Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Niet alleen Anne Frank en haar familie...

Pagina's : [1] 2 3 4 5

LZN
06-05-2003, 14:53

Onze Tsjetsjeense broeders en zusters hebben een eeuwenoude sporadisch verzet volgehouden tegen de Tsaren in de eerste instantie, vervolgens tegen de Sovjet-Unie, en nu tegen de Russische vechtmachine. In 1942-1943 werd de Kaukasus voor een zeer korte periode gedeeltelijk door Adolf Hitler ingenomen. De medewerking van een kleine aantal Tsjetsjenen gaf de Sovjet-Unie het excuus om het hele Tsjetsjeense volk verraders en 'werktuigen van de Nazi invallers' te noemen alsof het onafhankelijke Islamitische-Tsjetsjeense volk überhaupt tot de Sovjet-Unie behoorde. Op 23 februari 1944 werden in totaal 425.000 mensen vanuit Tsjetsjenië en Ingoesetië in treinen gedeporteerd. Elke persoon mocht maximaal 20 kg aan eigendommen meenemen en de rest moest achtergelaten worden. Tijdens de moeilijke reis is minstens de helft van het bovengenoemde aantal omgekomen. Onder degenen die de reis en de concentratiekampen in Rusland hebben overleefd zijn Ruslan Khasbulatov (geboren in 1942) en Dzhokhar Dudayev (een paar weken na de deportatie geboren). Deze twee mensen en duizenden anderen zijn in de verbanning opgegroeid en werden pas vrijgelaten nadat Khrushchev, de president van de toenmalige Sovjet-Unie, de Tsjetsjenen had 'vergeven'. De periode van de massale verbanning was toen door de Sovjet-Unie gebruikt om de identiteit van de Tsjetsjeense moslims geleidelijk te vernietigen. De onder dwang achtergelaten eigendommen van de moslims werden ingenomen door de Russische kolonisten die zich in het gebied hadden gevestigd. Grote gebouwen en historische plaatsen die bijvoorbeeld te maken hadden met de introductie van de Islam in het gebied werden allemaal vernietigd. Ook melden getuigen dat Tsjetsjeense grafstenen door de Russische kolonisten in Grozny als straattegels werden gebruikt. Pas na de destalinisatie campagne van Khrushnev in 1956 (met deze campagne wilde Khrushnev de principes van Stalin doen vervagen) mochten de moslims terug keren naar hun vaderland, Tsjetsjenië. Het aantal moslims dat in totaal werd gedeporteerd ligt tussen de 1,4 en 1,7 miljoen mensen. Het is dan ook goed te begrijpen dat er in 1996 geweld was uitgebroken toen moslims onder leiding van commandant Dudayev nog eens de wapens pakten. Ook is de woede onder de Moslim bevolking van Tsjetsjenië niks anders dan een logische reactie op een eeuwenoude mishandeling door de Russische 'Beer'. In een interview met Radio Liberty in 1991 vertelde de Tsjetsjeense politicoloog Abdul-Rahman Avtorkhanov dat de Tsjetsjeense streef voor onafhankelijkheid "een revolutie was van de kinderen ter vergelding van de dood van hun vaders en moeders tijdens de deportatie en de verbanning, en een protest van het volk tegen de onafgebroken dominatie van de oude structuren...". Ook riep Avtorkhanov beide partijen op om een nieuwe 'Kaukasus Oorlog' te vermijden. Vier jaar later bleek dat deze oproep niemand had bereikt...de vorige oorlog brak toen uit met als gevolg ongeveer 50.000 moslim-slachtoffers en verwoeste steden. En nu strijden onze broeders nog steeds voor onafhankelijkheid en voor een staat waar niks boven het woord van Allah de Heer der Werelden heerst. Toch worden zij als terroristen beschouwd en zijn de gedeporteerden nooit genoemd noch zijn zij ooit herdacht. Wat denkt uzelf als rond 5 mei de bloemen alleen voor de joodse gedeporteerden geplaats worden?.

