Bekijk originele versie : Katholieken razend om Maria in 'South Park'
Einherjer
20-02-2006, 16:38
Op de Nieuw-Zeelandse televisiezender TV3 is binnenkort een aflevering te zien van de Amerikaanse animatieserie 'South Park' over een bloedend beeld van de maagd Maria. Zeven bisschoppen vinden dit zo 'weerzinwekkend en smakeloos' dat ze alle rooms-katholieken in het land zondag middels een brief hebben opgeroepen de zender en al zijn adverteerders te boycotten. In de aflevering, getiteld 'Bloody Mary', denken de inwoners van South Park dat ze met een groot wonder van doen hebben. Een animatie van paus Benedictus XVI helpt ze uit de droom door te stellen dat Maria gewoon ongesteld is.
Rick Friesen van TV3 snapt dat het programma voor sommige mensen beledigend is. Zij kunnen volgens hem beter niet kijken. Reden om de aflevering niet uit te zenden ziet hij niet. Eerder deze maand maakte TV3 wel zijn excuses aan moslims na een uitzending waarin de Deense spotprenten van de profeet Mohammed waren te zien.
De minister-president van Nieuw-Zeeland, Helen Clark, laat weten de aflevering niet te hebben gezien, maar dat het volgens haar 'misselijkmakend' klinkt. Eerder protesteerden conservatieve katholieken in de Verenigde Staten al tegen de aflevering van 'South Park'.
http://www.nieuws.nl/184761
Cartman Rulezz :goedzo:
http://www.southpark-world.net/images/cartman_ch.gif
Zouden ze nu het consultaat of de TV-zender fikken :confused:
Zouden ze nu het consultaat of de TV-zender fikken :confused:Ik denk dat ze hooguit naar de rechter gaan, zoals fatsoenlijke mensen doen.
Maar *zucht* wat lopen ze nu weer te zeiken? Alsjeblieft zeg! Laat ze zich druk maken over iets belangrijks, zoals het AIDS-probleem of zo.
Ik herinner mij nog de affaire met het zogenaamde bloedende mariabeeld.
Het was nep.
Er bleek een holte achter de oogkassen te zijn gemaakt met gekleurde was die ging smelten boven een bepaalde temperatuur (in de buurt van brandende kaarsen).
Maar hele horden goedgelovigen die er op afkwamen,
Zo gaan die wonderen dus.
moet ik uit voorzorg mijn OT gaan aanpassen ?
moet ik uit voorzorg mijn OT gaan aanpassen ?
Alleen als het een nepwonder is.
Ik denk dat ze hooguit naar de rechter gaan, zoals fatsoenlijke mensen doen.
Maar *zucht* wat lopen ze nu weer te zeiken? Alsjeblieft zeg! Laat ze zich druk maken over iets belangrijks, zoals het AIDS-probleem of zo.
idd. ik als christen maak me er niet druk in . Zoals je zegt zijn er belangrijkere zaken
Opblaasschaap_
20-02-2006, 17:07
Dammmmmmmn dat kan toch niet :jammer:
MooiRood
20-02-2006, 17:54
Ik denk dat ze hooguit naar de rechter gaan, zoals fatsoenlijke mensen doen.
Nou, wat dacht je dan van de aflevering "Cartman's anal probe"? :D
_Marcus_
20-02-2006, 17:57
Op de Nieuw-Zeelandse televisiezender TV3 is binnenkort een aflevering te zien van de Amerikaanse animatieserie 'South Park' over een bloedend beeld van de maagd Maria. Zeven bisschoppen vinden dit zo 'weerzinwekkend en smakeloos' dat ze alle rooms-katholieken in het land zondag middels een brief hebben opgeroepen de zender en al zijn adverteerders te boycotten. In de aflevering, getiteld 'Bloody Mary', denken de inwoners van South Park dat ze met een groot wonder van doen hebben. Een animatie van paus Benedictus XVI helpt ze uit de droom door te stellen dat Maria gewoon ongesteld is.
Rick Friesen van TV3 snapt dat het programma voor sommige mensen beledigend is. Zij kunnen volgens hem beter niet kijken. Reden om de aflevering niet uit te zenden ziet hij niet. Eerder deze maand maakte TV3 wel zijn excuses aan moslims na een uitzending waarin de Deense spotprenten van de profeet Mohammed waren te zien.
De minister-president van Nieuw-Zeeland, Helen Clark, laat weten de aflevering niet te hebben gezien, maar dat het volgens haar 'misselijkmakend' klinkt. Eerder protesteerden conservatieve katholieken in de Verenigde Staten al tegen de aflevering van 'South Park'.
http://www.southpark-world.net/images/cartman_ch.gifWat een schande zeg, dat sommigen dit nog pikken, waren er maar Christenen anno 2006, die net zo dapper zijn als de Moslims die voor hun heiligdommen opkomen! :(
ElAlamein
20-02-2006, 18:37
Er is niets dat de mens een groter genoegen schenkt dan verontwaardiging.
Ze zijn nét zoals "respekt hebben" en "medelijden hebben" goedkope gevoelens, die vaak verder geen enkele positieve aktie ontlokken aan de mens.
Maar toch maak je je in de ogen van de anderen, er ontzettend populair mee, en 'gezien!'
"kijk eens hoe verontwaardigd hij/zij is, zie eens wat een medelijden hij heeft", of "kijk eens hoe hij vol respekt is"voor dit of dat!
In de volksmond heet dit gewoon; slijmen, of popie Jopie uithangen!
Alleen wanneer deze gevoelens gepaard gaan met een positieve daad, zoals het doneren van een flinke som geld, anoniem aan een goed doel, waarvoor je dan medelijden hebt, óf waarmee je dan je respekt voor de dokters van artsen zonder grenzen mee uit, óf verontwaardigd over de honger, ziekte of moeilijke omstandigheden, die men elders in de wereld heeft, en er daadwerkelijk iets aan doet, kijk......dá's aktie die God waardig is!
geschreeuw om plaatjes of beeldjes is gewoon goedkope verontwaardiging!
rijmaran
20-02-2006, 18:41
Wat een schande zeg, dat sommigen dit nog pikken, waren er maar Christenen anno 2006, die net zo dapper zijn als de Moslims die voor hun heiligdommen opkomen! :(
Nou ja sjeg.
Moeten die christenen dan ook relschoppen en moslims vermoorden en ambassades in de fik steken...en..en...en?
Laat ons stellen dat christenen en westerlingen nuchter en beschaafder omgaan met dat soort idioterie.
Laat de rest maar aan de moslims over.
_Marcus_
20-02-2006, 18:43
Nou ja sjeg.
Moeten die christenen dan ook relschoppen en moslims vermoorden en ambassades in de fik steken...en..en...en?
Laat ons stellen dat christenen en westerlingen nuchter en beschaafder omgaan met dat soort idioterie.
Laat de rest maar aan de moslims over.Nee, op z'n minst demonstraties houden. :moe:
mohammedALI
20-02-2006, 18:49
http://www.southpark-world.net/images/cartman_ch.gif
De voormalige paus was echt een maria aanbidder , en een liefhebber van bloedende en huilende maria beelden :hihi:
zelf vind het het wel ziek . Beide overigens . Maria AS de reinste vrouw die ooit bestaan heeft :hadj:
Had Maria haar maandelijkse periode ofzo? Waar gaat dit eigenlijk over.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.