Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom moskee As-soennah Nova voor het gerecht sleept?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

dienhaag79
17-02-2006, 22:30

Waarom moskee As-soennah Nova voor het gerecht sleept? Nieuwsrubriek Alleen het feit dat NOVA de cartoons nog eens heeft vertoond is een belediging jegens de moslims ongeacht de achterliggende gedachte. De aanpak van Nova wat betreft het vertonen van de cartoons was niet integer, want zij kozen ervoor om de cartoons op een beeldbuis te laten zien en de aanwezigen in de gelegenheid te stellen om er de spot mee te drijven. Dit heeft de moslims nog dieper in hun gevoelens gekrenkt dan de cartoons die in de Deense krant werden gepubliceerd. Ook neemt de presentatrice, Clairy Polak, woorden in de mond zoals de 'BomMohammed' refererend daarmee naar de foto die zogenaamd Mohammed vrede zij met hem moest voorstellen. Als Nova daadwerkelijk de intentie had om de discussie omtrent de Deense spotprenten te voeren, waarom worden dan opzettelijk nieuwe spotprenten getoond? Het tonen van een spotfilmpje waarin God als ezel wordt afgebeeld is een zeer gevaarlijke provocatie. Dit is in overtreding met de wet op smalende Godslastering (artikel 147 en 147a). Ten gehore brengen van de gebedsoproep (Allaho akbar) tijdens het tonen van obscene foto's waarin naaktheid in voorkomt is een belediging voor de moslims en de islamitische ceremonies. Het bewust uitnodigen van Hirsi Ali om deel te nemen aan de discussie over dit onderwerp dat voor veel ophef heeft gezorgd in de moslimwereld, terwijl Hirsi Ali bekend staat om haar enorme haat jegens de Islam en de profeet Mohammed - dit heeft zij de dag daarvoor nog eens benadrukt in Berlijn- is een duidelijke provocatie van de moslimgemeenschap waarmee Nova meer olie op het vuur gooit, hetgeen kan leiden tot meer haat en meer ellende in Nederland. Concluderend kunnen wij zeggen dat deze actie van Nova slechts bedoeld was om nog meer vijandige uitlatingen jegens de Islam uit te lokken en daarmee een voedingsbodem te creëren voor radicaliserende jongeren. Door geen rekening te houden met de gevoelens van vele mensen die onderdeel uitmaken van de Nederlandse samenleving, wetende wat de betreffende prenten teweeg kunnen brengen heeft de redactie van Nova zich discriminerend en onruststokend opgesteld. Alle journalistiek-ethische codes zijn door het tonen van de prenten gebroken en dit dient dan ook binnen alle juridische mogelijkheden aangepakt te worden. Het argument van vrijheid van meningsuiting wordt hierbij aangevoerd als argument om een vrijbrief te creëren voor het beledigen van een religie en de profeet daarvan. Belediging is echter verboden in Nederland en men dient dan ook niet een fundamenteel recht zoals de vrijheid van meningsuiting te misbruiken om mensen en hun religie te beledigen. Vrijheid van godsdienst is net als vrijheid van meningsuiting een fundamenteel recht in deze samenleving. Echter, door het misbruiken van de vrijheid van meningsuiting om te kunnen beledigen wordt van de vrijheid van godsdienst een ondergeschikt recht gemaakt. Door het beledigen van de religie en alle heiligdommen binnen de betreffende godsdienstige contexten, worden mensen psychologisch belemmerd in het belijden van hun religie, welk voor sommige bevolkingsgroepen een essentieel onderdeel is van hun maatschappelijke participatie. Stichting As-soennah 2006-02-14

Vreemdeling1
17-02-2006, 22:34
het is je recht in NL als je ergens niet mee eens bent kan je het aanpakken via de rechter(je kan je gelijk halen of juist niet). het is niet voor niets een rechtstaat!!

sjors_trekdrop
17-02-2006, 22:44
De moskee mag voor mij iemand aanklagen hoor....Alleen is dit een kansloze aktie. iemand iets laten zien en vragen of ze het beledigend vinden, zegt opzich al dat er geen opzet tot beledigen was. Ik heb de plaatjes gezien en vind het ronduit belachelijk die aanklacht.. t komt bij mij eerder over als een hipe als een echt doordacht iets.

Immanuel
17-02-2006, 23:03
De moskee mag voor mij iemand aanklagen hoor....Alleen is dit een kansloze aktie. iemand iets laten zien en vragen of ze het beledigend vinden, zegt opzich al dat er geen opzet tot beledigen was. Ik heb de plaatjes gezien en vind het ronduit belachelijk die aanklacht.. t komt bij mij eerder over als een hipe als een echt doordacht iets.Ook volgens mij heeft deze aanklacht geen kans van slagen. Probleem daarmee is dat moslims een dergelijke uitspraak met beide handen zullen aangrijpen om te roepen dat ze worden gediscrimineerd. Dit verhaal neemt gewoon geen einde. De situatie hier en in andere landen nog eens bekijkend kom ik tot de conclusie dat moslims onvermoeibaar strijden voor het verwerven van rechten die ze anderen niet gunnen en die ook de overheden niet aan andere religies verlenen. In de dagelijkse praktijk zijn daar voorbeelden te over van. Een docent die een davisster droeg kreeg van zijn directie te horen dat hij dat kettinkje met die ster op school niet mocht dragen. Islamitische ouders van een leerling hadden zich daarover beklaagd. Een Tjetsjeen die op hoge poten bij de directie van een lagere school komt eisen dat vrouwen hun armen en hoofd bedekt houden. Zijn kind zit op die school, is moslim en daarvoor eist hij respect! Ambtenaren die de opdracht krijgen alles op hun werkplek dat op één of andere manier verwijst naar varkens te verwijderen. Aanleiding was een moslim die had geklaagd over een Winnie the Pooh kalender. Op zich kan ik mij in die benadering door de moslims wel vinden. Geloofsbeleving doe je maar thuis en in de kerk of de synagoge. Maar net als andere religies moet dan ook de islam worden teruggedrongen uit het publieke domein. Dus weg met de baarden, de djellabba's en de hoofddoekjes. Of heb ik mijn moslimse broeders en zusters in deze kwestie misverstaan? Als dat zo is, dan is daarmee aangetoond dat moslims voor zichzelf rechten opeisen die ze een ander uit alle macht trachten te ontzeggen. QED. Immanuel