Grietje
06-05-2003, 15:12
Origineel gepost door yehiyaayyash Onze Tsjetsjeense broeders en zusters hebben een eeuwenoude sporadisch verzet volgehouden tegen de Tsaren in de eerste instantie, vervolgens tegen de Sovjet-Unie, en nu tegen de Russische vechtmachine. In 1942-1943 werd de Kaukasus voor een zeer korte periode gedeeltelijk door Adolf Hitler ingenomen. De medewerking van een kleine aantal Tsjetsjenen gaf de Sovjet-Unie het excuus om het hele Tsjetsjeense volk verraders en 'werktuigen van de Nazi invallers' te noemen alsof het onafhankelijke Islamitische-Tsjetsjeense volk überhaupt tot de Sovjet-Unie behoorde. Op 23 februari 1944 werden in totaal 425.000 mensen vanuit Tsjetsjenië en Ingoesetië in treinen gedeporteerd. Elke persoon mocht maximaal 20 kg aan eigendommen meenemen en de rest moest achtergelaten worden. Tijdens de moeilijke reis is minstens de helft van het bovengenoemde aantal omgekomen. Onder degenen die de reis en de concentratiekampen in Rusland hebben overleefd zijn Ruslan Khasbulatov (geboren in 1942) en Dzhokhar Dudayev (een paar weken na de deportatie geboren). Deze twee mensen en duizenden anderen zijn in de verbanning opgegroeid en werden pas vrijgelaten nadat Khrushchev, de president van de toenmalige Sovjet-Unie, de Tsjetsjenen had 'vergeven'. De periode van de massale verbanning was toen door de Sovjet-Unie gebruikt om de identiteit van de Tsjetsjeense moslims geleidelijk te vernietigen. De onder dwang achtergelaten eigendommen van de moslims werden ingenomen door de Russische kolonisten die zich in het gebied hadden gevestigd. Grote gebouwen en historische plaatsen die bijvoorbeeld te maken hadden met de introductie van de Islam in het gebied werden allemaal vernietigd. Ook melden getuigen dat Tsjetsjeense grafstenen door de Russische kolonisten in Grozny als straattegels werden gebruikt. Pas na de destalinisatie campagne van Khrushnev in 1956 (met deze campagne wilde Khrushnev de principes van Stalin doen vervagen) mochten de moslims terug keren naar hun vaderland, Tsjetsjenië. Het aantal moslims dat in totaal werd gedeporteerd ligt tussen de 1,4 en 1,7 miljoen mensen. Het is dan ook goed te begrijpen dat er in 1996 geweld was uitgebroken toen moslims onder leiding van commandant Dudayev nog eens de wapens pakten. Ook is de woede onder de Moslim bevolking van Tsjetsjenië niks anders dan een logische reactie op een eeuwenoude mishandeling door de Russische 'Beer'. In een interview met Radio Liberty in 1991 vertelde de Tsjetsjeense politicoloog Abdul-Rahman Avtorkhanov dat de Tsjetsjeense streef voor onafhankelijkheid "een revolutie was van de kinderen ter vergelding van de dood van hun vaders en moeders tijdens de deportatie en de verbanning, en een protest van het volk tegen de onafgebroken dominatie van de oude structuren...". Ook riep Avtorkhanov beide partijen op om een nieuwe 'Kaukasus Oorlog' te vermijden. Vier jaar later bleek dat deze oproep niemand had bereikt...de vorige oorlog brak toen uit met als gevolg ongeveer 50.000 moslim-slachtoffers en verwoeste steden. En nu strijden onze broeders nog steeds voor onafhankelijkheid en voor een staat waar niks boven het woord van Allah de Heer der Werelden heerst. Toch worden zij als terroristen beschouwd en zijn de gedeporteerden nooit genoemd noch zijn zij ooit herdacht. Wat denkt uzelf als rond 5 mei de bloemen alleen voor de joodse gedeporteerden geplaats worden? wat een onzin om te stellen dat de tsjetsjenen niet worden herdacht. als je op 4 mei goed had gekeken naar de herdenkingsplechtigheid had je kun zien dat onder het toeziend oog van hare majesteit de koningin een krans werd geplaatst voor alle gevallenen van de tweede wereldoorlog, en zelfs een krans voor allen die het leven lieten na de tweede wereldoorlog. maar wat heeft het feit dat het leed van tsjetsjenen anno nu wordt genegeerd te maken met de vernietinging van de joden?

