Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Rooms-katholieke kerk wint 12 miljoen gelovigen in 2004

Maroc-innetje
19-02-2006, 12:08

De rooms-katholieke Kerk heeft tussen 2003 en 2004 twaalf miljoen gelovigen bijgewonnen maar in Europa is een enorme daling van het aantal priesterroepingen vastgesteld. Dat heeft het Vaticaan zaterdag onderstreept bij gelegenheid van de presentatie van het pauselijk jaarboek 2006 aan paus Benedicytus XVI. Uit het jaarboek blijkt dat het aantal katholieken in de periode 2003-2004 toegenomen is van 1,086 miljard tot 1,098 miljard. "Maar als men deze gegevens vergelijkt met de evolutie van de wereldbevolking - van 6,301 tot 6,388 miljard - stelt men vast dat het aantal gedoopte katholieke gelovigen gedaald is. In 2003 waren er 17,2 katholieken per 100 inwoners, in 2004 17,1 procent", aldus het Vaticaan. Het aantal priesters stijgt maar dit verschilt van continent tot continent. In Afrika (+ 1.422) en in Azië (+ 840) is er een constante groei. In Amerika en Oceanië blijft het aantal hetzelfde. In Europa is er een daling met 1.876. Wereldwijd waren er in 2003 112.373 priesterkandidaten. In 2004 waren er dat 113.044 maar in Europa werd de jongste jaren een forse daling van het aantal priesterkandidaten geregistreerd.

indy
19-02-2006, 13:26
pffffffffffffff proficiat ermee het word hier steeds meer van ik heb zit bij het grootste geloof of nee ik zit erbij word tijd dat alle geloof en religie afgeschaft word, zelfs verboden, er word alleen mee gemoord en er onstaat meer en meer haat alleen in jezelf geloven is meer dan genoeg en heb je al een hele kluif aan

Spookrijder
19-02-2006, 14:08
De rooms-katholieke Kerk heeft tussen 2003 en 2004 twaalf miljoen gelovigen bijgewonnen maar in Europa is een enorme daling van het aantal priesterroepingen vastgesteld. Dat heeft het Vaticaan zaterdag onderstreept bij gelegenheid van de presentatie van het pauselijk jaarboek 2006 aan paus Benedicytus XVI. Uit het jaarboek blijkt dat het aantal katholieken in de periode 2003-2004 toegenomen is van 1,086 miljard tot 1,098 miljard. "Maar als men deze gegevens vergelijkt met de evolutie van de wereldbevolking - van 6,301 tot 6,388 miljard - stelt men vast dat het aantal gedoopte katholieke gelovigen gedaald is. In 2003 waren er 17,2 katholieken per 100 inwoners, in 2004 17,1 procent", aldus het Vaticaan. Het aantal priesters stijgt maar dit verschilt van continent tot continent. In Afrika (+ 1.422) en in Azië (+ 840) is er een constante groei. In Amerika en Oceanië blijft het aantal hetzelfde. In Europa is er een daling met 1.876. Wereldwijd waren er in 2003 112.373 priesterkandidaten. In 2004 waren er dat 113.044 maar in Europa werd de jongste jaren een forse daling van het aantal priesterkandidaten geregistreerd. zzzzzzzzoooooo en die moeten allemaal gedoopt worden? weet je hoeveel water dat kost? :hihi: beter redden ze er levens mee in afrika en pakistan. :)

islam_producten
19-02-2006, 14:12
pffffffffffffff proficiat ermee het word hier steeds meer van ik heb zit bij het grootste geloof of nee ik zit erbij word tijd dat alle geloof en religie afgeschaft word, zelfs verboden, er word alleen mee gemoord en er onstaat meer en meer haat alleen in jezelf geloven is meer dan genoeg en heb je al een hele kluif aan wat een intolerantie zeg :jammer: laat mensen geloven waarin ze willen geloven... waarom verbieden:jammer:

Spookrijder
19-02-2006, 14:18

pffffffffffffff proficiat ermee het word hier steeds meer van ik heb zit bij het grootste geloof of nee ik zit erbij word tijd dat alle geloof en religie afgeschaft word, zelfs verboden, er word alleen mee gemoord en er onstaat meer en meer haat alleen in jezelf geloven is meer dan genoeg en heb je al een hele kluif aan tegenstrijdige teksten van je, tijd worden dat gelove afgeschaft worden maar in de tussentijd, zeg je dat je wel in jezelf moet geloven? :hihi: onbegrip komt niet voort uit geloven maar nog altijd, door de blinde mens die zich laat leiden door oproerkraaiers, zelfrespect brengt geen moord en haat met zich mee, en respect voor je geloof ook niet. is een individuele keus en sommigen mensen willen er niet bij horen, maar de test voor ons (gelovigen en niet gelovigen) is elkaar niet, te gaan verafschuwen maar verschil durven te zien in ieder mens, alleen zo filter je haat en onbegrip en haatkwekers eruit. een lange weg maar -geloof- in elkaar brengt ons dichterbij