Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen? Ramadan?

lebes
15-02-2006, 20:40

Salaam alaikoem wa rahamatoeallah wa barakatoe Wij wilde op 28 oktober trouwen, is dat volgens jullie handig? Is de ramadan dan al afgelopen? Is het te snel na het suikerfeest? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedank

normaal
15-02-2006, 22:03
salaam alajkoem. volgens mij is de ramadan dan afgelopen. ik denk dat de ramadan volgend jaar half september begint en dan tot half oktober loopt. dus allahoe a3lam maar de ramadan is dan voorbij denk ik. en of he handig is dat ligt aan jou, dat moet jij bepalen, het is niet prettig en het is drukker in de ramadan is iedereen altijd druk bezig met soep, en iedereen moe omdat je in nacht wakker moet worden enzo. en je hebt niet zoveel tijd voor feest, mensen komen pas na maghreb en moeten weer vroeg weg om te slapen. maar dat bepaal je natuurlijk zelf of je het wil of niet ;) succes en allah jkemel bel gayr inshallah, ik zal kijken of ik voor je kan vinden wanneer ramadan dit jaar begint, maar denk half september. beslama :zwaai:

tempted_2_touch
15-02-2006, 22:20
waarom zou je niet trouwen? ik vind het wel leuk zo meteen na de ramadan... mijn neef was een paar dagen voor de ramadan getrouwd dat lijkt mij minder ;) succes met je keuze

lebes
17-02-2006, 16:42
weet iemand wanneer de ramadan precies is alvast bedankt

lebes
18-02-2006, 09:29

niemand die het weet?

Toffifee
18-02-2006, 10:57
volgens mij 22 september...allahoe3lem

lebes
21-02-2006, 10:09
Salaam ik heb gehoord dat het suiker feest ongeveer 24 oktober is. Wij willen inshaallah 27/28 oktober trouwen . Is dat te snel na het suikerfeest? Of maakt het niet uit?

lala_mounia
21-02-2006, 10:38
ja, idd begint inshallah de 22ste sept,...dus 22 okt ofzo l3ied he (als ik goed kan tellen ;-)

DKNY_A
21-02-2006, 10:49
Ik zou zelf niet direct na de ramadan trouwen, puur om het feit dat ik dan me dagen nog wil inhalen en shawal zou willen vasten....., als ik net getrouwd en wil ik genieten van me man en vasten zal er dan niet in zitten en daarbij moet je hem toestemming vragen om te vasten... Ik zou dus eerst me vastendagen willen inhalen en shawal willen vasten en daarna pas de bruiloft

lebes
21-02-2006, 12:18
Zijn er dames die het wel zouden willen doen? Dus trouwen op 27/28 oktober? Ik begin nu echt te twijfelen