelijk om op een vreedzame manier te discussieren zonder elkaar zwart te maken..
Mij pest je niet,je laat me aleen nog meer beseffen wat voor achterlijke, ongeschoolde ,medemens jij bent ;)
Gegroet,
Het is gewoon een wonder dat men nog steeds met andere verzen komt aandrijven en niet de verzen kunnen verklaren...
Allah zegt in zijn boek dat hij diegene leidt die het hem behaagt, wie zijn jullie als gelovigen om daar nog over na te denken he? Allah heeft het gezegd en hij is immers ALMACHTIG en ALWETEND..
Interpreteren we dan ook de volgende verzen fout?
Leidt de god van de Islam iedere Moslim naar eeuwige redding?
Volgens de Koran, leidt en misleidt God zoals het hem behaagt.
"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4
( Soerat ibrahiem:4 ).
"Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125 ( Soerat al-an’aam:125 ).
Het is Gods wil dat sommigen geleid worden, maar Hij zal hen straffen omdat zij niet goed geleid worden.
"Als wij het zo gewild hadden, dan hadden Wij zeker iedere ziel zijn ware ziel laten zien. Maar het Woord van Mij zal komen: "Ik zal de hel vullen met jinns (demonen) en mensen, allemaal samen." Surah 32:13 ( Soerat as-sadjda:13 ).
God maakt het onmogelijk voor diegenen die de Islam verwerpen om later te geloven.
"Voor diegenen die het geloof verwerpen, het is hetzelfde voor hen of u hen waarschuwt of niet waarschuwt: zij zullen niet geloven. Allah heeft een zegel op hun harten en op hun oren geplaatst en een sluier over hun ogen; groot is de straf die zij oplopen." Surah 2:6-7 ( Soerat al-bakara:6-7 ).
God beveelt mensen om te zondigen zodat Hij een excuus zal hebben om hen te vernietigen.
"Als Wij besluiten om een bevolking te vernietigen, dan sturen Wij eerst een duidelijk bevel aan diegenen onder hen aan wie de goede dingen van het leven gegeven zijn, om te zondigen, zodat er wordt bewezen dat het woord tegen hen waar is: en dan vernietigen Wij hen compleet.
Surah 17:16 ( Soerat al-israa:16 ).
Het is aan Allah om te vergeven en te straffen zoals het hem behaagt
"Hij (Allah) vergeeft diegene wie het hem behaagt (te verge-ven) en straft diegene van wie het hem behaagt (te straffen), want Allah heeft macht over alle dingen." Surah 2:284
( Soerat al-bakara:284 ).
Ja, ja! Dat zijn heel wat verzen he? Dus ALLAH heeft het gewoon beslist dat mijn hart uiteindelijk Zwart en gesloten is geworden
O GOD! O GOD! Als Ge de Schrijven van het Boek bent, vergeef me voor het gebruiken of misbruiken van mijn verstand. U zegt dat het Boek o zo volmaakt is, terwijl de mensen die Uw Boek aanhangen niet eens op een normale manier kunnen verduidelijk wat voor informatie bepaalde verzen nou precies bevatten. O GOD! Of is het zoals U zegt, dat U het heeft beslist, dus dat deze reacties van mij eigenlijk gewoon loze kreten zijn omdat mijn hart toch is geloten, ofwel ik zal het toch niet geloven.:rolleyes:
O GOD! Als u zo alwetend bent, waarom stuurt u nu niet even een dvd versie van de Koran :hihi:
Scheelt een hoop frustratie ..:hihi:
O GOD! Als u zo alwetend bent, waarom zijn er mensen die in Uw naam nog moorden plegen of hebben gepleegd? Die weten zeker niet dat het zinnebeeldige verzen waren? O GOD! Wat bent U toch CONTRADICTIONEEL!:rolleyes:
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.