Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bewoner doodde inbreker met messteken

Pagina's : [1] 2

stip_nl
21-02-2006, 15:37

Bewoner doodde inbreker met messteken Uitgegeven: 21 februari 2006 15:12 ENSCHEDE - De 26-jarige inbreker die zondagavond na een vechtpartij in een woning in Enschede overleed, is om het leven gebracht met een mes. Een woordvoerster van de politie Twente maakte dit dinsdag bekend. Ze wilde niet zeggen hoeveel messteken het slachtoffer zijn toegebracht. De inbreker werd zondag betrapt door de 32-jarige bewoner van het pand. Volgens de politie ontstond in de woning een vechtpartij, waarbij de inbreker het leven liet. Zondagavond hield de politie ook de 63-jarige vader van de verdachte aan. De man was in de woning aanwezig. De politie heeft hem dinsdag vrijgelaten. Volgens de woordvoerster had de man er "niets mee van doen". De 32-jarige man zit nog vast. Ik ben benieuwd wat voor reacties hier op komen ;) Ik ken de gedachtengang soms bij bepaalde mensen als het gaat om het verdedigen van hun spullen.. Wat vindt men er van als een dief/inbreker/roofovervaller komt te overlijden tijdens zijn daad.. Risico van het vak of moet het slachtoffer (degene die overvallen is) straf krijgen voor het verdedigen van zijn spullen?!?

mira76
21-02-2006, 15:45
Risico van het vak lijkt mij. Als ik er ook ooit een in mijn huis zou betrappen, gaat hij er ook aan. Daarna leggen we een groot mes in zijn hand en beroep ik mij op zelfverdediging. Ik vind dat je meer recht moet hebben je spullen te beschermen dan dat je het recht zou geven aan een achterbakse dief. Je hebt gewoon met je vingers van andermans spullen af te blijven.

stip_nl
21-02-2006, 15:59
Risico van het vak lijkt mij. Als ik er ook ooit een in mijn huis zou betrappen, gaat hij er ook aan. Daarna leggen we een groot mes in zijn hand en beroep ik mij op zelfverdediging. Ik vind dat je meer recht moet hebben je spullen te beschermen dan dat je het recht zou geven aan een achterbakse dief. Je hebt gewoon met je vingers van andermans spullen af te blijven. Is het dan geen zelfverdediging zonder iets in scene te zetten, waarom zou je gaan liegen iemand komt toch aan jou spullen en volgens jou visie sta je in je recht... Alhoewel dat ook niet alles zegt, immers het (echte) slachtoffer zit nog in de cel..

stip_nl
21-02-2006, 18:01
Wie zou in zo een situatie de politie bellen :D

SALUKI
21-02-2006, 18:20

Ik ben benieuwd wat voor reacties hier op komen ;) Ik ken de gedachtengang soms bij bepaalde mensen als het gaat om het verdedigen van hun spullen.. Wat vindt men er van als een dief/inbreker/roofovervaller komt te overlijden tijdens zijn daad.. Risico van het vak of moet het slachtoffer (degene die overvallen is) straf krijgen voor het verdedigen van zijn spullen?!? Risico van het vak, boontje komt om zijn loontje.......

abu_yahya
21-02-2006, 19:49
Is het dan geen zelfverdediging zonder iets in scene te zetten, waarom zou je gaan liegen iemand komt toch aan jou spullen en volgens jou visie sta je in je recht... Alhoewel dat ook niet alles zegt, immers het (echte) slachtoffer zit nog in de cel.. De Nederlandse wet is nogal streng wat dit betreft, je mag iemand niet ombrengen als hij alleen maar komt stelen. Je moet dan zien aan te tonen dat je voor je leven vreesde, of iets vergelijkbaars.

chomoloco
21-02-2006, 19:53
Risico van het vak, Maar aan de ene kant vind ik, 't vermoorden van iemand die bij je inbreekt TE VER gaan..

mira76
21-02-2006, 20:39
Het ongevraagd bij mij nbreken en mijn spullen stelen gaat mij ook wel erg ver.

