Bekijk originele versie : wie kent mensen die......
salaam wij gaan adopteren insallah en ik wou graag van jullie weten of jullie mensen kennen die hebben geadopteerd en wanneer ze het aan hun kindje hebben vertellen.
dat ze niet de biologische ouders zijn
en hoe was hun ervaring van mensen als ze het hebben verteld
bij ons werden we grooten deels positief gerageerd :D :D
maar vooral ik heb ook negatief commentaar van mensen terwijl ze donders goed weten dat het bij ons gevoelig ligt :( :(
mijn man steund me altijd ook over negatief comentaar en heeft mij nooit met iets over kinderen gezegd hij houd van mij zonder kinderen. :verliefd:
hij wil met mij oud worden en binnen kort krijgen we een kleine :)
en gaan hem/haar behandelen als ons kind en niet als vreemde.
shoekraan xxxx toety :Iluvu:
Origineel gepost door miriam#1
nou ik heb een tante (heel goeie vriendin van me moeder) heeft haar kind ook geadopteerd ze hebben het haar verteld toen ze 18 was, want ze wouden het niet eerder doen. omdat je dan nog puber bent. ik bedoel kijk maar hoe jij was toen jij 16 was ofzo opstandig enzo je zult dan gauw horen JA JE BENT ME MOEDER NIET! maar dat meisje is heel blij met haar "moeder" nu ze 18 is begrijpt ze het ook beter en ze weet dat als ze niet geadopteerd was dat ze een arm leven had moeten lijden dus ze is wel dankbaar. voor wat het waard is hoop ik dat ik je geholpen heb kussies miriam
dankje wel lieverd :kusgrijs: ja mijn man wil ook als hij of zij 18 of 19 is pas vertellen.
ik hoop insallah dat niemand het eerst verteld wij hebben voor hem gezorgd wij moeten het vertellen.
ik hoop dat de mensen het respecteren
Assalaam Alaikum
Ik wil jou en je man veel geluk toewensen, met het adopteren van jullie kleine kindje Inch Allah. Ik ken een meisje die geadopteerd is, en het is echt het beste om het van af kleins of aan te vertellen Inch Allah, want als je het pas verteld als het kind 16 is of ouder, kan dit altijd tussen jullie in blijven staan, dat jullie "gelogen" hebben tegen hem/haar. Wees open, op een kinderlijke manier, en als het kind ouder wordt dan komt het vanzelf met vragen en dan zijn jullie ook al "gegroeid" kwa ervaringen etc. In de Islam is adoptie ook heel goed, alleen is het wel zo dat het kind de achternaam behoort te behouden van de biologische vader. (als dat mogelijk is)
Moge Allah je een gelukkig liefdevol gezin geven Inch Allah, ookal komt het kindje niet uit je buik, het krijgt zeker een plaatsje in je hart en dat is ook iets wat jou een mama maakt Inch Allah.
Lieve meid, ga voor je geluk
Liefs Samira
Salamoe aleikoum,
Ik schrok van het advies om het kind het zo laat te zeggen. In de puberteit heeft een kind het al moeilijk en als het dan ook nog eens moet aanhoren dat de vrouw die hij of zij altijd moeder noemde, niet zijn/haar biologische moeder is, dan kan dat als een behoorlijke shock aankomen. Ik zou het mijn kind vanaf jongsafaan vertellen, zodat het eraan went en het niet een hoedje zal schrikken. Een kind houd van zijn moeder en vader die hem/haar opvoeden en wat wil je bereiken door jarenlang te verbergen dat je niet de biologische ouders bent???? Ben je bang dat het niet van je zal houden ?
In de islam staat ook dat je het kind van jongsaf aan moet laten weten en ik vind het echt begrijpelijk.