an3sdej
06-05-2003, 15:14
Ieder land heeft zo zijn geschiedenis, laat Nederland gewoon zijn EIGEN doden herdenken, en herdenk jij in stilte jouw Tsjetjenen!!

Grietje
06-05-2003, 15:18
de vernietiging van zigeuners, homoseksuelen, zwarten, Slaven...... allemaal üntermenschen die eraan moesten. je kan ook lullig gaan doen en de moslims in hun neus wrijven dat aan het eind van de tweede wereldoorlog tienduizenden bosnische moslims dienst namen in hitler's doodseskaders. maar dat doen we niet, dat is niet netjes, zoals het niet netjes is om zwaarder te tillen aan het leed van de ene groep boven de andere.

hhtWillem
06-05-2003, 15:21

Origineel gepost door yehiyaayyash Onze Tsjetsjeense broeders en zusters hebben een eeuwenoude sporadisch verzet volgehouden tegen de Tsaren in de eerste instantie, vervolgens tegen de Sovjet-Unie, en nu tegen de Russische vechtmachine. In 1942-1943 werd de Kaukasus voor een zeer korte periode gedeeltelijk door Adolf Hitler ingenomen. De medewerking van een kleine aantal Tsjetsjenen gaf de Sovjet-Unie het excuus om het hele Tsjetsjeense volk verraders en 'werktuigen van de Nazi invallers' te noemen alsof het onafhankelijke Islamitische-Tsjetsjeense volk überhaupt tot de Sovjet-Unie behoorde. Op 23 februari 1944 werden in totaal 425.000 mensen vanuit Tsjetsjenië en Ingoesetië in treinen gedeporteerd. Elke persoon mocht maximaal 20 kg aan eigendommen meenemen en de rest moest achtergelaten worden. Tijdens de moeilijke reis is minstens de helft van het bovengenoemde aantal omgekomen. Onder degenen die de reis en de concentratiekampen in Rusland hebben overleefd zijn Ruslan Khasbulatov (geboren in 1942) en Dzhokhar Dudayev (een paar weken na de deportatie geboren). Deze twee mensen en duizenden anderen zijn in de verbanning opgegroeid en werden pas vrijgelaten nadat Khrushchev, de president van de toenmalige Sovjet-Unie, de Tsjetsjenen had 'vergeven'. De periode van de massale verbanning was toen door de Sovjet-Unie gebruikt om de identiteit van de Tsjetsjeense moslims geleidelijk te vernietigen. De onder dwang achtergelaten eigendommen van de moslims werden ingenomen door de Russische kolonisten die zich in het gebied hadden gevestigd. Grote gebouwen en historische plaatsen die bijvoorbeeld te maken hadden met de introductie van de Islam in het gebied werden allemaal vernietigd. Ook melden getuigen dat Tsjetsjeense grafstenen door de Russische kolonisten in Grozny als straattegels werden gebruikt. Pas na de destalinisatie campagne van Khrushnev in 1956 (met deze campagne wilde Khrushnev de principes van Stalin doen vervagen) mochten de moslims terug keren naar hun vaderland, Tsjetsjenië. Het aantal moslims dat in totaal werd gedeporteerd ligt tussen de 1,4 en 1,7 miljoen mensen. Het is dan ook goed te begrijpen dat er in 1996 geweld was uitgebroken toen moslims onder leiding van commandant Dudayev nog eens de wapens pakten. Ook is de woede onder de Moslim bevolking van Tsjetsjenië niks anders dan een logische reactie op een eeuwenoude mishandeling door de Russische 'Beer'. In een interview met Radio Liberty in 1991 vertelde de Tsjetsjeense politicoloog Abdul-Rahman Avtorkhanov dat de Tsjetsjeense streef voor onafhankelijkheid "een revolutie was van de kinderen ter vergelding van de dood van hun vaders en moeders tijdens de deportatie en de verbanning, en een protest van het volk tegen de onafgebroken dominatie van de oude structuren...". Ook riep Avtorkhanov beide partijen op om een nieuwe 'Kaukasus Oorlog' te vermijden. Vier jaar later bleek dat deze oproep niemand had bereikt...de vorige oorlog brak toen uit met als gevolg ongeveer 50.000 moslim-slachtoffers en verwoeste steden. En nu strijden onze broeders nog steeds voor onafhankelijkheid en voor een staat waar niks boven het woord van Allah de Heer der Werelden heerst. Toch worden zij als terroristen beschouwd en zijn de gedeporteerden nooit genoemd noch zijn zij ooit herdacht. Wat denkt uzelf als rond 5 mei de bloemen alleen voor de joodse gedeporteerden geplaats worden? Op 4 mei worden niet alleen de joodse gevallenen herdacht hoor. ALLE gevallene in oorlogen worden dan herdacht. Er was ook een herdenking van Marokkaanse soldaten die vochten in het Franse leger in WO2 Het is een symbolische dag die voor dit land op 4 mei is gesteld omdat onze geschiedenis zo is. Maar ieder gedenkt dan diegene die hij wil gedenken en het leven hebben gelaten in welke oorlog ook. dat staat jou helemaal vrij.

