Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Sex voor het huwelijk is haram lees waarom!

Pagina's : [1] 2

cj_tetuani
05-05-2003, 20:11

SOA's ze worden ieder jaar in grote aantallen geconstateerd bij huisartsen, ziekenhuizen en andere hulpinstanties. SOA staat voor Seksueel Overdraagbare Aandoening, ofwel geslachtsziekten. Iedereen die onveilig vrijt, kan een SOA oplopen. Het kan weken, maanden en soms jaren duren voordat er verschijnselen optreden, maar in de tussentijd tast de ziekte je lichaam wel aan en geef je het eventueel weer door aan anderen. Sommige SOA's zijn alleen maar vervelend. Er zijn er echter ook een paar met ernstige gevolgen als ze niet bijtijds behandeld worden.

cj_tetuani
05-05-2003, 20:19
SOA: Chlamydia evt. Klachten: Geen of vage klachten. Branderig gevoel bij het plassen, overmatige afscheiding. Behandeling: Bij een goede en snelle behandeling volledig te genezen. (Antibioticakuurtje.) Zonder behandeling kan het ontstekingen opleveren en leiden tot onvruchtbaarheid.

Tijn
05-05-2003, 20:21
Origineel gepost door cj_tetuani SOA's ze worden ieder jaar in grote aantallen geconstateerd bij huisartsen, ziekenhuizen en andere hulpinstanties. SOA staat voor Seksueel Overdraagbare Aandoening, ofwel geslachtsziekten. Iedereen die onveilig vrijt, kan een SOA oplopen. Het kan weken, maanden en soms jaren duren voordat er verschijnselen optreden, maar in de tussentijd tast de ziekte je lichaam wel aan en geef je het eventueel weer door aan anderen. Sommige SOA's zijn alleen maar vervelend. Er zijn er echter ook een paar met ernstige gevolgen als ze niet bijtijds behandeld worden. ......enige wat ik hier uit kan concluderen is dat veilig vrijen niet haram is.

Sundous
05-05-2003, 20:22
je hebt gelijk ik zat vandaag biologie te leren over al die soa's toen dacht k bij mezelf als iedereen w8 tot het huwelijk heeft niemand deze ziektes bij syfilis als het niet wordt behandeld kan je verlamd raken zo zie je maar weer God straft :zwaai:

cj_tetuani
05-05-2003, 20:23

SOA: Genitale wratten evt. Klachten: Wratten rond de geslachtsorganen of anus (soms amper zichtbaar). Pijnloos maar kunnen wel geuren. Behandeling:. Kan behandeld worden door de wratten aan te stippen, te bevriezen of weg te snijden. Klachten en besmettelijkheid kunnen terug komen.

cj_tetuani
05-05-2003, 20:25
Origineel gepost door Tijn ......enige wat ik hier uit kan concluderen is dat veilig vrijen niet haram is. Natuurlijk wel is het Haram, daar gaat het om Als moslim zijn Het westen denken anders dan we , met het veilig vrijen Bull shit Haram is Haram

DonnaBella
05-05-2003, 20:25
Origineel gepost door Tijn ......enige wat ik hier uit kan concluderen is dat veilig vrijen niet haram is. ja wou al zeggen

DonnaBella
05-05-2003, 20:27
jaaaaaa maar het is gewoon HARAM en het gaat niet om soa's

cj_tetuani
05-05-2003, 20:28
SOA: Herpes genitalis evt. Klachten: Pijnlijke blaasjes rond de geslachtsorganen of anus. Behandeling:. Het virus blijft altijd in je lichaam. De klachten kunnen wel behandeld worden. Nieuwe klachten treden vaak op bij stress en vermoeidheid.

Tijn
05-05-2003, 20:29
Origineel gepost door cj_tetuani Natuurlijk wel is het Haram, daar gaat het om Als moslim zijn Het westen denken anders dan we , met het veilig vrijen Bull shit Haram is Haram Waarom dan nog dit SOA-verhaal erbij halen?

cj_tetuani
05-05-2003, 20:30
Net als bij Chlamydia is het goed te behandelen met een antibioticakuurtje. Bij niet behandelen leidt het eveneens in het slechtste geval tot onvruchtbaarheid.

cj_tetuani
05-05-2003, 20:31
Origineel gepost door Tijn Waarom dan nog dit SOA-verhaal erbij halen? Gewoon de jongeren waarschuwen is dat soms een misdaad ?

cj_tetuani
05-05-2003, 20:33
SOA: Hepatitis B evt. Klachten: Vage klachten die niet duiden op een SOA. Vermoeidheid, lusteloosheid, buikpijn. In een later stadium donkere urine en lichtere ontlasting dan normaal. Behandeling:. Je kan hiervan genezen zonder een behandeling door het volgen van een streng dieet en veel rust wat enkele maanden in beslag neemt. In een aantal gevallen kan een chronische leverontsteking optreden.

nour_el_3oejoen
05-05-2003, 20:35
sex voor het huwelijk is gewoon haram..of het nou soa's met zich mee brengt of niet...............

Gekke_SofSof
05-05-2003, 20:37

Denk je nou echt dat ze vroeger in de tijd van de Profeet (Vrede zij met hem) wisten wat deze ziektes inhielden?....Ik denk niet dat je daarom alleen,geen seks voor het huwelijk mag hebben...Er spelen volgens mij meerdere factoren mee :rolleyes:

Pagina's : [1] 2