MrDeUil
17-02-2006, 23:11

Dit is een grap zeker,.. of niet?

Vreemdeling1
17-02-2006, 23:30
jullie willen toch dat we het beschaafd aanpakken en naar de rechtbank gaan als het ons niet zint... ...ga ons dan nu niet naar beneden halen OF was theo van gogh niet genoeg? Precies! sommige mensen zijn echte huichelaars,het is alleen jammer dat ze het zelf niet dooor hebben!

Immanuel
17-02-2006, 23:31
Dit is een grap zeker,.. of niet?Nee, dit is zeker geen grap. Het is onderdeel van de niet aflatende strijd van moslims rechten te verwerven die aan anderen niet worden toegekend. Immanuel

Woetkarsot
17-02-2006, 23:37
weet je wat mij opvalt hier zoveel boerensukkeltjes die hier zogenaamd komen discuseren maar volgens mij komen jullie hier omdat jullie hier een marokkaan kunnen tegenspreken en kunnen uitschelden en de islam kunnen beledigen dit kunnen jullie natuurlijk alleen achter jullie pctjes dus ik zou zeggen lucht jullie hart kneusjes scheld er vloek er maar op los Maar als ik naast je sta in de tramhalte wil ik je niet eens horen ademhalen stelletje stinkvarkens

Immanuel
18-02-2006, 00:27
weet je wat mij opvalt hier zoveel boerensukkeltjes die hier zogenaamd komen discuseren maar volgens mij komen jullie hier omdat jullie hier een marokkaan kunnen tegenspreken en kunnen uitschelden en de islam kunnen beledigen dit kunnen jullie natuurlijk alleen achter jullie pctjes dus ik zou zeggen lucht jullie hart kneusjes scheld er vloek er maar op los Maar als ik naast je sta in de tramhalte wil ik je niet eens horen ademhalen stelletje stinkvarkensVoor een hoercachot heb jij een veel te grote mond. Waar komt dat afgrijselijke minderwaardigheidscomplex bij jouw en de jouwen toch vandaan? Heeft God jullie gestraft met een te klein geslachtsdeel dat je meent te moeten compenseren met een veel te grote mond? Of is het een ook aan jezelf wel duidelijk gebrek aan intelligentie dat je probeert te overschreeuwen? Je had er beter aan gedaan je opleiding af te maken, je een beetje aan te passen en zo te zorgen dat je een goede baan krijgt waarmee je voor je toekomstige vrouw en kinderen een toekomst zeker kunt stellen. Maar goed, het is blijkbaar al te laat. Jij hebt je eigen toekomst al bij het grofvuil gezet. Immanuel

Focus1
18-02-2006, 00:41
Voor wie de uitzending niet gezien heeft: http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=4107 Laat de rechter maar beslissen. Zo hoort het.

MrDeUil
18-02-2006, 00:44
Voor wie de uitzending niet gezien heeft: http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=4107 Laat de rechter maar beslissen. Zo hoort het. eerst maar eens afwachten of er wel een zaak komt

Focus1
18-02-2006, 01:03
eerst maar eens afwachten of er wel een zaak komt Ja, inderdaad. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Ik heb de uitzending gezien. Was echt niet schokkend.

Titatovenaar01
18-02-2006, 02:45
...vieze zwarte..gore aidspatient!!!! Sommige onderschriften (van Nederlanders ... ) zijn weggehaald. Onderschrift waar AHA voor aidspatient wordt uitgemaakt blijft staan :schrik2:

rijmaran
18-02-2006, 08:16
jullie willen toch dat we het beschaafd aanpakken en naar de rechtbank gaan als het ons niet zint... ...ga ons dan nu niet naar beneden halen OF was theo van gogh niet genoeg? Tuurlijk, maar met wat verstand van de wetten binnen het land zou je moeten weten dat je beter thee kan gaan drinken. Kost minder en is aangenamer. Als je niet tegen kritiek kan hou je maar beter ogen en oren dicht. Hier is kritiek geven de normaalste zaak van de wereld.;)

Globi
18-02-2006, 09:01

Hier ligt volgens mij het probleem. Men (bepaalde moslims) gaat steeds verder en verder. Volgens mij heb ik die uitzending gezien en was er niets vreemd, schokkend of naars aan en werden andere godsdiensten ook behandelt. Maar goed. Men heeft het recht juridische stappen te ondernemen ook al heeft het 0% slagingskans.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8