Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wist je dat....

Pagina's : [1] 2

layla_moegroer
05-05-2003, 14:00

Wist je dat elke kind als moslim geboren wordt? of hij nu christen , jood, boedhist,... or whatever is! het kind blijft moslim tot zijn of haar puberteit daarna wordt hij of zij wat zijn of haar ouders van het kind hebben gemaakt, dus jood of christen.... vroeger keek ik altijd vol verdriet naar kinderen van ongelovige en ik dacht altijd, meskien(a), hij of zij wordt geboren als christen terwijl hij of zij er zelf niet voor gekozen heeft... na jaren heb ik eindelijk een antwoord op mijn vraag gekregen, ... na puberteit wordt het kind geconfronteerd met allerlei godsdiensten, het is aan hem of haar de juiste godsdienst te kiezen als hij of zij tenminste op onderzoek wil gaan... wa allahoe a3lem groetjes :zwaai:

PlayerGirl
05-05-2003, 14:16
Nou bedankt voor de info!!! want dat wist ik niet........:D

layla_moegroer
05-05-2003, 14:19
Origineel gepost door PlayerGirl Nou bedankt voor de info!!! want dat wist ik niet........:D dan weet je het nu........ ;) en geen dank sista :zwaai:

Tijn
05-05-2003, 14:49
Waar heb je deze "wijsheid" vandaan?.....Een Hindoe, Christen, Jood of Jehova zal waarschijnlijk met een soortgelijk verhaal komen. En dat een kind na de pubertijd zijn of haar persoonlijke religie zal kiezen is natuurlijk onzin; 99% neemt `t geloof van de ouders over (wat er van kinds af aan ingestampt is), dat heeft weinig met eigen keuzes te maken......

layla_moegroer
05-05-2003, 14:51

Origineel gepost door Tijn Waar heb je deze "wijsheid" vandaan?.....Een Hindoe, Christen, Jood of Jehova zal waarschijnlijk met een soortgelijk verhaal komen. En dat een kind na de pubertijd zijn of haar persoonlijke religie zal kiezen is natuurlijk onzin; 99% neemt `t geloof van de ouders over (wat er van kinds af aan ingestampt is), dat heeft weinig met eigen keuzes te maken...... wel ik heb dat van een geleerde moslimvrouw ik en veel vrouwen volgen elke zondag islamlessen bij haar geloof me, zij zal niets zeggen tot ze het op het bot heeft onderzocht...

AdamX
05-05-2003, 14:53
alle kleine kinderen,ongeacht hun afkomst of geloof van hun ouders gaan naar het paradijs als ze dood gaan op een jonge leeftijd

layla_moegroer
05-05-2003, 14:56
Origineel gepost door AdamX alle kleine kinderen,ongeacht hun afkomst of geloof van hun ouders gaan naar het paradijs als ze dood gaan op een jonge leeftijd dus dat betekent dat ze als moslim geboren worden...

Tijn
05-05-2003, 15:00
Origineel gepost door layla_moegroer wel ik heb dat van een geleerde moslimvrouw ik en veel vrouwen volgen elke zondag islamlessen bij haar geloof me, zij zal niets zeggen tot ze het op het bot heeft onderzocht... klinkt heel objectief.......werd vroeger al ongemakkelijk als mijn streng protestante basisschool oordeelde over de katholieke school aan de overkant.......In mijn ogen kan een gelovige noooooit objectief oordelen over een ander geloof, zowel, dan onkent ie z`n eigen geloof!!

Tijn
05-05-2003, 15:02
Origineel gepost door AdamX alle kleine kinderen,ongeacht hun afkomst of geloof van hun ouders gaan naar het paradijs als ze dood gaan op een jonge leeftijd gelukkig doen "alle" religies aan `t paradijs ;)

AdamX
05-05-2003, 15:04
Origineel gepost door layla_moegroer dus dat betekent dat ze als moslim geboren worden... dat wordt alfitra genoemd, fitrato Allah, de weg van Allah, elke kind wordt dus zonder zondes geboren, hij wordt als moslim geboren en wanneer ie volwassen wordt krijgt hij de keuze om moslim te blijven door ashada uit te spreken, bidden........ of om het geloof van zijn ouders te kiezen het jodendom, christendom of een andere geloof!

