Bekijk originele versie : De huidige maatschapij...
Vinden jullie het ook steeds moeilijker worden om in deze huidige maatschapij vredig te leven...als moslim en Marokkaans zijnde ?
Miss_Magrebia
15-02-2006, 09:14
Vinden jullie het ook steeds moeilijker worden om in deze huidige maatschapij vredig te leven...als moslim en Marokkaans zijnde ?
Nee..... ( mensen kijken me soms raar aan als ik dat zeg ) Mensen in mijn omgeving weten hoe ik ben ... ik ga me niet verantwoordelijk voelen om dat gene wat een ander gedaan heeft ... ( ook al geeft die persoon aan van Marokaanse /Islamitische kom af te zijn ) .....
Velen doen dat wel ... en dat is fout .. zo leg je zelf de nadruk op " wij cultuur" .......
Ps: hoe was je gesprek gegaan?
Nee..... ( mensen kijken me soms raar aan als ik dat zeg ) Mensen in mijn omgeving weten hoe ik ben ... ik ga me niet verantwoordelijk voelen om dat gene wat een ander gedaan heeft ... ( ook al geeft die persoon aan van Marokaanse /Islamitische kom af te zijn ) .....
Velen doen dat wel ... en dat is fout .. zo leg je zelf de nadruk op " wij cultuur" .......
Ps: hoe was je gesprek gegaan?
Ik ben het met bovenstaande enerzijds wel mee eens, anderzijds wortd je van de NL gemeenschap toch heel snel in een pot nat gegooit. Dat merk ik toch vaak.
En daar doel ik ook op mijn gesprek van gisteren....Het is vlekkeloos gegaan, waren onder de indruk van mijn diploma's en prestaties maar...
mijn afkomst kwaam toch steeds weer ter sprake :jammer:
Volgende week weet ik meer...
Ik ben het met bovenstaande enerzijds wel mee eens, anderzijds wortd je van de NL gemeenschap toch heel snel in een pot nat gegooit. Dat merk ik toch vaak.
En daar doel ik ook op mijn gesprek van gisteren....Het is vlekkeloos gegaan, waren onder de indruk van mijn diploma's en prestaties maar...
mijn afkomst kwaam toch steeds weer ter sprake :jammer:
Volgende week weet ik meer...
Ten eerste Rzaq daalt neer van boven en ligt niet in de handen van mensen, dus doe jouw sebba, vraag aan jouw Schepper en vertrouw in Hem.
Ik ben t r wel mee eens, dat het moeilijk is maar Allah besloten dat je in deze tijd en plaats zou leven. La yoekalifoe Allahoe nafsan illa woes3aha. Hoe moeilijk het ook is, Allah geeft je niet iets wat je niet aankaan. Zoek Zijn tevredenheid op en we kunnen zelfs in 2006 rust in ons hart vinden.
Ik ben het er ook mee eens, velen discussies. Tig dingen die je moet vermijden.
Zoals eerder is gezegd zoek rust bij de Schepper en je zult het krijgen
Ik vind niet dat het moeilijker is geworden.
Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Yep, ik ben begrijp wat je bedoeld meid, zowat bij elke sollicitatiegesprek moet het ook over hoofddoek en geloof gaan ipv over mijn kwaliteiten en het werk....
en hoe goed ook een gesprek soms is verlopen ik krijg altijd helaas bla bla bla te horen,......maar het blijft mektab....
Ten eerste Rzaq daalt neer van boven en ligt niet in de handen van mensen, dus doe jouw sebba, vraag aan jouw Schepper en vertrouw in Hem.
Ik ben t r wel mee eens, dat het moeilijk is maar Allah besloten dat je in deze tijd en plaats zou leven. La yoekalifoe Allahoe nafsan illa woes3aha. Hoe moeilijk het ook is, Allah geeft je niet iets wat je niet aankaan. Zoek Zijn tevredenheid op en we kunnen zelfs in 2006 rust in ons hart vinden.
Bedankt voor je woorden, goed gezegd :goedzo:
Ik vind niet dat het moeilijker is geworden.
Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Ik zet me echt niet snel in een slachtoffer positie, absoluut niet...maar soms wens ik me toch dat het hele gedoe over moslims en Marokkanen ophoudt :jammer:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.