Bekijk originele versie : Hoe zeg je op een fatsoenlijke en begrijpende manier...
Droevige_Meid
19-02-2006, 00:04
[ Dat je mannen geen hand wilt geven? ]
Mievrouw
19-02-2006, 00:10
Ja vind ik ook moeilijk. Want ik ben bang als ik het zeg dat het vijandig overkomt ofzo :(
Droevige_Meid
19-02-2006, 00:11
Ja vind ik ook moeilijk. Want ik ben bang als ik het zeg dat het vijandig overkomt ofzo :(
Ja precies ik ook soms steek ik mijn hand uit maar soms zeg ik gewoon salaam aleikoum en kijk naar de grond
Old_Oem_Ishaaq
19-02-2006, 00:13
Gewoon, dat je mannen uit geloofsovertuiging geen hand geeft. Eerste keer is een beetje raar (voor jezelf). Daarna wen je eraan..geloof me.
Succes!
Droevige_Meid
19-02-2006, 00:16
Gewoon op een nette/zachte manier zeggen dat het niet mag vanwege je geloof..
Desnoods met een daliel erbij ;)
Ja maar hoe kan ik het het beste overbrengen??
Trouwens mocht je bevallen 1 van deze dagen, veel suc6 insha allah krijg je een gezond kindje en mabrook alik alvast
Droevige_Meid
19-02-2006, 00:16
Gewoon, dat je mannen uit geloofsovertuiging geen hand geeft. Eerste keer is een beetje raar (voor jezelf). Daarna wen je eraan..geloof me.
Succes!
Ja bovestaande reactie...:)
Old_Oem_Ishaaq
19-02-2006, 00:17
Ja bovestaande reactie...:)
Huh?
Droevige_Meid
19-02-2006, 00:20
Huh?
Sorry ben een beetje in de war ik wou typen kijk bovenstaande reactie.
: Hoe zeg ik het op een juiste manier zodat men er toch respect en begrip voor toont
Zusterke001
19-02-2006, 00:38
gewoon vies kijken
Droevige_Meid
19-02-2006, 00:39
gewoon vies kijken
:haha:
mimi_tangaouia
19-02-2006, 00:52
salaam alikoem zeggen enbeetje voorover buigen met je hoofd en je hand op je hart houden
Grote afstand houden en je hand opsteken en zo gedag zeggen.....Dan merken ze wel dat je geen hand wil geven...daarna kan je eventueel nog uitleggen waarom je het niet doet....
oemtarik
19-02-2006, 08:39
gewoon geen hand uitsteken en als ze vragen waarom je geen hand geeft kan je het uitleggen dat je van uit je geloofsovertuiging geen hand geeft aan mannen en als ze het dan nog niet begrijpen dan is het hun probleem en niet de jouwe
ik vraag me af of meer dames zijn die ook geen hand geven aan mannen
gewoon geen hand uitsteken en als ze vragen waarom je geen hand geeft kan je het uitleggen dat je van uit je geloofsovertuiging geen hand geeft aan mannen en als ze het dan nog niet begrijpen dan is het hun probleem en niet de jouwe
Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden maar soms kom ik er niet onderuit helaas...ik vind het ook heel hard om een uitgestoken hand te negeren dus dan geef ik wel een hand en vaak doe ik mijn trui een stukje over mijn hand waardoor het contact ook miniem is.....
Old_Oem_Ishaaq
19-02-2006, 09:20
Ik geef geen hand aan mannen. In het begin voelde ik me opgelaten en schaamde ik me een beetje. Nu denk ik zo; zij moeten zich schamen dat ze een niet mahram vrouw willen aanraken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.