layla_moegroer
05-05-2003, 15:07
Origineel gepost door Tijn klinkt heel objectief.......werd vroeger al ongemakkelijk als mijn streng protestante basisschool oordeelde over de katholieke school aan de overkant.......In mijn ogen kan een gelovige noooooit objectief oordelen over een ander geloof, zowel, dan onkent ie z`n eigen geloof!! jij kijkt nu van jou protestantse geloof jij kent denk ik alleen jou geloof net als ik mijn geloof ken misschien dat we elkaars geloven wat beter leren kennen en zien wie het geloofwaardigste is als je ziet dat er elke dag wel 10 mensen bekeren tot de islam (voornamelijk christenen) dan zie je zo welke godsdienst de waarheid verkondigt mensen bekeren zich niet zomaar, ze gaan eerst op onderzoek...dat zou jij misschien ook eens moeten doen... :zwaai:

layla_moegroer
05-05-2003, 15:09
Origineel gepost door AdamX dat wordt alfitra genoemd, fitrato Allah, de weg van Allah, elke kind wordt dus zonder zondes geboren, hij wordt als moslim geboren en wanneer ie volwassen wordt krijgt hij de keuze om moslim te blijven door ashada uit te spreken, bidden........ of om het geloof van zijn ouders te kiezen het jodendom, christendom of een andere geloof! :goedzo:

Tijn
05-05-2003, 15:17
Origineel gepost door layla_moegroer jij kijkt nu van jou protestantse geloof jij kent denk ik alleen jou geloof net als ik mijn geloof ken misschien dat we elkaars geloven wat beter leren kennen en zien wie het geloofwaardigste is als je ziet dat er elke dag wel 10 mensen bekeren tot de islam (voornamelijk christenen) dan zie je zo welke godsdienst de waarheid verkondigt mensen bekeren zich niet zomaar, ze gaan eerst op onderzoek...dat zou jij misschien ook eens moeten doen... :zwaai: Ik heb je raad al een tijdje geleden opgevolgd, ben nu atheist volgens mij ;) (Het aantal mensen dat zich bekeert is verwaarloosbaar klein, daarnaast zijn `t vooral kansarme mensen die zich bekeren, wat moeten zij anders?) Ik vind `t trouwens erg raar om `t over 1 Godsdienst te hebben die DE waarheid verkondigd. De meeste mensen op deze planeet hebben b.v. nog nooit over de Islam gehoord, hoe komen zij dan achter deze "eventuele" waarheid?

layla_moegroer
05-05-2003, 15:25
Origineel gepost door Tijn Ik heb je raad al een tijdje geleden opgevolgd, ben nu atheist volgens mij ;) (Het aantal mensen dat zich bekeert is verwaarloosbaar klein, daarnaast zijn `t vooral kansarme mensen die zich bekeren, wat moeten zij anders?) Ik vind `t trouwens erg raar om `t over 1 Godsdienst te hebben die DE waarheid verkondigd. De meeste mensen op deze planeet hebben b.v. nog nooit over de Islam gehoord, hoe komen zij dan achter deze "eventuele" waarheid? ik zou zeggen leest het, dan verrijk je je kennis en steek je wat van op want in de media wordt islam alleen belachelijk gemaakt de mensen die de islam bestudeerd hebben,denken er nu anders over je zegt dat kansarme mensen zich bekeren, wel jongeman dan moet ik je teleurstellen, de bekeerlingen zijn van alle lagen van de bevolking de vriend van mijn broer, zoon van schatrijke ouders, heeft zich pas bekeerd tot de islam, en hij is echt niet de enige kijk maar naar Cat Stevens (alias Yusuf Islam), hij is ook geen armoezaaier dus jou stelling klopt niet en wil je aub zeggen welke mensen nog nooit van de islam hebben gehoord????? de media praat niets anders dan over islam (spijtig genoeg zeggen ze altijd moslimfundamentalisten, of islamitische extremisten, dus ga me niet zeggen dat nooit iemand over de islam heeft gehoord!!) spijtig altijd in de negatieve zin.... de mensen horen alleen slechte dingen over de islam dus durven ze het niet te lezen of te bestuderen tot mijn grote spijt ...

Tijn
05-05-2003, 15:42

Hey layla_moegroer, ik heb al `t een en ander opgestoken over de Islam. Wat bijvoorbeeld in Nederland `t meest opvalt is dat er totaal geen "angst" voor Allah is, enkel angst voor de buurvrouw. Alle zaken die o.a. hie op `t forum voorbij komen zijn zaken waarmee je elkaar kunt controleren, zoals hoofddoekjes, strakke truitjes, uitgaan etc. Dit lijkt mij nou niet bepaald de essentie van de Islam.....in mijn ogen is de Islam in Nederland (en in de meeste landen) dan ook niet meer dan een spel van macht en sociale controle. Hiermee wil ik niet zeggen dat de Islam geen goede digen in zich heeft, ze komen er in mijn ogen alleen zo weinig uit.......daarnaast ben ik nu hartstikke gelukkig als ongelovige (zeg ik als ex-gelovige), dus ik zie niet in waarom ik me zou moeten bekeren. En al die figuren die constant roepen dat hun geloof sterk terrein aan `t winnen is, moeten zich volgens mij eens achter de oren krabben....alsof `t een wedstrijdje is! Ik denk trouwens dat je zelf ook wel weet dat er hele "werelddelen" zijn waar op een enkele na nog niemand van de Islam heeft gehoord.....

Pagina's : [1] 2