Bekijk originele versie : Stoiber wil verbod op Turkse film
http://www.nu.nl/news/678134/21/Stoiber_wil_verbod_op_Turkse_film.html
Stoiber wil verbod op Turkse film
Uitgegeven: 19 februari 2006 08:17
MÜNCHEN/ROTTERDAM - De Beierse premier Stoiber wil dat de omstreden Turkse film De Vallei Van De Wolven onmiddellijk uit de Duitse bioscopen verdwijnt. Volgens de politicus zaait de film haat en wantrouwen tegen het Westen.
De premier roept exploitanten op de "racistische en antiwesterse" film niet meer te tonen, meldden Duitse media zondag. In de actiefilm strijdt de held, een Turkse geheim agent, tegen de Amerikaanse strijdkrachten in Irak. Verder zijn de Verenigde Staten verwikkeld in de handel met organen van gedetineerden uit de beruchte Iraakse gevangenis Abu Ghraib. De handel wordt door een joodse arts gecontroleerd.
Vallei Van De Wolven (Kurtlar Vadisi) geldt met productiekosten van tien miljoen dollar als de duurste Turkse film aller tijden. De film heeft zondag in Rotterdam zijn Nederlandse galapremière. De film draait sinds 9 februari in Europese bioscopen.
Hier komen alle vooroordelen te samen.
Doe eens wat aan je vooroordelen ? :hihi:
Haaglander
19-02-2006, 09:34
Racistische films zijn toch verboden in Nederland? :rolleyes:
Racistische films zijn toch verboden in Nederland? :rolleyes:
Op het Filmfestival te Rotterdam heb ik heel wat provocerende rascistische fims gezien.
Malikah82
19-02-2006, 09:50
http://www.nu.nl/news/678134/21/Stoiber_wil_verbod_op_Turkse_film.html
Stoiber wil verbod op Turkse film
Uitgegeven: 19 februari 2006 08:17
MÜNCHEN/ROTTERDAM - De Beierse premier Stoiber wil dat de omstreden Turkse film De Vallei Van De Wolven onmiddellijk uit de Duitse bioscopen verdwijnt. Volgens de politicus zaait de film haat en wantrouwen tegen het Westen.
De premier roept exploitanten op de "racistische en antiwesterse" film niet meer te tonen, meldden Duitse media zondag. In de actiefilm strijdt de held, een Turkse geheim agent, tegen de Amerikaanse strijdkrachten in Irak. Verder zijn de Verenigde Staten verwikkeld in de handel met organen van gedetineerden uit de beruchte Iraakse gevangenis Abu Ghraib. De handel wordt door een joodse arts gecontroleerd.
Vallei Van De Wolven (Kurtlar Vadisi) geldt met productiekosten van tien miljoen dollar als de duurste Turkse film aller tijden. De film heeft zondag in Rotterdam zijn Nederlandse galapremière. De film draait sinds 9 februari in Europese bioscopen.
Die wil ik wel zien :goedzo:
Die wil ik wel zien :goedzo:
Waarom?
Alleen om je haatgevoel op te peppen ? :confused:
Malikah82
19-02-2006, 09:54
Waarom?
Alleen om je haatgevoel op te peppen ? :confused:
Ik heb geen haat gevoel :nijn:
Wat een hypocrisie
Want hoeveel Hollywood producties gaan over een Amerikaanse geheim agent of militairen die strijden tegen arabischie terroristen of militairen die als bad guy worden bestempeld in een film
Dat is nooit verboden of als haatzaaiend gezien, gewoon de normaalste zaak van de wereld
Ik vind het gewoon heerlijk hoe het steeds duidelijker wordt met welk maten het westen meet
Wat een hypocrisie
Want hoeveel Hollywood producties gaan over een Amerikaanse geheim agent of militairen die strijden tegen arabischie terroristen of militairen die als bad guy worden bestempeld in een film
Dat is nooit verboden of als haatzaaiend gezien, gewoon de normaalste zaak van de wereld
Ik vind het gewoon heerlijk hoe het steeds duidelijker wordt met welk maten het westen meet
En dat meet je af aan films? Haal je je maatstaf uit films? Vreemd hoor.
Leef je ook nog in de realiteit of baseer je je mening alleen op games en videos?
het westen begint echt een kanker gezwel te worden; boordevol hypocriezie. hoe sterk mogen de leugens over de islam (lees submission) en beledigen van 1 miljard moslims (lees cartoons in denemarken) wel, maar zou dit verboden worden? ze hebben hun smoesje al klaar: "haat zaaien". gatverdamme wat een hypocriet volk zijn we in het westen toch, bah.
ik lees net dat ze ook al dat er een lobby aan de gang is om "paradise now" te veranderen. ik heb geen woorden meer:(
Hoog tijd dat die de zieke elementen er uit gooien.:goedzo:
Ben je met je eens.
Ik heb geen haat gevoel :nijn:
Ik wel.
Ik haat mensen die haten.
Wat een hypocrisie
Om nou het westen hierbij te betrekken vind ik redelijke generaliserend. Niet iedereen denkt zo.
Maar je hebt een punt. James Bond en aanverwanten hebben altijd een vijand die op dat moment een soort algemeen aanvaarde vijand van het westen is. Eerst waren het de russen nu de arabieren. En in die films wordt ook zo ongeveer iedereen die tot die groep behoort niet al te positief afgeschilderd.
Wat betreft de film zelf zou ik de film moeten zien om te beoordelen of de film haat en geweld aanprijst als iets goeds. Uit de beschrijving haal ik inderdaad niet veel meer als een soort James Bond achtige film.
Volgens mij is het net zoiets als submission en valt het gewoon onder de vrijheid van meningsuiting en dergelijke.
Malikah82
19-02-2006, 10:18
Wat een hypocrisie
dat valt mij nu ook op :moe:
Malikah82
19-02-2006, 10:25
Ik wel.
Ik haat mensen die haten.Je kan jezelf beter niet haten .
Is niet goed voor je :nijn:
Haaglander
19-02-2006, 10:26
Ik vind het niet kunnen dat een ons vijandig gezinde opinie ons door de strot wordt geduwd. In Saoedi Arabië mag ik ook geen film vertonen waar duidelijk wordt gemaakt dat wat de Profeet heeft gezegd, klinkklare onzin is. Want ieder weldenkend mens weet gewoon dat Jezus Christus de enige echt belangrijke persoon op Aarde is geweest en dat de Zoon van God belangrijker is dan een eenvoudige, menselijke profeet.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.