Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de pil

_DiViD3D
20-02-2006, 23:49

Salaamoe3alaikoem, ik heb een vraagje en hopelijk kan iemand mij helpen, Hoelang moet je de pil slikken voordat je aan sexuele gemeenschap mag doen? Alvast bedankt! :)

_DiViD3D
20-02-2006, 23:54
ik wil yasmin gaan slikken, maar ik moet zeker weten wanneer ik van tevoren moet beginnen, kan het al een dag van te voren? bedankt voor je reactie :)

_DiViD3D
21-02-2006, 00:03
dank je :D

Harlem69
21-02-2006, 00:57
Hoe start ik met mijn Pil? Als je de combinatiepil voor het eerst gaat innemen begin je op de eerste dag van de menstruatie. Je bent dan vanaf die dag meteen beschermd tegen zwangerschap. Is de startdag bijvoorbeeld een maandag, dan neem je één van de tabletten waarbij “MA” gedrukt staat, je volgt de pijltjes en neemt 21 dagen lang iedere dag een tablet in totdat de strip leeg is. In de pauzeweek, die 7 dagen duurt, treedt een zogeheten onttrekkingsbloeding (een soort menstruatie) op. Je neemt je Pil elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip. Tussen 2 tabletten mag er niet meer dan 36 uur verstreken zijn voor de betrouwbaarheid. Je hebt dus een veiligheidsmarge van 12 uur. Na de pauzeweek begin je met de volgende strip, ook als de bloeding nog niet voorbij is. Het is heel belangrijk dat de stopweek niet langer dan 7 dagen duurt. Bij een pauze die langer dan 7 dagen duurt, kan de betrouwbaarheid van de Pil in het gedrang komen. Lees ook altijd aandachtig de bijsluiter van je Pil! Check deze site maar even ook... :hadj: Alles over De Pil... (http://www.mijnpil.nl/html/index.html) XXXX Alexei ;)

_DiViD3D
22-02-2006, 00:10

thanx!!!!!!! :D