hhtWillem
06-05-2003, 15:33
Origineel gepost door yehiyaayyash Toch merk ik dat er vooral aandacht wordt besteed aan de joden in programma's en documentairea terwijl sommige bevolkingsgroepen(tsjetsjenen) tot op de dag van vandaag nog steeds worden onderdrukt... Dat klopt wel maar er zijn hier dan ook miljoenen nederlandse joden vermoord, daarom worden ze door ons op 4 mei herdacht...ons...nederlanders dus. Maar het staat een ieder in dit land vrij te herdenken die zij willen. En als jou hart is bij die mensen dan vind ik dat je die moet herdenken en jou medeleven aan hen moet betuigen. Dat is jou vrijheid en jou goed recht.

tinghir2001
06-05-2003, 15:40
Ik vraag me af wat voor zin het heeft om nog steeds terug te moeten denken aan de tweede wereld oorlog en aan de leed en verderf van toen als we mogen constanteren dat er sinds de tweede oorlog nog tal van oorlogen zijn gevoerd en er duizenden slachtoffers zijn gevallen. Misschien moet de trieste conclusie zijn dat deze herdenking van de tweede oorlog meer moet worden gezien als een gedacht van ...NOOIT MEER OORLOG BINNEN DE GRENZEN VAN EUROPA en oorlogjes voeren we maar lekker buiten de deur ....net of hedendaagse oorlog slachtoffers in de rest van de wereld ,niet zielig is en geen leed is !! heb ik een punt of niet ??

hhtWillem
06-05-2003, 15:57
Origineel gepost door yehiyaayyash Woonden er dan miljoenen Joden in Nederland?...dat vind ik eerlijk gezegd een beetje stug. sorry, ik bedoelde "west europa", waar in die oorlog zoveel joden zijn vermoord.