Vertel je kind dat je het niet gebaard hebt, maar dat dat niet betekent dat er dan geen grote plaats van liefde voor hem/haar is jouw hart. Dat jij het kind ook genoeg aandacht zal geven en liefde etc. Ik hen kinderen gekend die eerst kwaad waren op hun niet-biologische ouders zoiets jarenlang te hebben verzwegen, maar uiteindelijk kozen ze ervoor te blijven bij hun ouders die hen hebben opgevoed en niet bij de biologische ouders.
Stel je voor dat jouw moeder jouw morgen zou vertellen dat jij niet haar biologische kind bent, hoe zou het vinden?
Wassalamoe aleikoum,
Rabiya thamazight
nourelhouda
06-05-2003, 23:54
Salaam,
Ik heb een tante die een kind heeft geadopteerd. Ze is nu 13 jaar en ze weet het al. Dat komt niet door me tante, die heeft niks verteld. Maar het komt door de rest van de familie. Blijkbaar is een geheim bewaren moeilijk :kwaad: In ieder geval ze heeft het niet slecht opgevat. Ze ziet haar nog steeds als haar eigen moeder. Er is eigenlijk niks veranderd tussen hun. Ze is nu nog jong en dan leert ze makkelijker ermee te leven zo. Ik zelf zou denken dat als je het veel later zou vertellen rond 18 jaar dat het dan veeel harder aankomt. Maar dit is iets waar je goed moet over nadenken en dan beslissen. Incha Allah komt het goed. beslemma
:zwaai:
sallaam dank jullie wel over de adviesen ons werd er ook verteld dat het beste is om zo jong mogelijk te vertellen.
maar mijn man zegt hoe ouder hoe beter maar ik ben er op tegen ik wil het hem/haar eerder vertellen.
ik ben ook bang dat iemand in de familie het gaat vertellen en dat is het laatste wat wij willen.
ik hoop dat ze ons op dat gebied respecteren.
echt lief dat jullie met ons mee leven dank :blauwkus: jullie wel het is gewoon ons kindje :Iluvu:
ja wij gaan uit marokko adopteren en het is mogelijk wij hebben wel in totaal 2 jaar gewacht wel lang :( maar illhamdoellilah de tijd ging snel we kunnen binnenkort gaan halen alles was positief.
choekraan xxxx toety :zwaai: :zwaai:
Ik ken verschillende mensen die een kind geadopteerd hebben, en allemaal hebben ze dat de kinderen altijd gezegd. Het is natuurlijk 'normaler' als je het vertelt als het kind donker is en jij blank, maar ik denk dat je in elk geval je kind van jongs af aan moet vertellen dat hij/zij dan wel uit een andere buik komt, maar dat jullie de ouders zijn. zo went het kind er zelf aan, en zal het kind het heel normaal vinden. Er is dan geen echte klap en als iemand anders het kind vertelt dat het andere ouders heeft enzo, is het veel weerbaarder. Hij of zij kan dan gewoon zeggen dat het dan wel uit een andere buik komt, maar dat jullie echt de ouders zijn! En dat is ook zo toch?
Origineel gepost door toety
salaam wij gaan adopteren insallah en ik wou graag van jullie weten of jullie mensen kennen die hebben geadopteerd en wanneer ze het aan hun kindje hebben vertellen.
dat ze niet de biologische ouders zijn
en hoe was hun ervaring van mensen als ze het hebben verteld
bij ons werden we grooten deels positief gerageerd :D :D
maar vooral ik heb ook negatief commentaar van mensen terwijl ze donders goed weten dat het bij ons gevoelig ligt :( :(
mijn man steund me altijd ook over negatief comentaar en heeft mij nooit met iets over kinderen gezegd hij houd van mij zonder kinderen. :verliefd:
hij wil met mij oud worden en binnen kort krijgen we een kleine :)
en gaan hem/haar behandelen als ons kind en niet als vreemde.
shoekraan xxxx toety :Iluvu:
salam
als jij marokkaanse bent dan mag jij dat kindje niet in je lhalalmadaniya schrijven, hij krijgt eentje apart voorzichzelf.( hij zal dus andere achternaam ...)
dus zal hij dat automatisch weten
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.