stip_nl
21-02-2006, 20:50
Tja, misschien had die inbreker het even van tevoren moeten aangeven dat die kwam stelen :confused: Ik kan me niet voorstellen dat die man in de ochtend op is gestaan met het idee iemand te doden ;) Je kunt het breder trekken natuurlijk, als je beroofd wordt of je treft iemand aan bij je thuis en het zou komen tot een handgemeen waar de dader bij komt te overlijden, wie staat er dan in zijn recht?!? Zou je iemand weg laten lopen met je spullen of zou je proberen deze man te stoppen met alle risico's die daaruit kunnen voortkomen. Ik moet dan even denken aan die reclame waarin de man des huizes ook nog even een bakkie doet met de inbreker.. Maar zo florisant zal het niet zijn ;)

Linxz
21-02-2006, 21:33
Risico van het vak lijkt mij. Als ik er ook ooit een in mijn huis zou betrappen, gaat hij er ook aan. Daarna leggen we een groot mes in zijn hand en beroep ik mij op zelfverdediging. Ik vind dat je meer recht moet hebben je spullen te beschermen dan dat je het recht zou geven aan een achterbakse dief. Je hebt gewoon met je vingers van andermans spullen af te blijven.:goedzo:

stip_nl
22-02-2006, 10:04
Kennelijk zijn we het er over eens dat een overvaller de boosdoener is... Ik moest in deze situatie namelijk even terug denken aan een andere, daar werd een overvaller gedood door het slachtoffer omdat deze het er niet bij liet zitten. Ik heb me toen afgevraagd waarom het zo anders was door de komaf of het cultuur en waarom men daar wel aan het belang van de nabestaanden moet denken en als bv een ander komt te overlijden het maar machtig stil blijft en soms, zelfs toegejuicht wordt :confused: Nu moet ik bekennen dat de mensen die juichden hier niet reageren :hihi: ik was wel benieuwd naar hun motivering..

stip_nl
22-02-2006, 12:04
Ik vind dat je de inbreker niet mag vermoorden dat gaat te ver!! Die mensen breken echt niet in voor de lol, maar omdat ze moeten eten! Oke een paar goede klappen zijn de risico van het vak maar steken met een mes vind ik zo wie zo al laf!!! Vecht gewoon met je handen tenzij je tegenstander iets trekt!!! We hebben het over iemand die onverwacht voor je neus staat, je weet niet of de man tegenover je in JOU huis wel of niet gewapend is.. Je gaat met elkaar op de vuist dus tijd om iets te overdenken heb je niet. Ik vrees dat het niet zozeer een keuze is geweest van "och laat ik hem direct maar even doodsteken".. Daarnaast lijk jij meer betrokken bij de dader als bij het slachtoffer, welk respect mag je daar voor hebben :kweetnie: dus als de dader bij toeval gestoken had en het slachtoffer (lees: de man die overvallen wordt) was doodgestoken.. Was dat nog steeds een reden geweest om te gaan inbreken?!? Ik zie veel straatschoffies tasjes roven (bij voornamelijk oude vrouwen) om zich te kunnen voorzien van drugs en dure merkkleding.. Is dat ook een "goed" excuus om een overval te plegen :confused:

Lorenna
22-02-2006, 12:26
jullie praten nou wel over allerlei acties die jullie evt. zouden uithalen als er een inbreker bij je in de huiskamer staat..maar ik heb het idee dat jullie vergeten dat zulke situaties niet in te schatten zijn stel er staat er echt 1 in je huiskamer wedden dat je dan hetgeen wat je zojuist hebt genoemd niet uitvoert...waarom? omdat je op zo'n moment niet nadenkt en meestal afgaat op instinct (dit geeft dus aan dat het niet altijd het gene hoeft te zijn wat je van te voren hebt bedacht als er een evt. inbreker bij je in de huiskamer staat) de mensen die zeggen actie te ondernemen tegen de inbreker (dus aanvallen met een mes ofzo) zijn meestal de types die in shock raken en niets doen, de mensen die zeggen een hartaanval te krijgen als ze een inbreker zien bij hen in de huiskamer zijn meestal degene die uit angst de meest gekke dingen doen :kweetnie:

Lorenna
22-02-2006, 12:53
Nou ik weet wel wat ik zou doen hoor!!! dat is makkelijk gezegd... het is zelfs psychologisch bewezen dat je nu wel zegt wat je gaat doen, maar dat je het uiteindelijk toch niet doet..

abdelkader
22-02-2006, 12:53

Nou ik weet wel wat ik zou doen hoor!!! Hem eten geven.:D

Pagina's : [1] 2