Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een bruiloft in Nederland of in Marokko?

lailaatje20
19-05-2002, 18:48

Asalaam aleikouim, Wie o wie kan mij helpen? Mijn toekomstige man komt uit Nador en zijn ouders en familie zit daar ook gevestigd. Mijn familie komt uit Tanger en Rabat, dat is de andere kant langs de kust. De vraag is; waar houd ik mijn bruiloft? In Nederland is een bruiloft geen echte bruiloft meer, de marokkaanse sfeer is dan echt een gemis. Ik zou degenen die mij kan helpen ongelofelijk dankbaar zijn. Beslama, :zwaai:

Safia21
21-05-2002, 13:49
Als ik jou was zou ik niet in Nador trouwen meid, ik kom er zelf ook vandaan en weet hoe het er daar aan toe KAN gaan. Liefs safia

Safia21
22-05-2002, 10:50
Salaam Justice! das inderdaad leuk om te zien...Ik kom zelf van Nador en mijn aanstaande komt van Tetouan net als jij. Liefs safia

Hajira
22-05-2002, 11:17
He meid, vorig jaar is mijn tante getrouwd zij kwam uit Driouch haar man uit Jadida hun kwamen er niet uit. Daar kwam nog bij zij hebben allebei hele grote famillies. Dus daarom hebben ze twee bruiloften gehouden eerst 2 dagen bij haar en toen precies het zelfde bij hem thuis. Was zeker heeel leuk alleen moet je het juiste budget er voor hebben. Wens je veel plezier in je leven. :zwaai: Groeten Hajira

MissCasa
22-05-2002, 11:23

de mensen die dit jaar gaan trouwen allemaal veel geluk in jullie huwelijk en ik hoop voor jullie dat jullie een onvergetelijke huwelijksfeest krijgen... :duim: good luck everybody

lailaatje20
22-05-2002, 14:40
Hallo Justice, Ja als er ergens veel vooroordelen over zijn, dan is het wel over Berbers. Maar andersom natuurlijk ook, gelukkig ben ik degene die ervoor gaat zorgen dat een gedeelte van die vooroordelen weggenomen worden. Wij ( de arabieren) vinden de Berbers conservatief, ouderwets en dom. Mijn familie ziet dit nog steeds zo: Zij komen met vooroordelen van 'Berbers kunnen geeneens Nederlands spreken' of 'Als je met een Berber trouwt, mag je thuis voor de kinderen zorgen en mag je je huis niet meer uit' enz. enz. En wat doe ik, ik ga met een berber trouwen insha'allah. Ja, sommige berbers zijn conservatief en ouderwets, maar mag dat gezien worden als een negatieve eigenschap. In mijn ogen houden veel berbers zich goed aan het geloof vast. Is het je opgevallen dat de meeste arabische meisjes hier en in Marokko geen hoofddoek dragen ( wat ze overigens zelf moeten weten) en dat er juist heel veel berbermeisjes wel een hoofddoek dragen. Is dat een slechte eigenschap? Ik vind van niet, maar mijn familie ziet dat als een vorm van onderdrukking. Ik kan zo wel boeken vol schrijven met situaties van vooroordelen die ik meegemaakt heb (ik ben er ook volledig van overtuigd dat Berbers ook vooroordelen hebben over arabieren), maar waar het om gaat is dat wij allemaal mensen en (bijna) allemaal moslims zijn. Wanneer gaat de mensheid dat nu eens accepteren?

Safia21
22-05-2002, 14:45
HE HE lailaatje is WAKKER! :D

Safia21
23-05-2002, 09:54
Ik sluit me helemaal bij Justice aan!

soussy
27-05-2002, 10:09
Van harte gefeliciteerd meid....... Als ik jouw was zou ik de bruiloft in marokko houden, want er is niks beters dan het mooiste wat in je leven gaat gebeuren gaat vieren zonder familie erbij. En om de probleem van dat zijn familie nador komt en de jouwe uit tanger en rabat.......als ik jouw was gewoon twee dagen bij jouw familie en twee dagen bij zijn familie.....En ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen. Want mijn zus heeft hetzelfde probleem van de zomer.....alleen wij komen uit agadir vandaan en hij uit marakech. Nou veel succes verder meid.......En hou het gezellig.