Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : What if ....

GangstaLovin
05-05-2003, 17:34

Zou de Islam voet aan grond hebben gekregen als het niet in de Arabische wereld werd verkondigd ...maar bijvoorbeeld bij de Grieken die zeer trots waren op hun diverse wetenschappen, op hun verfijnde literatuur en hun prachtige beschaving? Just a question ...nothing more nothing less.

GangstaLovin
05-05-2003, 18:07
Niemand een mening?

an3sdej
05-05-2003, 18:20
Onzinnige vraag, sorry :-(

GangstaLovin
05-05-2003, 18:44
mmm maar in het boek: Mohammed de laatste profeet een voorbeeld voor alle tijden, geschreven door Sayyid Aboel Hasan Ali Nadwi: staat juist dat de Islam bij de Arabieren is terecht gekomen omdat and I will quote: "Allah koos de Arabieren uit om de oproep tot de Islam te ontvangen en deze aan de verste uithoeken van de wereld mede te delen. Deze mensen waren eenvoudig van hart, zonder ingewikkelde theorieen, die moeilijk te verwijderen zouden zijn geweest (1:dit is zo grappig want een blz eerder staat iets totaal anders over de arabieren). De Grieken, de Perzen en de mensen van India waren te trots op hun diverse wetenschappen, op hun verfijnde literatuur en hun prachtige beschaving. Maar de Arabieren volgden alleen de eenvoudige tradities, die met hun woestijnleven samenhingen. Het was niet moeilijk om deze tradities van de baan te vegen en te vervangen door een frisse visie". 1: (blz eerder stond dit: "De moraal van de Arabieren was bedorven en ze werden geobsedeerd door drinken en gokken. Hun wreedheid en zogenaamde ijver bereikte zo'n dieptepunt, dat ze hun meisjesbaby's levend begroeven. berovingen waren heel normaal evenals overvallen op karavanen. De positie van de vrouwen was zo laag dat ze geerfd konden worden als bezit of dieren." en nog veel meer)

GangstaLovin
05-05-2003, 18:53

Okay ...het spreekt elkaar dus niet tegen vind je. Misschien begreep ik het tweede gedeelte verkeerd. Maar terug naar mijn eigenlijke vraag ...What if (ik weet niet wat daar slecht aan is want het laat je juist dieper door denken) de islam verkondigd werd bij de Grieken zou het dan een voet aan de grond hebben gekregen? Is het antwoord dan nee ...want ze waren al heel ver ontwikkeld?

GangstaLovin
05-05-2003, 19:07
Zo kom je er wel heel makkelijk vanaf .... :D

MueZli
05-05-2003, 19:19
What if als de Islaam er niet was, zou europa nog steeds in de donkere kerkers dat het middeleeuwen heet vertoeven ? Immers hebben de moslims niet de brug geslagen tussen de griekse werken, en europa ? Zou Spanje het verfijnde andulusie moeten missen ? Wetenschap in Christelijk Europa was Ketterij i.t.t. tot de Islm beschaving.

GangstaLovin
05-05-2003, 19:21
Hmmm ik heb daar een andere mening over ...