Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jullie ervaringen dames!

Pagina's : [1] 2

___MySelf___
19-02-2006, 21:27

[ as Selaamoe 'Alaykoem dames .. Ik heb een vraagje, namelijk: hoe vertel je aan je ouders dat je binnenkort wilt trouwen? Het spookt al sinds oktober door mn hoofd en heb nog steeds geen goede gelegenheid kunnen bedenken. Hoe hebben jullie dat gedaan? Of hoe zijn jullie dat van plan te doen .. ]

Narcis4
19-02-2006, 21:32
ik heb me zussen dat laten doen, alhamdoelilah want ik durfde ECHT niet!!!!!

___MySelf___
19-02-2006, 21:37
ik heb me zussen dat laten doen, alhamdoelilah want ik durfde ECHT niet!!!!! Haha, ik ook niet ... En ik ben ook nog is de oudste, dus ik moet het taboe op de 1 of andere manier doorbreken helaas

imaane911
19-02-2006, 21:55
ik weet niet of je al iemand op het oog hebt :stout: aangezien ik dat niet uit je verhaal kan halen, maar ik zou de persoon naar je ouders toe laten komen om je hand te vragen, zo komt het onderwerp vanzelf te sprake ;)

___MySelf___
19-02-2006, 21:59

ik weet niet of je al iemand op het oog hebt :stout: aangezien ik dat niet uit je verhaal kan halen, maar ik zou de persoon naar je ouders toe laten komen om je hand te vragen, zo komt het onderwerp vanzelf te sprake ;) Haha, zoiets ja. Daar dacht ik ook al aan, gewoon laten bellen om te laten weten dat ze langs willen komen, maar is het dan niet zo 'pats boem!' ?

Norelyn
19-02-2006, 22:15
Haha, ik ook niet ... En ik ben ook nog is de oudste, dus ik moet het TABOE op de 1 of andere manier doorbreken helaas :confused: :rolleyes: Lieverd, trouwen is alles behalve taboe...het is iets waarvoor je JUIST zonder schaamte naar je ouders kunt gaan..., vertel het anders eerst gewoon je moeder. succes, Norelyn

___MySelf___
19-02-2006, 22:21
:confused: :rolleyes: Lieverd, trouwen is alles behalve taboe...het is iets waarvoor je JUIST zonder schaamte naar je ouders kunt gaan..., vertel het anders eerst gewoon je moeder. succes, Norelyn Dat verschilt per gezin denk ik. Bij mij thuis zijn we het niet gewend zomaar te zeggen 'Hé ma, ik wil trouwen!' Maar dat ligt ook aan ieders schaamte gehalte. Ik zou bij Allaah niet weten in welke situatie of welk tijdstip ik het me moeder zou kunnen vertellen? En hoe te beginnen etc etc ...

TheMansion
19-02-2006, 22:28
haha wat grappig, probeer het je ma te vertellen en anders tja.... dat zn moeder belt eerst om te zeggen dat ze langs willen komen om je hand te vragen... Bij mij wist mn moeder dat ik wat met hem had en was ze hartstikke blij voor me dat ze belde om te zeggen dat ze wilde komen om mn hand te vragen.. Mijn vader schrok wel... hahha ook omdat het al jaren een vriend van mn broer was en is.... wel leuk er nu weer aan terugdenken.. In ieder geval succes ermee en Allah kemel be elghir.. ps... Vergeet niet te melden hoe het afgelopen is, ben wel nieuwsgierig x TheMansion

___MySelf___
19-02-2006, 22:39
haha wat grappig, probeer het je ma te vertellen en anders tja.... dat zn moeder belt eerst om te zeggen dat ze langs willen komen om je hand te vragen... Bij mij wist mn moeder dat ik wat met hem had en was ze hartstikke blij voor me dat ze belde om te zeggen dat ze wilde komen om mn hand te vragen.. Mijn vader schrok wel... hahha ook omdat het al jaren een vriend van mn broer was en is.... wel leuk er nu weer aan terugdenken.. In ieder geval succes ermee en Allah kemel be elghir.. ps... Vergeet niet te melden hoe het afgelopen is, ben wel nieuwsgierig x TheMansion Haha, Ameen! Bij jou was het Alhamdoelillaah makkelijk ja! ps: zal ik doen InshaaAllaah, als het me lukt hihi .. Ik denk dat dat het toch wordt.., laten bellen zonder het van te voren te melden. Alhoewel ik daar toch geen goed gevoel bij heb, wat als ze vraagt waarom je haar niet eerder op de hoogte gebracht hebt ofzo?

___MySelf___
19-02-2006, 23:43
Geen ervaringen meer? Of is het bij iedereen soepeltjes verlopen ... (Kan ook hoor, daar niet van, kan het me alleen moeilijk voorstellen.)

Miem
20-02-2006, 00:15
dat is heeeeeeeel eng en ik ben dan ook maar voor de pats-boem methode gegaan maar die viel geloof ik niet echt goed :o ga eerst maar een tijd met hints strooien ofzo

___MySelf___
20-02-2006, 00:20
dat is heeeeeeeel eng en ik ben dan ook maar voor de pats-boem methode gegaan maar die viel geloof ik niet echt goed :o ga eerst maar een tijd met hints strooien ofzo Oops! Mag ik vragen hoe die ervaring was dan? Ik denk namelijk wanneer ik ze laat bellen me ma op me afstormt zodra ik thuiskom om me te OVERWELDIGEN met vragennnn. Haha hints, zal t proberen.. maar ik ben eigelijk ook best wel JONG, dus dat zal ook weer problemen brengen denk ik.

blauwe_hemel
20-02-2006, 00:33
IK denk dat ik nog wat kan leren van deze topic :D

marjam1983
20-02-2006, 00:33
Geen ervaringen meer? Of is het bij iedereen soepeltjes verlopen ... (Kan ook hoor, daar niet van, kan het me alleen moeilijk voorstellen.) Of laat zijn vader jouw vader in de moskee aanspreken? Bij mij ging het zo: ik vertelde het zonder het gepland te hebben, was aan het kletsen met mijn moeder en toen floepte ik her eruit. Achter af was het wel jammer waarom ik het niet veel eerder had gezegd, omdat er totaal anders werd gereageerd dan ik had verw8 en dan nog dat mijn man geen :eek: marokkaan is. Hoe jong ben je dan?

___MySelf___
20-02-2006, 00:40

IK denk dat ik nog wat kan leren van deze topic :D Hihi, join the club .. Of laat zijn vader jouw vader in de moskee aanspreken? Bij mij ging het zo: ik vertelde het zonder het gepland te hebben, was aan het kletsen met mijn moeder en toen floepte ik her eruit. Achter af was het wel jammer waarom ik het niet veel eerder had gezegd, omdat er totaal anders werd gereageerd dan ik had verw8 en dan nog dat mijn man geen marokkaan is. Hoe jong ben je dan? Dus bij jou ging het goed Alhamdoelillaah?! Dat aanspreken kan trouwens niet, hij woont in een andere stad, ben er ook maar in verzeild geraakt via zijn zusje, dus... Laat ik het zo zeggen: tussen de 15 en 18 jaar.

Pagina's : [1] 2