Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : emigreren naar Marokko

Miss_Eternity
21-02-2006, 12:46

Salaam aleikoum, Mijn man en ik zijn aan het overwegen om te gaan emigreren naar Marokko. Er komt natuurlijk het een en ander bij kijken. Mijn vraag is heeft iemand hier van jullie hier mee te maken gehad? Wat moet er allemaal geregeld worden? Is er misschien een forum of iets dergelijks met informatie? Ik heb gegoogled maar ik kan haast niks vinden specifiek voor Marokko. Ik heb wel een forum mbt Egypte gevonden maar ja das toch anders! Graag zie ik jullie reacties tegemoet Wa aleikoum salaam, Firdowsa

Lebda_boy
22-02-2006, 12:53
www.emigreren.nl

Miss_Eternity
22-02-2006, 18:37
Dankje maar daar heb ik bijzonder weinig aan, gaat allemaal over Spanje zeg maar. Is toch iets anders dan Marokko lijkt me?? Als iemand nog een suggestie heeft? Graag!!

Lebda_boy
01-03-2006, 18:18
Vraag aan mensne

Miss_Eternity
01-03-2006, 18:33

Daar was ik zelf nog niet opgekomen!! Maar goed evengoed bedankt... wie anders wie een idee voor mij heeft??

fatimajaouad
01-03-2006, 20:23
Hoe komt het dat jullie willen emigreren als ik het mag vragen, je hoeft niet te antwoorden hoor, maar vind het soms wel raar omdat het hier VOORLOPIG (allé, ik spreek in mijn geval) zo goed is, hamdoulah

Pleeborstel
01-03-2006, 20:29
Hoe komt het dat jullie willen emigreren als ik het mag vragen, je hoeft niet te antwoorden hoor, maar vind het soms wel raar omdat het hier VOORLOPIG (allé, ik spreek in mijn geval) zo goed is, hamdoulah Mensen worden Nederland steeds meer zat: toenemende onveiligheid, enorme bureaucratie, teveel regels, mensen zijn ontevreden en lopen met van die lange gezichten rond, alles wordt steeds duurder, het meer en meer 'Amerikaans' worden van de maatschappij, zakkenvullen door de regering en bedrijven, abnormaal dure ziektekostenverzekering, de agressie neemt toe, net als het geweld, mensen worden asociaal zie ik en ga zo maar door. Ik weet niet hoe dat in Belgie gaat, maar ik dacht dat het daar beter was dan hier. Ik ga zelf volgend jaar hoop ik een tijd weg naar Spanje. Vrienden van mij zijn vorig jaar al vertrokken. Zijn trouwens gewoon Hollanders :D Het is niet meer leuk in Nederland vind ik en ik zal vast niet de enige zijn :jammer:

fatimajaouad
01-03-2006, 20:40
Ik woon in een klein stad/dorpje, met heel weinig marokkanen en leef echt tussen de belgen, soms is het zooooo saai, maar ik ga bijna trouwen, ga leven in mijn eigen stekje met mijn verloofde en voel me hier goed. ik geef je geen ongelijk in verband met dat regelgedoe en de ontevredenheid en de lange gezichten, maar ik zou eerlijk gezegd niet naar Marokko kunnen verhuizen, ik zeg dit nu pas, ik weet niet, maar mijn man zelf is ook afkomstig van Marokko, en hij zou het dan wel doen.

Miss_Eternity
01-03-2006, 21:14
Om de redenen die pleeborstel aangeeft en het lijkt ons beter om daar te gaan... Met familie en vrienden.. en we kunnen daar veel gemakkelijker ons geloof uitoefenen insha'allah.. Hier wordt dat ook moeilijker gemaakt en geen rare gezichten e.d. meer.. Ik zou mij daar beter thuis voelen en mijn man ook! Dat zijn ongeveer zo'n beetje de redenen... Spanje lijkt mij overigens ook stukken beter dan Nederland!

Pleeborstel
01-03-2006, 21:47
Om de redenen die pleeborstel aangeeft en het lijkt ons beter om daar te gaan... Met familie en vrienden.. en we kunnen daar veel gemakkelijker ons geloof uitoefenen insha'allah.. Hier wordt dat ook moeilijker gemaakt en geen rare gezichten e.d. meer.. Ik zou mij daar beter thuis voelen en mijn man ook! Dat zijn ongeveer zo'n beetje de redenen... Spanje lijkt mij overigens ook stukken beter dan Nederland! In Spanje zijn de mensen tenminste tevreden met wat ze hebben in tegenstelling tot hier waar alles maar om geld en status draait. Wij maken ons druk om wat voor merk kleding we moeten kopen of hoe snel onze pc wel niet is. Ook de mooiste GSM en auto worden hier belangrijk gevonden alsof we doodgaan als we die niet hebben en dat terwijl het leven zoveel meer is dan alleen het materiele, zucht. Dat is in een notedop het verschil tussen de mensen hier en in Spanje. Daar moet je weliswaar hard werken voor minder geld, maar je krijgt er als mens wel veel voor terug: rust, ruimte en mensen die eens niet massaal met van die lange gezichten rondlopen. Of emigreren naar Marokko hetzelfde betekent weet ik niet. Marokko is een derdewereldland, dat is wel een verschil met Spanje. Je zult er niet snel werk vinden tenzij je er vrienden hebt of een eigen zaak begint. Wel is het zo dat ondanks de armoede de mensen vrolijk zijn en het leven zoals ze dat hebben accepteren. Dat vind ik nog altijd beter dan het gros hier wat voor de omgeving de reputatie hoog moet houden omdat anders gezichtsverlies geleden wordt. Ik vind de mensen zo verwend hiero. Kijk maar eens om je heen...