tinghir2001
06-05-2003, 16:12
Origineel gepost door jacko Voert Europa oorlog buiten haar grenzen? U heeft geen punt.... Het is onze herdenking... ik heb het over de periode na tweede wereld oorlog !!! lees goed ....er werden na de tweede oorlog door europeese landen tig oorlogen gevoerd ....!!! heb ik nog steeds geen punt ??

tinghir2001
06-05-2003, 16:14
Origineel gepost door tinghir2001 Ik vraag me af wat voor zin het heeft om nog steeds terug te moeten denken aan de tweede wereld oorlog en aan de leed en verderf van toen als we mogen constanteren dat er sinds de tweede oorlog nog tal van oorlogen zijn gevoerd en er duizenden slachtoffers zijn gevallen. Misschien moet de trieste conclusie zijn dat deze herdenking van de tweede oorlog meer moet worden gezien als een gedacht van ...NOOIT MEER OORLOG BINNEN DE GRENZEN VAN EUROPA en oorlogjes voeren we maar lekker buiten de deur ....net of hedendaagse oorlog slachtoffers in de rest van de wereld ,niet zielig is en geen leed is !! heb ik een punt of niet ?? en WTC ...doe me een lol ....laat effe iemand anders reageren op mij bericht !!

hhtWillem
06-05-2003, 16:18
Origineel gepost door yehiyaayyash 1 miljoen ... waar zijn de bewijzen? Jah...zo ken ik er nog wel un paar zeg. Bewijs jij mij even dat Allah bestaat..dat er leven is na de dood? en noem maar op.

tinghir2001
06-05-2003, 16:30
Origineel gepost door mydefinition welke oorlogen heeft nederland na de wo2 gevoerd? ? ? ? ? ? Na de tweede wereld oorlog ,heeft Nederland nog door oorlog voering getracht Indonasia te behouden !!! en ik heb het over Europa .... belgie en Frankrijk ..oologen in Afrika ...!! Frankrijk in Libanon en vietnam ,voordat de Amerika er in sprongen !! Engeland tegen *******nie ..om een paar eilandjes ....genoeg dus ?? Ik hoop gewoon dat er een echte verdenking kan komen ....dat kan alleen wanneer er hedendaags nergens geen oorlog meer is !! we herdenken nu de tweede wereld oorlog ....en een paar maanden geleden steunde de nederlandse regering nog de oorlog in Irak !! .....ja maaaar !! alleen politieke steun zeggen sommige ....!! dan zeg ik ....******* op !! kom met iets anders !!

hhtWillem
06-05-2003, 16:30
Origineel gepost door yehiyaayyash Kijk als je met zo'n afgerond getal komt van 1 miljoen dan wil ik wel eens weten , hoe ze eraan komen?.. Ik vroeg je al...bewijs mij dat Allah bestaat en dat er leven is na de dood. Er zijn meer bewijzen voor de vermoorde mensen in WO 2 dan van het echtheid van de diverse geloven. Daar is namelijk geen enkel "HARD" bewijs van. Niet meer dan geschreven boeken, door "mensen" wel te verstaan.

tinghir2001
06-05-2003, 16:36
Origineel gepost door yehiyaayyash Kijk als je met zo'n afgerond getal komt van 1 miljoen dan wil ik wel eens weten , hoe ze eraan komen?.. oke ....het is 999 345 653 doden ....en wil je ook weten hoe veel oorlogs slachtoffers er in rusland zijn gemaakt ?? ongeveer 10 miljoen ....wil je ook exact weten hoeveel ..geen afronding ...het waren er ..98 596 658 !! .......... ja he ?? veeeeeeeeeeeeel he !! zeik dus niet !! er werd je al eerder gezegd ..leed is leed ....een jood is ook net als jij ...van vlees en bloed !! kom met iets anders

Grietje
06-05-2003, 16:50

Van de 110 000 joden die werden weggevoerd hebben maar 5000 de concentratiekampen overleefd. Je had grotere kans om als jood in duitsland te overleven dan in ned.

Pagina's : [1] 2 3 4 5