Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : PIM herdenking?

praatgraag
05-05-2003, 20:29

Morgen is het 6 mei, zoals we allemaal weten is het nu een jaar geleden dat Pim Fortuyn vermoord werd door Volkert van der Graaf. Wat ik me nu afvraag is hoe de sfeer bijvoorbeeld in Rotterdam zal zijn morgen. Aangezien de vele aanhangers van zijn idealen en een echte herdenkingsbijeenkomst zullen gaan houden. Wat mij heel erg tegen zint is dat ze doen, dat een mensenleven meer waard is dan de mensen die in afrika dood gaan, hetzij door dicatuur, honger, watertekort, AIDS, Ebola, en apartheid. Mijn stelling luid dan ook en nationale herdenking van Pim mag er niet komen? gaarne uw visie op deze

an3sdej
05-05-2003, 21:05
Pim als persoon mocht ik niet zo, maar zijn opvattingen over de islam lijken steeds meer bewaarheid te worden!!

Kami
05-05-2003, 21:19
Origineel gepost door an3sdej Pim als persoon mocht ik niet zo, maar zijn opvattingen over de islam lijken steeds meer bewaarheid te worden!! an3sje waar heb je het over, ben je mischien ook een gefrustreerde homofiel, en dat je het jammer vind dat niemand je accepteerd zoals je bent of ben je gewoon een onruststoker of pim2. OF BEN JE MISCHIEN GEFRUSTREERD

praatgraag
05-05-2003, 21:32
Pim was een gevaar voor de democratie, hij wilde iedereen die geen geld had uit het centrum van Rotterdam kwijt, zodat hij, na het opknappen van huizen, mensen met inkomen kon trekken die dan in de stad zouden wonen. Vergeet daarbij niet dat hij een geheime agenda had, immers de mensen die in het centrum wonen en meestal niet zoveel te besteden hebben zijn de allochtonen. Geef mij een argument waarom allochtonen op Pim zouden moesten stemmen, laat me raden omdat zij het ook zat waren die illegalen. Ik vind het maar raar, waar het Westen decennia lang andere landen heeft uitgebuit, en misbruikt om zelf het rijkste deel van de wereld te worden, zijn ze nu niet in staat om op een humane manier om te gaan met de medemens. Ze proberen hun problemen af te schuiven. Het zal ze niet lukken, dat is nou het gevolg van globalisering mensen, de wereld wordt steede kleiner, en het wordt steede makkelijker om te gaan waar je wil gaan. Kijk alleen maar wat het virus SARS nu met de werled doet, wat fantastich, dat is gewoon iets waar ze geen oplossing voor zullen vinden, hoe toepasselijk, en ze hebben het allemaal aan zich zelf te wijten. hahaha

an3sdej
05-05-2003, 21:57

....Wees dan een echte man(of vrouw) en blijf bij je standpunten...... Corrie, de eigen standpunten in je leven durven veranderen geeft pas aan dat een mens moed heeft.

GeenLeven
05-05-2003, 22:13
Herdenking voor Pim zou belachelijk zijn. Ik was/ben geen voorstander van zijn gedachtengoed, zou ook belachelijk zijn gezien zijn standpunten. Dat die man een standbeeld krijgt vind ik al schandalig. Vernoem een of andere straat of plein naar hem en het is goed geweest. Waarom al die heisa rond deze persoon. Want wees nou eens eerlijk, stel jezelf de volgende vraag Wat heeft Pim F. nu werkelijk gedaan voor Nederland ?! Nou weet ik ook wel dat hij daar niet de kans voor heeft gekregen, maar die man wordt behandeld alsof hij heel Nederland in 1 klap tot de rijkste landen, zonder welke vorm van armoede, werkloosheid etc. heeft gemaakt. Wat ik grappig vind is dat een heleboel autochtonen vergeten wat hij allemaal van plan was. En ik heb het idee dat meer dan de helft van alle fortuyn stemmers niet beseffen wat er hier allemaal gewijzigd had geworde. Maarja hij begon over het altijd interessante onderwerp de allochtonen. En als je daar met leuke maatregelen tegenkomt dan vergeet iedereen ineens spontaan wat hij eigenlijk wel niet van plan was. Dus ik ben tegen een Pim herdenkingsdag, net zoals de rest van Nederland. Een onderzoek heeft naar voren gebracht dat 60% tegen een herdenkingsdag is. :zwaai:

an3sdej
05-05-2003, 23:20
......Pim F. nu werkelijk gedaan voor Nederland ?! .... Niks, ik zei ook alleen maar dat een enkel ding uit zijn denken steeds meer bewaarheid wordt. NEE corrie. Ik had en heb niets met die Fortuyn. Maar wat hij beweerde over de islam, is mij op meerdere forae ook duidelijk geworden. Mijn aanvankelijk cultuurrelativistisch standpunt is de afgelopen twee jaar behoorlijk op de kop gezet. Vooral het totaal westersvreemde denken dat er heerst onder de moslims, als het echt om het elkaar dekken gaat. Het totaal ontbreken van enige zelfreflectie, en dan met name onder noord-Afrikaanse moslims, DAT heeft mij flink aan het denken gezet over ons multi-cultureel drama!!

ithran
05-05-2003, 23:45
Pim Fortuyn is te ver gegaan in zijn uitspraken. Er zijn gewoon dingen in Nederland die je niet zomaar kan zeggen, zeker niet als je dagelijks in de media komt als aanstaand politicus. Het net zoals wanneer ik op de jordaan zou lopen en tig keer de Hitlergroet breng, dan word ik ook gelinched en terecht. Mensen moeten bij sommige dingen ophouden met een waarom vraag te stellen en gewoon eens een keer doen wat ze gezegd word. En men dient nog steeds te weten waar de grens is. ^mei beteknde niets en zal ook niets betekenen.

ithran
05-05-2003, 23:47
Ps. Als gesteld word dat Bush preventief mag aanvallen, omdat hij nu eenmaal sterker is. Dan kunnen we stellen dat Volkert van der G(uit respekt voor de privacy noem ik hem volkert van der g) op dat moment in het mediapark de sterkste was en preventief heeft aangevallen.